Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuusivuotias lapsi kuoli jäätyään rakennustelineen alle

Vierailija
06.10.2024 |

https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20116175

Mäntsälässä tapahtunut. Järkyttävää.

Miksi tuon ikäiset ovat olleet kahdestaan rakennustyömaalla? 

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
142/156 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri perheiden lapset, lukee iltasanomissa ja hallin sisällä tapahtunut..voiko olla että isät tavanneet hallilla jonkun homman merkeissä ja ottaneet pojat mukaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin alhaista ilkeilyä, että voisi poistaa koko ketjun. Tsemppiä kaikille lapsensa menettäneille.

Vierailija
144/156 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri perheiden lapset, lukee iltasanomissa ja hallin sisällä tapahtunut..voiko olla että isät tavanneet hallilla jonkun homman merkeissä ja ottaneet pojat mukaan? 

Salkkarit spekulointi-ketjussa voi levitellä näitä teorioita.

Vierailija
145/156 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jokainen "patistan lapset ulos leikkimään, jotta eivät istu telkkarin ääressä"-vanhempi lukee uutisen.

^ Nyt kaikki lapset sisälle ja kännykkä kouraan, välttyy onnettomuuksilta??

Ei Herranen aika mikä kommentti. 

Vierailija
146/156 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarina kiipeiin usein puissa ja joihinkin puihin oli rakennettu tasojakin.

Minulla oli tapana kiipeilä leppiin, koska niissä oli mukava tuntuma ja ne huojui latvasta. Olin päiväkoti-ikäinen lapsi, kun kiipeily oli nastaa puuhaa. Kerran latva antoi periksi ja hupparitakin narun jäi oksaan kiinni. Tuli hätä, kun kurkkua kuristi.

Narut kuitenkin antoivat periksi ja putosin noin seitsemän metriä oksistoa pitkin poukkoillen maahan kuin Rambo-elokuvassa.

Naarmutta. Lonkkaan koski, mutta pusakka oli rikki ja sain kotona siitä huutoja.

Äidin mielestä oli hyvä että sain mustelman lonkkaan ja putosin puusta. Se oli hänestä hyvä opetus minulle.

Pusakan takia jäin sinä päivänä ruuatta. Se oli hyvä asia, koska olin usein aika ruokahaluton lapsi. Inhosin perinteistä kotiruokaa ja minua istutettiin ruuan äärellä monta tuntia, jos en syönyt sitä paskaa.

Joten hyvä vain. Se oli hyvä päivä, koska selvisin hengissä ja ei tarvinnut syödä äidin tekemää paskaa.

Vierailija
147/156 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinoisina aikoina Pennut työnnettiin ulos heti kun ne oppi kävelemään. 

Sitten ne oli lainsuojattomia. 

Sekopäät vanhemmat sisrukset rääkläsi minkä kerkis.

Vierailija
148/156 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. 6-vuotias lapsi juoksentelee rakennustyömaalla eikä kumpikaan vanhempi katso perään. Darwinin Palkinto pitäisi noille vanhemmille antaa. Toivottavasti eivät hanki enää koskaan lisää lapsia. 

Vierailija
149/156 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasarina kiipeiin usein puissa ja joihinkin puihin oli rakennettu tasojakin.

Minulla oli tapana kiipeilä leppiin, koska niissä oli mukava tuntuma ja ne huojui latvasta. Olin päiväkoti-ikäinen lapsi, kun kiipeily oli nastaa puuhaa. Kerran latva antoi periksi ja hupparitakin narun jäi oksaan kiinni. Tuli hätä, kun kurkkua kuristi.

Narut kuitenkin antoivat periksi ja putosin noin seitsemän metriä oksistoa pitkin poukkoillen maahan kuin Rambo-elokuvassa.

Naarmutta. Lonkkaan koski, mutta pusakka oli rikki ja sain kotona siitä huutoja.

Äidin mielestä oli hyvä että sain mustelman lonkkaan ja putosin puusta. Se oli hänestä hyvä opetus minulle.

Pusakan takia jäin sinä päivänä ruuatta. Se oli hyvä asia, koska olin usein aika ruokahaluton lapsi. Inhosin perinteistä kotiruokaa ja minua istutettiin ruuan äärellä monta tuntia, jos en syönyt sitä paskaa.

Joten hyvä vain. Se oli hyvä päivä, koska selvisin

Hieno lahja sinulla löytää optimismia asioista.

