Mitä mieltä? Saako 15v olla klo 1 jälkeen ulkona?
Perusteluita kiitos, vastasit sitten kyllä tai ei.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin teinit vaan hengailevat ja juttelevat nätisti tuohon aikaan ulkona. Häiriköidään, sotketaan ja käytetään päihteitä. Ja unirytmin sotkeutuminen kostautuu sitten kouluaamuina.
Näinpä. Eikö vieläkään kukaan löydä hyväksyttävää syytä? T. Ap
Näköjään moni oletti että kannatan yöllä hillumista, miksi niin luulitte??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Kouluarkena klo 21 sisään ja viikonloppuna 23. Jos on myöhempään jossain kylässä perustellusti, niin ko. kyläilypaikassa oltava aikuinen paikalla ja tämän kanssa on ennakkoon sovittu asiasta ja siitä, millä keinoin pääsee takaisin yksikköön.
-lastenkodin ohjaaja
Et perustellut miksi ei saa olla silloin ulkona.
Koulunkäynnin turvaaminen ja siellä jaksaminen, riittävän yöunen takaaminen, päivärytmin säilyttäminen. Miksi 15 vuotiaan ptäisi olla ilman aikuista seuraa klo 01 jälkeen ulkona?
Hyvä kysymys, juuri minun pointti, kysy sitä valkeakoskelaisen teinin vanhemmilta. T. Ap
Nämä kysymykset on kysytty jo ennen huostaanottoa mun hommissa. Kun nuori tulee laitokseen, niin aloitamme korjaavat toimet ja arjen mm. vaikkapa näiden sisääntulo aikojen muodossa. Pyrimme palauttamaan ja turvaamaan ikätasoisen kehittymisen kokonaisvaltaisesti. Toki yhteistyössä nuoren lähiverkoston kanssa, mikäli esim. vanhempi/vanhemmat ovat siinä kunnossa, että dialogi toimii. Harmillisen usein vanhempien päihde ja/tai mt-ongelmat vaikeuttavat vuorovaikutusta nuoren, vanhempien ja laitoksen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Kouluarkena klo 21 sisään ja viikonloppuna 23. Jos on myöhempään jossain kylässä perustellusti, niin ko. kyläilypaikassa oltava aikuinen paikalla ja tämän kanssa on ennakkoon sovittu asiasta ja siitä, millä keinoin pääsee takaisin yksikköön.
-lastenkodin ohjaaja
Lastenkodin ohjaaja, eli lasten alistaja, pahoinpitelijä ja raiskaaja.
15v on oltava 20.00 viimeistään kotona.
16v 21.00
17v. 22.00
18v 23.00 jos asuu kotona
19v 24.00 jos asuu kotona
20v 01.00 jos asuu kotona
Terveisin. Huolehtiva vanhempi.
Ei joka ilta tai vkloppu, mutta poikkeustapauksessa minusta ihan ok.
Päläpäläpälä. Tässä ei ollut kyse sun työstä. Hienoja sanoja vailla todellista yhteyttä ja välittämistä, muuten.
Tässä kysyttiin kyllä vai ei - kysymys ja pyydettiin perustelemaan miksi kyllä tai miksi ei.
Yhtäkään järkevää Kyllä - vastausta ei ole olemassa.
Sun tyhjänpäiväiset lässytykset ei kuulu tähän mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
-lastenkodin ohjaaja
Aika kovaa tekstiä noin oikeusturvamielessäkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
-lastenkodin ohjaaja
Ja joita ei kiinnosta pätkääkään missä pyörivät ennen oikeaa kellonlyömää, sen jälkeen pitääkin olla lukkojen takana mutta ilman todellista välittämistä.
Vierailija kirjoitti:
16v 21.00
17v. 22.00
18, 19 ja 20v, niin just silloin kun huvittaa. Toki meillä myös osallistui yhteisiin kotitöihin ja hankki itse käyttörahansa. Kodin, turvan ja ruoan tarjosi vanhemmat. Intin jälkeen pääsi opiskelemaan ja lehahti omilleen.
Mä kysyin tätä nyt sen valkeakoskelaisen teinin takia. Lähes jokainen oletti että mun mielestä tuo olisi ok, miksi?
