Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Sf-mitta ja vauvan koko

14.02.2007 |

Vaikka kysymykseni liittyykin odotukseen, kyselen nyt täältä sellaisilta, joilla on jo " tulos" eli vauva sylissään :)

Eli gallupin omaisesti: kulkiko sf-mittasi odotusaikana ala-, keski- vai yläkäyrällä ja minkä kokoinen vauva oli tuloksena? Arvioi myös, oliko keskivartalossasi paljon muutakin ylimääräistä kuin vauvamaha vai pysyitkö timmissä kunnossa :)

Itselläni kokemusta yläkäyrällä kulkevasta sf-mitasta ja isosta (yli 4 kg) vauvasta sekä ala-/keskikäyrän mitasta ja pienehköstä vauvasta (himpun yli 3 kg), mutta meneekö nämä aina näin yksi yhteen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekasta sf koko raskauden ajan keskikäyrällä, lopussa vähän sen yli. Tuloksena 2,5-kiloinen vauva. Tokassa mitta oli alussa alle keskikäyrän (ja esikoisen pienen koon takia ylim. ultraa sun muuta) ja tuloksena 3,2-kiloinen. Kummallakin kerralla selvä poikamaha, ei ylimääräistä laardia ja kahden tytön onnellinen äiti olen=)

Ekan lapsen kohdalla kärsin jonkin asteen raskausmyrkytyksestä vikan kuukauden ajan (ei otettu tosissaan kun valkuaista ei ollut) ja siinä tod.näk. syy vauvan pieneen kokoon. Vatsa silti kasvoi loppuun saakka ihan ok ja sen perusteella ei osattu odottaa ihan näin pientä vauvaa syntyväksi. Toisen kohdalla sf-mitta korreloi jotakuinkin luotettavasti vauvan kokoon.

Vierailija
22/23 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tahtonut asteikko riittää minun SF-mitoille. Rv 41 +2, kun oltiin laitoksella synnyttämässä oli SF 43. Kätilö halusi sen oikein erikseen vielä mitata?! Meni loppuraskaudesta melkeimpä viikkojen mukaan. Synnytin ihan normaalikokoisen lapsen, 50 cm ja 3710g, vettä oli kyllä runsaasti. Olen pienikokoinen, eikä lapsi mahtunut ollenkaan " lantioon" . Pullahti heti ulos ja siinä olikin lääkäreilläkin ihmettelemistä. Neuvolantäti sanoi, ettei ole 30 vuoden uransa aikana kertaakaan nähnyt moista vatsaa. Kiloja tuli 15 ja lopussa melkoisesti turvotusta, mutta yleisesti ottaen masu oli edessä ja melko alhaalla, joten takaapäin minut nähdessään, ihmiset eivät tienneet, että edes odotan eli en levinnyt ollenkaan. Kyllä sitä masun muotoa monasti ihmeteltiin myös kotipiirissä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa sf-mitta on ollut korkeimmillaan 33, esikoinen oli syntyessään 3540g ja pikkukakkonen 4140g, ekassa raskaudessa kiloja tuli n.8 ja toisessa 7kg joten ylimääräistä ei etenkään toisessa ollut yhtään päinvastoin olin hirveän laiha synnytyksen jälkeen, niin laiha että ihan ruma. Masu oli pelkkää vauvaa.

Ekassa raskaudessa sf mitta kasvoi tasaisesti tässä toisessa rv 20-24 aikana 8cm ja muuten 1-2 cm kuussa.

Nazu