Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietojen siirryminen positiiviseen luottorekisteriin jumittaa

Vierailija
06.10.2024 |

Olen jo yli kaksi viikkoa sitten maksanut useita luottoja pois isoja summia. Suurimmasta osasta luottolaitoksia tai pankkeja tiedot positiiviseen luottotietorekisteriin siirtyi muutamassa päivässä.

Mutta esim. Resurs Bankin, Avidan, SEB Cardin, Telia Rahoituksen ja Ecsterin luotoista tiedot siitä, että luotot on maksettu pois, ei ole yli kahdessakaan viikossa siirtynyt positiiviseen luottotietorekisteriin. Olen kaikkiin noihin paikkoihin soittanut jo muutamia kertoja, mutta asia ei ole edennyt, vaikka heillä näkyy, että luottoja on jäljellä enää 0,00 euroa. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin maksanut omat velat, säilyi luottotietomerkinnät vielä pari vuotta. Laita viesti kirjallisena?

Vierailija
2/3 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin maksanut omat velat, säilyi luottotietomerkinnät vielä pari vuotta. Laita viesti kirjallisena?

Positiivinen luottotietorekisteri on ollut käytössä vasta huhtikuusta 2024 lähtien Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaista. Maksoin erään pankin visan kokonaan pois kaksi viikkoa sitten. Oli kyse summasta 10 000 euroa. Positiivisessa luottotietorekisterissä näkyy edelleen, että minulla on luottoa käytettynä 10 000 euroa. Olen soittanut tuohon pankkiin ja sieltä kerrottiin, että tieto päivittyy vasta 16.10.2024 positiiviseen luottotietorekisteriin. Maksoin siis tuon visan pois jo 22.9. Uskomatonta!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan