Miksi kokoomusta äänestäviä vihataan?
Kerroin töissä, että olen äänestänyt koko elämäni joko kokoomusta tai RKP:ta. Tämän jälkeen minua ruvettiin syrjimään ja kukaan ei halunnut olla kanssani missään tekemisissä. Olen töissä ravintola-alalla ihan oikeassa ravintolassa (ei mikään McDonalds siis tai muukaan ketju-ravintola)
Kommentit (178)
Sairaspäivärahoja leikataan ensi vuonna keskituloiselta 300-400 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaspäivärahoja leikataan ensi vuonna keskituloiselta 300-400 kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea tilalle, mutta vuokralla saa.
"Lisää leikkauksia asumislisään. Vanhemmiltaan vuokraamassaan tai vanhempansa omistamassa asunnossa asuva opiskelija voi saada tulevaisuudessa enintään 83 euroa asumislisää kuukaudessa, suunnittelee hallitus."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet töissä mäkkärissä ja äänestät Kokoomusta. Ja kuukausipalkkasi on? Tuskin niin paljon, että Kokoomusta kannattaa äänestää. Et voi olla noin idiootti. Joko olet hyvin nuori tai trolli.
Lukutaito on tosiaan rappiolla
Ei niissä palkoissa silti ole hirveästi eroa oletko hampparin vääntäjä vai tarjoilija jossain hienommassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Ovat ylimielisiä mulkkuja. Siksi.
Vaikutat ihan mulkulta ja vähä-älyiseltä eli = vassarinpaskalta.
Koska keskustelutaito on hukassa. Ihmiset eivät enää osaa käsitellä eriäviä mielipiteitä. Vastakkainasettelusta on tullut vsltavirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen ja kutakuinkin niin koulutettu kuin voi olla. Ei ole oikein muita puolueita, jotka ajaisivat asiaani, joten äänestän kokoomusta. Jos joku muu puolue alkaa ajamaan ylemmän keskiluokan asioita niin mielihyvin annan ääneni.
Kuulun itsekin ylempään keskiluokkaan. Mitä haasteita ja ongelmia sinulla elämässäsi, jotta sinun täytyy äänestää puoluetta, joka ajaa sinun asiaasi?
Itsekkyys on syynä äänestää Kokoomusta. Itsekkäät ihmiset, jotka haluavat itselleen vielä lisää, äänestävät Kokoomusta.
Minkä puolueen äänestäjät äänestävät saadakseen vähemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole törmännyt moiseen muuten kuin jonkun pohjasakan toimesta mutta heidän mielipiteilleen en anna arvoa.
Vastasitkin näppärästi aloittajan kysymykseen, miksi kokoomusta äänestäviä vihataan.
Miksi ihmisiä, jotka vihaavat toisia jonkun niin pienen asian vuoksi kuin puoluekanta, ei muka saisi kutsua pohjasakaksi?
Sellaisiltahan täytyy puuttua empatia kokonaan. Minäkin kutsun sellaisia pohjasakaksi, ja äänestän vasemmistoa.
Koska ovat itse suvaitsevaisia ja parempia ihmisiä eli vihervassareita. Näin he toimivat, kannataa painaa jo mieleen.
Kokoomusta äänestävää säälitään, ei vihata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin vihaan ihan siitä syystä, että kokoomuksen äänestäjät (ainakin suurin osa) ovat etuoikeutettuja, empatiakyvyttömiä, hyvätuloisia ihmisiä, jotka ovat sokeita omille etuoikeuksilleen, eivät ymmärrä mitään köyhien ja sairaiden ihmisten todellisuudesta ja kuvittelevat kaikilla olevan yhtäläiset lähtökohdat menestyä elämässä.
PS. Jos et ole siellä ravintolassa johtotehtävissä, niin miksi hel vetissä ylipäätään äänestät kokoomusta, etkä vaikka SDP:tä?
Ei taida empatia ihan sinunkaan vahvuuksiasi olla.
Olen empaattinen heikommassa asemassa olevia ja esim. eläimiä kohtaan, mutta miksi minun tarvitsisi olla empaattinen sortajiani (=kokoomuslaisia) kohtaan? Olen pitkäaikaissairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä, ja tämä hallitus on tehnyt elä
Sinä nimenomaan et kuulosta empaattiselta vaan hyvin itsekkäältä. Osaat samaistua vain itsesi kaltaisiin ihmisiin, se on kaukana empatiasta.
Kokoomus on korruption ja verokierron puolue. Mutta ne vihaa veronmaksajia. Siksi
Varmaan siksi samasta syystä kun niitä vihataan jotka symppaan Putinia. Heidän on vaikea ymmärtää miksi yksi heistä toimivaa heitä ja itseään vastaan.
