imetyksen ansiosta laihtuneet...
minulla on kolmas raskaus meneillään,kaksi edellistä imetystä meni aika lyhkäseen.miten nopeasti kilot on teilä karisseet ja kauanko imetystä?entä onko se täysimetystä?ja onko " imetyslaihis" auttanut siihen ihanaan nahkapussiin mikä ainaki mulla on jääny molemmista raskauksista...
Kommentit (6)
Raskausaikana paino nousi reippaasti yli 20kiloa oisko ollut 25kilonkin yli, imetin 10kk kaikki lähti ja enemmänkin! Söin kuitenkin hyvin ja liikuin, nyt tässä raskaudessa en anna painon nousta (silti kokoajan yhtä nopeeta nousee) niin paljoa ja imetän varmaan saman verran. Tissit siinä kyllä kärsii, mut eikös ne ole sitä varten.
Harmittaa kun en jaksanut treenata vatsaa kun oli kesä, ois voinut päästä eturepusta.... en ole kyllä varma.
Lähtö paino oli 62kiloa silloin. Kannatan vilpittömästi imetystä, niiden kilojenkin kannalta ja samalla vauva saa läheisyyttä sekä tärkeitä ravintoaineita että vastustuskykyä.
Kummallakin kerralla olen täysimettänyt puoli vuotta ja osittaisimettänyt yli vuoden ikään. Kiloja tuli kummassakin raskaudessa reilut 20, joista yksikään ei lähtenyt " itsestään" imettämällä, vaan vasta tietoisen syömisten tarkkailun ja rajoittamisen seurauksena.
Imetys lisäsi ainakin minulla ruokahalua niin kovasti, että söin kevyesti sen, mitä imetys kulutti ja enemmänkin. Ekalla kerralla jopa lihoin täysimetysaikana. Ja mitä löysään vatsanahkaan tai venyneisiin vatsalihaksiin tulee, niitä ei " imetyslaihis" paranna, valitettavasti.
Ensimmäisen raskauden jälkeen olin lihonut 11 kg ja ylikiloja oli ennen sitäkin. Sairaalaan jäi vähän ja kotona kannoin imetyksen loppuun asti (14kk) lopun ja vielä sen jälkeenkin. Nyt toisen raskauden jälkeen on melkein sama tilanne, tosin paino ei noussut ihan noin paljon, mutta eipä nuo kilot ole minnekään karisseet. Tosin ruokahalu on 12 ja mieluusti vielä jotain makeeta ja hyvää. Imetystä on takana 3,5kk ja edessä ehkä vielä vähän.
Kavereista 2 on päässyt tiputtamaan täysimetyksellä itsestään viimeisetkin mehut. Toivoin samaa, mutta se ei taida luonnostaan pyöreisiin tehota.
Mulla odotus aikana nousi paaaaljon paino (30kg), siitä oli aika runsaasti turvotustakin. 12kg jäi synnärille, synnytyksestä n.3kk painoa oli tippunut kaiken kaikkiaan 25kg. En juurikaan urheillut. Hyvin lyhyitä ja kevyitä vaunulenkkejä n.4krt viikossa. Siis se paino vain tippui. Toki tarkkailin syömisiäni, mutta en vähentänyt hiilareita, ja saatoin minä jonkun pullan aina viikossakin syödä. Oli todella mukava, että paino lähti ihan itekseen, mulla se vaan vaikutti maidon tuotantoon. 4kk imetin (annoin lisäksi korviketta) ja sitten loppu, vaikka imettämisellä koitin sitä vähäistäkin määrää pitää yllä. En tiedä oisko vieläkin suuremmat ruoka annokset auttanut vai mikä, mutta näin kävi. On ollut mukava päästä kiloista eroon, mutta oisin niin kovasti halunnut vielä imettää... No ehkä toisella kerralla sitten...? ;)
Aatuliina ja tyttö 6kk
Imetin poikaa 6kk. Kun lähdin sairaalasta, painoin 92kg, imetyksen jälkeen 85kg, nyt 2½vuotta myöhemmin paino on tullut korkojen kera takaisin... Että pitäs oppia sitten syömäänkin oikein eikä vaan luottaa siihen, että imetys hoitaa läskit pois. Mulla iski aina imettäessä älytön jano, aina sai olla tuopillinen vettä pillin kera vieressä...
Painoin ennen raskautta 50kg.Raskausaikana painoa tulin.16kg.Ne kaikki lähtivät ennen kuin puoli vuotta oli imetystä jatkunut.Imetin lastani vuoden ja 2kk.Nyt paino on pysynyt samassa, imetyksen lopetuksesta on nyt kohta kuukausi ja vielä ei ole tullut lisäkiloja.Tavoitteena olisi pysyä tässä 50kg ssa