Mies haluaa erossa MINUN koirani
Olen eroamassa miehestäni ja hän vaatii MINUN koiraani itselleen erossa. Perustelee asiaa sillä että hän on vastannut sen hoidosta 4v ajan, harrastaa sen kanssa ja maksaa esim. vakuutukset ja eläinlääkärikäynnit. Mies hoitaa koiraa kun minä hoidan perheen yhteisiä lapsia. Miten saan miehen tajuamaan, että minä omistan koiran eikä hän?
Kommentit (48)
Miksi sinä ap haluat itse pitää sen koiran jos et tähän mennessä ole sitä hoitanut ja sen kanssa ollut? Vain siksi että teknisesti olet sen omistaja? Pidätkö koirastasi, tunnetko sen persoonan ja tavat? Mitä jos koira (jos pystyisi) itse valitsisi miehen, edelleenkö haluaisit pitää sen vaikka koira kärsisikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itsekäs akka. Vaikka nimesi on papereissa niin on ilmiselvää että mies on huolehtinut koirasta enemmän kuin sinä, koiralla on parempi miehen kanssa ja jos sinulla on yhtään mitään sympatiaa eläintä kohtaan niin annat sen miehelle.
Todennäköisesti koira on myös kiintynyt mieheen ihan eri tavalla ja syvemmin kuin ap:een, niin suuri merkitys sillä yhdessä puuhailulla ja ajan viettämisellä on.
Niin on, nimi paperissa ei merkitse mitään koiran silmissä.
Kenen omaisuutta,hän vastaa. mutta olisi kurjaa jos moisella rakasta kiristetään, sopikaan ns yhteishuoltajuus,aikuiset. koirulilla hyvät kodit.
miten on turkinpesu,kynnrt, haammaspesu n joka toinen vkllo, jotkut korat -turkit vain ihmesten shampoo mm yorkki. oloisikio kakkoskodissa hyvä hoio 30 astetta pakkasta-huolehtiiko se koti tassusuojat yms.
koiriin yms pätee myös huoltajjuuskiistat. mutta ihana sinä,varmista omistusoikeus. ja laatukotikuoraa,,eriytät ennen kuin mausts-sille koiralle annokse.
mun mielestä joka toinen pv itse tehtyä ja toinen ns kaupan. ikinä ei vamispusseills. koirankin pitää saada aistielämyksiä.ei vaannappulat ,tee ruokaam eriytytä koirulin annosl joka toinen vklop
Eikö kukaan taistele lasten huoltajuudesta?
Voisiko koira liikkua lasten mukana? Tai juuri toisin päin, että koira on sillä, jolla lapset eivät ole juuri sillä hetkellä?
Koirallakin voisi olla yhteishuoltajuus.
Mies voi haluta ihan mitä haluaa. Sillä ei ole yhtään mitään väliä.
Jos kuitenkin sivusta tuntuu, että haluat koiran olevan jatkossa miehen kanssa, voit myydä sen hänelle.
Mutta jos se mies vaatiikin sitä koiraa ihan vain vittuillakseen? Eikä siksi että pitää koirasta niin paljon?
Koira sinne minne lapset menee. Auttaa heitä selviämään erosta.
No ei ole vaikeaa. Ja tämän ap tieisit, jos sulla oikeasti olisi koira. Koira on lain edessä tavara, jolla voi olla vain yksi omistaja. Sitä ei koske avio-oikeus. Eli se, kenen nimi lukee kasvattajan kanssa tehdyssä sopimuksessa, on omistaja.
Mitä lapset toivovat? Haluavatko olla koiran kanssa samassa paikassa? Voisiko eron jälkeen elää sovussa ja jakaa vastuuta myös koirasta, kuten lapsistakin.
Sehän on hienoa että pääsee eroon
En huolisi miestä joka haluaisi ottaa koiran.
Miksi et ole huolehtinut koirasi hoitamisesta ja kustannuksista?
Mies on selvästi hoitanut sen asioita joten hän on de facto huoltaja. Sinä et edes muista onko koiran hampaita hoidettu.
Koira on avioeron osituksessa irtainta omaisuutta, joten se kuuluu sille joka sen omistaja on papereissa. Jos ei ole avioehtoa, joudut maksamaan tasinkoa puolet koiran hinnasta. Ihan yksinkertainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itsekäs akka. Vaikka nimesi on papereissa niin on ilmiselvää että mies on huolehtinut koirasta enemmän kuin sinä, koiralla on parempi miehen kanssa ja jos sinulla on yhtään mitään sympatiaa eläintä kohtaan niin annat sen miehelle.
Akka möisi sen heti kiertoon.
Akka piikittäisi koiran saman tien vain aiheuttaakseen tuskaa miehelle.
Koira miehelle, jos sen haluaa. Naurettavia nämä koiran yhteishuoltajuudet. Voi koiraparkaa, kun sen omistajuudellakin osataan kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai sulla on kauppakirjat tallella.
Mutta mies voi tehdä elsun kun hoito- ja vakuutusdokumentit on hänellä.
Ei sen perusteella voi elsuja tehdä !😂
Laskuja voi maksaa muutkin
Ihan sama kuin joku alkaisi taloa vaatimaan sillä että on maksanut sähkö, tai kotivakuutuksen 🤣😅
Hankinta hetken tarkoitus luo omistussuhteita. Jos olette hankkiessanne koiran olleet naimisissa ja koira on hommattu yhteiseen talouteen molempien koiraksi, katsotaan koira yhteiseksi omaisuudeksi. Jos olet hankkinut koiran tarkoituksella nimenomaan itsellesi esimerkiksi ennen avioliittoa on koira siinä tapauksessa sinun omaisuutta.
Todennäköisesti koira on myös kiintynyt mieheen ihan eri tavalla ja syvemmin kuin ap:een, niin suuri merkitys sillä yhdessä puuhailulla ja ajan viettämisellä on.