Koetko näin jälkeenpäin, että koronarajoitukset heikensivät vai paransivat elämänlaatuasi?
Kommentit (215)
Herlkkarin hyvää aikaa ei ollut ruuhkia missään.
Tutkimustieto,rajoitukset ja pakko aiheuttivat enemmän haittaa kuin hyötyä.
🤥 Tutkimuslöytö: Venäjän rokotusvastaiset trollit ja botit pyörittävät rokotuskeskustelua
Tutkimalla rokotusaiheisia postauksia ja niiden taustoja tutkijoille selvisi, että rokotekeskusteluun osallistuu aktiivisesti ainakin kaksi tahoa, jotka esiintyvät harhaanjohtavasti aitoina keskustelijoina, mutta eivät ole sitä.
Kävi ilmi, että tietokoneohjelmat eli botit syytävät keskusteluun rokotevastaisia kommentteja.
Myös Venäjän trollit postaavat runsaasti virheellistä tietoa rokotusaiheesta. Ne kuitenkin esittävät käsityksiä puolesta ja vastaan. Miksi näin?
Tutkijat arvelevat trollien pyrkivän luomaan eripuraa ja horjuttamaan yhteiskunnan vahvaa konsensusta rokotusten tarpeellisuudesta tautien torjunnassa.
Terveyteen liittyvät väärinkäsitykset, harhaanjohtava tieto ja tahallinen valeuutisten levittäminen sosiaalisessa mediassa on uhka kansanterveydelle, sanotaan tutkimuksessa.
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/tutkimusloyto-venajan-trollit-ja-rok…
Paransivat tietenkin, kun en saanut tartuntaa. Ja kaupoissa oli kivan rauhallista käydä ennen aamuysiä.
Lähipub oli myös kiinni, mikä piti perspulit pois nurkilta.
Varmaan vähän heikensi. Olin vanhempainvapaalla koronan alkuvaiheessa, eli omiin töihin ei juuri vaikuttanut. Mies oli pari kuukautta lomautettuna, mutta ei se tuloissa merkittävästi ehtinyt näkymään. Asutaan Uudellamaalla, eli sulkutoimet estivät sukuloinnin hetkeksi. Vapaa-ajanviettotavoissa vaikutus oli kahtiajakautunut - toisaalta lisääntyneitä metsäretkiä ja luonnossa liikkumista, toisaalta liikaa käyntejä mäkkärin autokaistalla, että pääsee edes johonkin tuulettumaan...
Paransivat elämänlaatua. Oli ihanan rauhallista joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
🤥 Tutkimuslöytö: Venäjän rokotusvastaiset trollit ja botit pyörittävät rokotuskeskustelua
Tutkimalla rokotusaiheisia postauksia ja niiden taustoja tutkijoille selvisi, että rokotekeskusteluun osallistuu aktiivisesti ainakin kaksi tahoa, jotka esiintyvät harhaanjohtavasti aitoina keskustelijoina, mutta eivät ole sitä.
Kävi ilmi, että tietokoneohjelmat eli botit syytävät keskusteluun rokotevastaisia kommentteja.
Myös Venäjän trollit postaavat runsaasti virheellistä tietoa rokotusaiheesta. Ne kuitenkin esittävät käsityksiä puolesta ja vastaan. Miksi näin?
Tutkijat arvelevat trollien pyrkivän luomaan eripuraa ja horjuttamaan yhteiskunnan vahvaa konsensusta rokotusten tarpeellisuudesta tautien torjunnassa.
Terveyteen liittyvät väärinkäsitykset, harhaanjohtava tieto ja tahallinen valeuutisten levittäminen sosiaalisessa mediassa on uhka kansanterveydelle, sanotaan tutkimuksessa.
Venäjällä Putin itse otti koronarokotteen. Samoin moni moskovalainen tuttavani.
Koronarajoitukset olivat kamalia. Töissä oli kaikenlaisia ongelmia asiakkaiden kanssa. Yksityiselämässä matkailu oli hankalaa jne. Eniten minua kuitenkin närästi koronahysteerikot, jotka luulivat, että minun maskinkäyttöni pelastaa heidän elämänsä.
