Miksi monessa mainoksessa on sama/samannäköinen tyttö?
Miten todella monessa mainoksessa on tuo silmälasipäinen tyttö?! DNA, K-Supermarket, OP-ryhmä ja Aku Ankka. Kaikkien mainoksessa samannäköinen lapsi!
Kommentit (25)
Olen suomalaisilta vaate- ja korubrändeiltäkin huomannut, että aina käytetään samoja malleja. Puuduttavaa aina nähdä samat naamat, voisivat palkata uusia malleja
Olen itse ollut tekemisissä myös mainoskuvausten kanssa ja usein jo alkuvaiheessa kysellään, missä naama jo näkyy. Ihme, ettei ole vaikuttanut valintaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut tekemisissä myös mainoskuvausten kanssa ja usein jo alkuvaiheessa kysellään, missä naama jo näkyy. Ihme, ettei ole vaikuttanut valintaan. Ap
Jep, muistan kun alan ihmiset kerran kauan sitten sadattellivat, kun oli sama malli muotikuvissa ja mainoksessa samassa lehdessä.
Olen huomannut. Minusta hän on ihana tyttö, saa olla vaikka kuinka monessa mainoksessa.
Kaikki kakskymppiset blondit ovat samannäköisiä tyttöjä.
Älä huoli. Kohta kasvaa eikä kelpaa enää
Ei täällä taida olla niin paljon mainoksia tekeviä firmoja, että mallit vaihtuisivat. Parempi olla enemmän tunteja niillä harvoilla kuin paljon satunnaisia malleja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt täällä, jos sinulla olisi jotain sisäpiirin tietoa?
Moikka, olen myös huomannut tämän. Hassua ja vähän jopa outoa, että yksi ja sama lapsi mainostaa ihan eri brändejä.
Se on hauska bongata tuttuja naamoja mainoksissa.
Joskus jostain mainosmallista voi tulla julkkis, jos lähtee näyttelijän tai laulajan uralle.
Minulla oli työtoveri, jonka nuori tytär halusi valokuvamalliksi ja teetti mallikuvia. Hänen ensimmäinen julkaistu valokuvansa, josta hän sai maksun, oli lisätty kuvituskuvaksi artikkeliin, jonka aiheena oli prostituutio. Hän ei juuri ilahtunut siitä.
Vierailija kirjoitti:
Moikka, olen myös huomannut tämän. Hassua ja vähän jopa outoa, että yksi ja sama lapsi mainostaa ihan eri brändejä.
Asiakas valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä taida olla niin paljon mainoksia tekeviä firmoja, että mallit vaihtuisivat. Parempi olla enemmän tunteja niillä harvoilla kuin paljon satunnaisia malleja.
Ei mainostoimistot maksa palkkaa malleilleen, ne ostaa joltain yritykseltä palvelun.
Onkohan kyseessä todellinen ihminen vai tekoälyn luoma virtuaalihahmo? Tekniikka paranee koko ajan ja on vaikeata erottaa kummasta on kyse.
Eikö kukaan muu ole kiinnittänyt tähän huomiota?