Mun mielestä ei ole ok että tuon ikäinen on keskellä yötä ulkona, kun nyt monelle se näytti olevan epäselvää.
Miksi tuo lapsi siis oli? Miksi siitä ei puhuta että vanhemmat ei hoitaneet velvollisuuttaan?
Ilmiannettu. Vaikka se lapsi on ulkona, ei se oikeuta hullumiehiä raiskausmurhaan. Sitähän ap tässä yrittä lietsoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyin tätä nyt sen valkeakoskelaisen teinin takia. Lähes jokainen oletti että mun mielestä tuo olisi ok, miksi?
Mun mielestä ei ole ok että tuon ikäinen on keskellä yötä ulkona, kun nyt monelle se näytti olevan epäselvää.
Miksi tuo lapsi siis oli? Miksi siitä ei puhuta että vanhemmat ei hoitaneet velvollisuuttaan?
Olikin samalla sekunnilla arvattu. Että tämä oli taas tällainen naisvihamiesten "uhrin syy" selittelyaloitus.
Olet kuraa ja toivottavasti kuolet yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
-lastenkodin ohjaaja
Ja joita ei kiinnosta pätkääkään missä pyörivät ennen oikeaa kellonlyömää, sen jälkeen pitääkin olla lukkojen takana mutta ilman todellista välittämistä.
Ovet ei ole koskaan lukossa meillä muulloin kuin silloin, jos jollakulla on liikkumavapaudenrajoitus, josta on lainvoimainen päätös perusteluineen. Tällöin rajoitus koskee vain ko. nuorta ja muille ovi aukeaa mihin aikaan vaan ulos haluaa. Ei ole oikeutta lukita tai rajoittaa ilman päätöstä. Perustason laitos. Vaativassa tai erityistason laitoksessa on sitten toiset säännöt ja ovet voidaan lukita muillakin perustein.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu. Vaikka se lapsi on ulkona, ei se oikeuta hullumiehiä raiskausmurhaan. Sitähän ap tässä yrittä lietsoa.
Ei, ei todellakaan oikeuta. En ole missään niin sanonut. Mutta onhan täälläkin nähtävissä vastauksissa että ei ole ok. Mun pointti on se että lapsista pitää huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16v 21.00
17v. 22.00
18, 19 ja 20v, niin just silloin kun huvittaa. Toki meillä myös osallistui yhteisiin kotitöihin ja hankki itse käyttörahansa. Kodin, turvan ja ruoan tarjosi vanhemmat. Intin jälkeen pääsi opiskelemaan ja lehahti omilleen.
Höpöhöpö, parikymppinen on vielä niin pentu että jos kotonaan asuu niin se on toteltava vanhempien sääntöjä.
Ei mietipä miksi. Esim. Viimeinen vuosi peruskoulua.. MUUN MUASSA. Ja kyseessä on vaikutusaltis alaikäinen jonka aivot ei ajattele kuten aikuisen.
Huhu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikin samalla sekunnilla arvattu. Että tämä oli taas tällainen naisvihamiesten "uhrin syy" selittelyaloitus.
Olet kuraa ja toivottavasti kuolet yksin.
Olen kuraa koska ihmettelen että vanhemmat ei huolehtineet? Ok, mielenkiintoinen näkökulma. Sori mutta mun ei tarvitse kuolla yksin, toisin kuin tämän lapsen.
15v ei mitään asiaa 02 ulkona. Olisin antanut kotiintuloajaksi 24 ja hakenut silloin kotiin. Valkeakosken tapauksessa mentiin metsään ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
-lastenkodin ohjaaja
Ovet ei ole koskaan lukossa meillä muulloin kuin silloin, jos jollakulla on liikkumavapaudenrajoitus, josta on lainvoimainen päätös perusteluineen. Tällöin rajoitus koskee vain ko. nuorta ja muille
Pelkkää lakitekstiä ilman välittämistä.
Harvemmin teinit vaan hengailevat ja juttelevat nätisti tuohon aikaan ulkona. Häiriköidään, sotketaan ja käytetään päihteitä. Ja unirytmin sotkeutuminen kostautuu sitten kouluaamuina.