En käy baareissa, ravintoloissa, lomamatkoilla tai liiku julkisilla. En myöskään notku ostareilla, käy leffassa tai muissa massapahtumissa.
Valtaosa ajastani kuluu töissä ja sen jälkeen kotona kolmen lapsen kanssa.
Korona toi kehitystä digipalveluihin ja etätöihin.
Äkkiseltään mietittynä, en koe menettäneeni mitään, mutta saanut sitäkin enemmän.
M41
Vierailija kirjoitti:
Paransi. 100 % etätyö kohensi työhyvinvointiani 200 %.
Samoin, ehdottomasti paransi. Etätyö ja etäopiskelu sopivat minulle. Ennen koronaa suurin yksittäinen elämänlaatua heikentävä tekijä oli pitkä työmatka.
Käytin koko pandemian aikana vain yhden kerran maskia. Olin päivystyksessä yksityisellä, enkä halunnut enää siinä vaiheessa vaihtaa julkiselle puolelle.
Paransi, koska eräs tapahtumaketju tuolloin herätti minut laittamaan elämäni uusiksi. Tavallaan sain varmistuksen ja rohkeuden irtisanoa itseni (mitä olin jo miettinyt pitkään). Siitä taas lähti oma tapahtumien sarja, joka kesti pari vuotta. Siitä taas uusi tapahtumien sarja. Oikein mielenkiintoiset reilu 4 vuotta takana ja hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuttanu mitenkää, mä en suorita mun elämää muiden säännöstöjen kautta. Mä en ottanu piikkejä ja mua ei kiinnostanu yhtään mitä ihmiset meuhkas.
Jos mä en pääse johonki elokuvii ni se on ihan helvetin sama mulle, sit mä katon sen elokuvan kotona, ei se kaadu siihen
Elä kehtaa meuhkata! Slow down.
Rajoitukset eivät muuttaneet minun elämääni millään lailla.
Korona ei vaikuttanut elämääni mitenkään. Paitsi että siis jouduin tuhlaamaan aikaani käymällä kolme kertaa saamassa rokotteen. Eli olipas ajanhukkaa. Joten nyt jälkiviisaana: kun seuraavan kerran on jokin maailmanlaajuinen pandemia meneillään, niin enpä tuhlaa aikaani. Enpä käy hakemassa rokotuksia. En ainakaan kolmea rokotusta. Ehkä 1 rokotus, ehkä 2, mutta ei 3.
Ymmärrän että pandemiat saattavat olla vaarallisia muille ihmisille. Rokotukset saattavat olla elintärkeitä muille ihmisille. Mutta minulle nuo rokotukset eivät ole elintärkeitä. Miksi? Koska elän yksin erakkona keskellä metsää. Minä en mitenkään voi sairastua koronaan koska minun ympärilläni ei ole ainuttakaan ihmistä joka sairastuttaisi minut koronaan. Joten jouduin poistumaan metsästä kaupunkiin ihan vain saadakseni koronarokotteen. Joten jopas poistuin metsästä turhaan! Ensi kerralla en poistu.
Heikensivät. Koko koronashow oli hirveää aikaa. On ollut täys työ sen jälkeen päästä tolpilleen. Enkä tarkoita fyysistä sairautta vaan irti siitä kaikesta pas.kasta mitä se aiheutti.
Vierailija kirjoitti:
Koronarajoitukset olivat kamalia. Töissä oli kaikenlaisia ongelmia asiakkaiden kanssa. Yksityiselämässä matkailu oli hankalaa jne. Eniten minua kuitenkin närästi koronahysteerikot, jotka luulivat, että minun maskinkäyttöni pelastaa heidän elämänsä.
Aina yhtä hassua, kun trolli yrittää esittää muuta, ja sitten iskee viimeiseen lauseeseen jotain paljastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeuttivat arkeani jonkin verran, mutta eivt vaikuttaneet elämänlaatuun. Olin luonnollisesti valmis hetkellisiin haittoihin yleisen hyvän eteen. Perheessäkin on immuunirajoitteisia, ja ymmärsin asian tärkeyden. Edelleen samaa mieltä.
Ja vìtut.
Koronarajoitusten aikaan alkaneet etätyöt ovat parantaneet elämänlaatuani huikean paljon.