Minulla on samalainen muisto, kun meinasin hukkua läheisellä uimarannalla ja kävimme sielä joka päivä kesälomilla. Joku poika nosti minut pintaan ja tajusin lopettaa uimisen siltä päivältä siihen. Olin kymmeniä sekunteja pohjassa enkä päässyt pois. Jotenkin tämä vierellä uinut poika pelasti minut. Hän ei varmasti edes muista tapahtumaa nykyään.

Sitä vain pelastaa ihmisen hengen, jos sattuu paikalle ja jatkaa elämää. Kiitos sille pojalle jonka nimeä en muista, enkä muista enää kasvojakaan.

Vierailija
150/156 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuonkin ikäinen lapsi voi keksiä mitä vain.Yleensä se kielletty lisää houkutusta kuten älkää menkö navettaan. Jos johonkin ei saa oikeasti mennä, se on lukittava ja niin ettei lapsi saa avainta. Meillä meni vaatekaappiin, roikkui kai seinään kiinnitetyssä hyllykössä mikä tuli alas. Otti kiinni toiseen puoleen ettei päälle tullut. Mutta on menty puuvajaan mm auttamaan puutöissä ja sitten pino lähtee vyöryämään kun vetää alimman pois. 

Totesin myös että lukittava on paikat. Mutta muistan kyllä itsekin kiivenneeni lapsena kerrostalon 3. kerroksen kohdalle. Tikkaisiin pääsi eikä kukaan vahtinut. Jos sieltä olisi livennyt niin.. 

Kaikkea ei tietysti voi estää eikä lukita. 

Vierailija
151/156 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin meinasin lapsena hukkua, oltiin tutulla uimarannalla kauniina kesäiltana, porukkaa oli paljon uimassa. Menin kai liian syvälle omaan uimataitoon nähden. Muistan kun jalat ei ottanut pohjaan eikä pää tahtonut pysyä pinnalla, aloin "kiipeämään tikkaita" eli juuri ne elkeet mitä hukkuva tekee. Jotenkin sain kammettua itseni matalemmalle ja sain jalat pohjaan. Isä istui rannalla kyttäämässä mutta ei varmasti minua nähnyt kun väkeä oli kuin pipoa.

Toisena vaaranpaikkana muistan yhden kotipihamme vierestä virtaavan ojan, mikään syvä se ei ollut mutta jos kivikkoon olisi kaatunut niin sinnekkin olisi lapsi hukkunut. Meitä kiellettiin ankarasti leikkimästä ojalla mutta sieläpä me vaan oltiin naapurin kakaroiden kanssa.. onneksi mitään ei koskaan sattunut, muutaman kerran joku mulahti ja kasteli kenkänsä. 

Varmasti monella ollut lapsena niitä vaaranpaikkoja ja läheltä piti tilanteita, toisinaan ne vaan päättyy pahimmalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
152/156 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omasta lapsuudesta tapauksen jossa lapsi putosi rappuset alas ja kuoli.

Maailma on niin vaarallinen paikka. Koskaan ei voi olla tarpeeksi helikopterivanhempi.

Vierailija
153/156 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkäkalliontiellä Mäntsälässä. Mitä tuolla rakennetaan? Näissähän aina on tärkeintä,ettei syyllistetä ketään ja tästä seurauksena turvallisuutta ei paranneta! 

Minusta ei voi vaatia että romaneille riittäisi 500 vuotta kotouttamista t. Maria O. 

Vierailija
154/156 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sellaisia vanhempia heillä.

Vierailija
155/156 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään enemmän, vanhemmat ei kiellä lapsia. Jaa vastuuta lapsille itselleen niin että lapset tajuaisi vaaran.

Olin kylätapahtumassa. Lasten leikkikentän vieressä oli kota johon oli sytytetty hiillos. Ei siellä ollut yhtään aikuista. Pikkulappset hakivat oksia ja polttelivat niitä hiilloksessa. Ei ollut opetettu tulenkäsittelyä.( Loppu kun pikkupoika tuli ja pojan äiti haki poikansa, muutkin pojat häippäsi)

Vierailija
156/156 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tästä radiouutisista ja mielestäni siinä sanottiin jotenkin, että toinen poijista oli leikkimässä naapurin pojan pihalla/tontilla, kun tapahtui... Aivan karmea onnettomuus, osanottoni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi