Paistetut kanafileet unohtui pannulle syönnin jälkeen, n 2 h, vieläkö syötäviä?
Laitoin jääkaappiin ja toivon että ei mennyt pilalle. Nukahdin syönnin jälkeen päiväunille ja sitten heräsin ja muistin ettei loppuruoka mennyt jääkaappiin.
Kommentit (19)
Ei kannata enää laittaa jääkaappiin. Bakteerit alkavat lisääntyä. Ruoka olisi pitänyt syödä kokonaan pois mahd.pian.
No tottakai. Muutaman tunnin säilyy huoneenlämmössä ruoka kuin ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus
Kauanko voijeesus säilyy huoneenlämmössä syöntikelpoisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus
Kauanko voijeesus säilyy huoneenlämmössä syöntikelpoisena?
Veikkaan ikuisesti
Kyllä voi olla hyvä vielä, oliko suolattuja. Mutta jos on tietty kastike tai majoneesia, se voi olla kysymysmerkki vähän, koska lämmetessä bakteerit tulevat niihin ekana. Jos paistinpannu ja lasta olivat alunperin puhtaita, vähemmän riskiä. Entä puulasta tai muovi, uurteet. Leikattiinko kanaa alustalla vai suoraan paketista. Entä voiko kerrostalon ilmassa olla naapurin partikkelit, liesituuletin tai ulko-oven rakojen kautta. Jos kana oli tuoretta alunperin, parempi. Vanha kana voi pilaantua helpommin.
No eihän kallista lihaa passaa heittää hukkaan.
Kyllä kypsennetty ruoka säilyy kolmekin vuorokautta huoneenlämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata enää laittaa jääkaappiin. Bakteerit alkavat lisääntyä. Ruoka olisi pitänyt syödä kokonaan pois mahd.pian.
Raaka kana pilaantuu helpommin. Paistettu on parempi tai paiston jälkeen.
Rupka tulisi jäähdyttää noprasti ruuanlaiton jälkeen. Olisi hyvä saada ruoka jääkaappiin .... NELJÄSSÄ TUNNISSA. Näin sanoo martatkin.
Tutun thaikkumuija säilyttää kypsennettyä kanaa kalaa jne huoneenlämmössä päiviä. Kai se enemmän on kiinni siitä, mihin mahansa on totuttanut kuin jostain teoreettisesta täsmäajasta.
Onko suomalaiset todella näin hölmöjä että tälläistä pitää oikein vauvapalstalta kysellä? Ei osata itse haistaa/maistaa onko syötävää.
Muinaisihmiset kaatoivat mammutin ja söivät siitä ruhosta viikkoja aikana jolloin mitään jääkaappeja ja pakastimia ei ollut. Ihmisen vatsa on happoinen ihan syystä joten ei mitään hätää.
Yleensä sanotaan, että 4h jos on ollut korkeintaan lämpimässä, on syötäviä. Tätä olen itse noudattanut enkä ole koskaan syömisistäni sairastunut.
Haista ja maista (tosi varovasti ja pieni pala) jos haisee ja maistuu ihan oklta niin uskaltaisin syödä