Rahan ahneita paskiaisia kaikki jotka myisi vaikka oman äitinsä että saisi maksimoitua voittojaan ja jokainen kiertää veroja eikä yksikään heistä ole rehellinen
Kokoomus ei ole mitään muuta kuin elinkeinoelämän keskusliiton kumileimasin. Nykyisen hallitusohjelman työelämä osuus on suoraan EK:n itse julkaisemasta vaaliohjelmasta josta on kopioitu kirjoitusvirheetkin. Korruptiossa ei ole mitää hyvää ja kaikkibkokoomusta äänestävät tietävät itsekin kuinka korruptoitunut kokoomus on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ: Toimet 80 000 työllisen lisäämiseksi.
Isänmaa: 9 miljardin leikkaukset isänmaan säilyttämiseksi tuleville sukupolville.
Hallituksen ykköshankkeet.
Täyttä p:tä ja ilman todisteita nämä mitä juuri luettelit.
Työttömyys on kasvanut:
Tilastokeskus: Työttömyys nousi Suomessa tahdilla, joka päihittää lähes kaikki EU-maat
https://www.hs.fi/talous/art-2000010626786.html
Kokoomus ottaa jatkuvasti velkaa:
Orpon hallitus haukkunut Marinin velkarallia, mutta ottaa itsekin miljardivelat Näin ministeriö selittää
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1d1773a4-889c-40e1-a2ad-46a77f5
Moni on nyt ihmetellyt, miksi Orpon hallitus ei pitänytkään sanaansa, kääntänyt talouden suuntaa ja lopettanut velan ottamista?
Orpon hallitus on tehnyt kaikkensa olisi pitänyt sanansa, mutta edellisen hallituksen toimien vuoksi on paljon tehtävää. Ilman nykyisiä leikkauksia velkaa olisi pitänyt ottaa sen 9 miljardia enemmän velkaa ja Suomi olisi hukkumassa korkokuluihin vielä pahemmin kuin nyt.
Kokoomuksen politiikka ei miellytä lyhytaikaisesti ajattelevia, mutta kauemmas näkemään kykenevät äänestävät Kokoomusta jotta tulevaisuudessakin olisi vielä varaa pitää huoli heikommista.
Jotkut nousukasmoukat jotka saavat velkatalon ja velkaauton ja pari marikon rättiä niin alkaa kokomukselaiseksi kun luulee että hän sinne kuuluu vaikka maha kurnii ...🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen ja kutakuinkin niin koulutettu kuin voi olla. Ei ole oikein muita puolueita, jotka ajaisivat asiaani, joten äänestän kokoomusta. Jos joku muu puolue alkaa ajamaan ylemmän keskiluokan asioita niin mielihyvin annan ääneni.
Kuulun itsekin ylempään keskiluokkaan. Mitä haasteita ja ongelmia sinulla elämässäsi, jotta sinun täytyy äänestää puoluetta, joka ajaa sinun asiaasi?
Ole eri, mutta minä ainakin olen huolissani Suomen tulevaisuudesta. Nykyisen kaltainen verotus ei tuo paljon tarvittuja investointeja ja työpaikkoja Suomeen. Kokoomus ajaa politiikkaa joka parantaa investointihalukkuutta. Se on elintärkeää hyvinvointivaltion tulevaisuudelle.
Hyvinvointivaltion pyörittäminen maksaa rahaa, ja jos haluamme hyvinvointia lisätä niin tarvimme kokoomuslaista politiikkaa.
"Orpon hallitus on tehnyt kaikkensa olisi pitänyt sanansa, mutta edellisen hallituksen toimien vuoksi on paljon tehtävää. Ilman nykyisiä leikkauksia velkaa olisi pitänyt ottaa sen 9 miljardia enemmän velkaa ja Suomi olisi hukkumassa korkokuluihin vielä pahemmin kuin nyt.
Kokoomuksen politiikka ei miellytä lyhytaikaisesti ajattelevia, mutta kauemmas näkemään kykenevät äänestävät Kokoomusta jotta tulevaisuudessakin olisi vielä varaa pitää huoli heikommista. "
Kokoomuksen (pääasiassa) oppien mukaan on menty parikymmentä vuotta. Sattumoisin käytännössä koko sen ajan Suomen talous on seisonut paikallaan.
Mutta tämäkin on varmaan Sanna Marinin syytä, eikö?
liian monet ovat itsekeskeisiä pellejä joilla osaaminen on hakusessa. tuhahtaa kun ei ei saa kiertää faktoja ja dataa edukseen edes kiertämällä.