Leponex lääke pilaa ihmisen ihan täysin
Ihan kauhea lääke. Läheinen syö sitä ja on aivan ilmeetön zombi.
Ei se jaksa vastata edes mihinkään kunnolla, vastaukset joka kysymykseen on "mmmm joo" tai "mmmm ei" tai "mmmm ehkä". Aina vaikea mumina ennen jokaista sanaa. Ei puhu pidempiä lauseita.
Kaikki roskat jää ympäriinsä, ei laita maitoa takaisin jääkaappiin, ei jaksa edes roskapussia viedä.
Aivan äärimmäisen saamaton, laiska, tunteeton, eleetön, muiden palveltava.
On myös aivan täysin ohjailtavissa muuten. Mitään ei muuten jaksa tehdä mutta jos joku käskee sitä hypätä kaivoon niin hyppäisi.
Eikö tosiaan mitään muita lääkkeitä voida määrätä ihmiselle kuin tuollaista?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi saako psykoosilääkityksen takia lihova laihdutuslaaketta edullisemmin kuin muut?
Tietääkö joku? Kiitti.
Ei.
Se psykoosilääke ei itsesssään lihota, mutta aiheuttaa suurempaa näläntunnetta ja tunnesyömistä, minkä takia se lihominen tapahtuu.Siksi pitäisi olla entistä tarkempi sen suhteen, mitä syö, ja kirjoittaa joka päivä syömispäiväkirjaa. Lisäämällä proteiinia, vähentämällä proteiinia ja tuomalla hyviä kuituja voi laihduttaa myös psykoosilääkkeiden aikana.
Vähentämällä rasvaa, ei siis vähentämällä proteiinia!!
Kylläpä 178/182 oli negatiivisella tuulella. Eikö psyykkisesti sairas jolla on nyt lääkitys kohdillaan voisi elää niin normaalia ja hyvää elämää kun kykenee. 200mg vahva lääkitys kun kuitenkin tuo omat rajoitteensa voitiin. Wolttia ei olla käytetyt koskaan.On halpatyövoimaa. Asun tämän kaverini kanssa samassa taloudessa.
Minä saan Zypadhera eli Olantsapiini injektion kuukauden välein.
Mulla meni noin 2 vuotta ylipäätää hyväksyä se, että olen skitsofreenikko. Pikkuhiljaa aloin nousta tuosta suosta. Nyt käyn jo kävelylenkeillä ja syön terveellisesti. Syön Leponexia.
Myös laihdutus onnistuu, vaikka käyttäisi leponexia. Se on ihan, että mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Millainen hän oli sitten aiemmin ennen lääkettä? Kuinka kauan hän on syönyt leponoxia?
Ennen tätä oli perus normaali. Siis tarkoitan että puhelias, sosiaalinen. Sitten määrättiin tämä lääke ja on nykyisin sit tuollainen mitä kuvailin. En tiedä mitä kaikkia lääkkeitä kokeiltu ennen tätä.
AP
Jos oli " perusnomaali" miksi lääkitys? Voiko ihminen olla psykoosissa kokoajan, olen käsittänyt että se on ikäänkuin romahdus, josta lääke auttaa ylös! Itse söin joskus hetken Seronil tai jotain sen tyyppistä läkettä. En itkenyt enkä nauranut, olin nolla😵💫
Ottipa päähän ! ! Pystyn melkein yhtä tarkasti tyttäreni ja hänen miehensä päivän kirjoittamaan. Päivittäin soitamme, joskus parikin kertaa ja laitamme viestejä.useimmin pitäisi nähdä. Itsekkin olen sairas En koskaan ole tyrkyttänyt itseäni heidän elämään Ovat vaan siihen minut ottaneet.
Tiedän milloin käyvät kaupassa suunnilleen. mitä ostavat. Ruuasta laittavat usein kuvia. Leipovat Mies varsinkin tykkää ruuanlaitosta Tiedän milloin siivoavat. Pesevät pyykkiä,vaihtavat lakanat. Kävelyllä käyvät. Tänään oli sairaanhoitajan aika. Ja pyykit on kuivumassa.
Väärä lääke hänelle. Joillain auttaa niin että on osittain normaalimpi kuin hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Millainen hän oli sitten aiemmin ennen lääkettä? Kuinka kauan hän on syönyt leponoxia?
Ennen tätä oli perus normaali. Siis tarkoitan että puhelias, sosiaalinen. Sitten määrättiin tämä lääke ja on nykyisin sit tuollainen mitä kuvailin. En tiedä mitä kaikkia lääkkeitä kokeiltu ennen tätä.
AP
Jos oli " perusnomaali" miksi lääkitys? Voiko ihminen olla psykoosissa kokoajan, olen käsittänyt että se on ikäänkuin romahdus, josta lääke auttaa ylös! Itse söin joskus hetken Seronil tai jotain sen tyyppistä läkettä. En itkenyt enkä nauranut, olin nolla😵💫
Skitsofrenia ja tilapäinen masennus ovat täysin eri sairauksia.
Läheiselläni kotihommt oli tuon tapaista ennen lääkitystä. Jaksaa nyt paremmin tehdä kaikkea ei kun ei ole enää voimakasta masennusta
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi saako psykoosilääkityksen takia lihova laihdutuslaaketta edullisemmin kuin muut?
Tietääkö joku? Kiitti.
Ei saa edullisemmin. Jos sairastaa diabetesta niin kela voi korvata lääkkeen. Mutta pelkästään painonpudotustarkoituksessa laihdutuslääkkeistä ei saa kela-korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla lahdutus on haastavaa neurolepti-lääkityksen aikana, sillä kyseiset lääkkeet vaikuttavat aineenvaihduntaan ja voivat mm. nostaa kolesteroli- ja verensokeriarvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla lahdutus on haastavaa neurolepti-lääkityksen aikana, sillä kyseiset lääkkeet vaikuttavat aineenvaihduntaan ja voivat mm. nostaa kolesteroli- ja verensokeriarvoja.
No silloinhan se liikunta on erityisen tärkeää, jos verensokerit on koholla.
Vahvat psyykelääkleet tekevät paljon voimakkaita haittavaikutuksia. Lyhytkin kävely tai pyöräily lenkki on hyväksi . Vielä onneksi on ilmaisia mielenterveys ryhmiä. Ystävällä on pienikokoinen koira kolmesti vrk.käyvät lenkillä Koira on hyvä ystävä ja rakas. Hän huolehtii koiransa todella hyvin.
Ei.
Se psykoosilääke ei itsesssään lihota, mutta aiheuttaa suurempaa näläntunnetta ja tunnesyömistä, minkä takia se lihominen tapahtuu.
Siksi pitäisi olla entistä tarkempi sen suhteen, mitä syö, ja kirjoittaa joka päivä syömispäiväkirjaa. Lisäämällä proteiinia, vähentämällä proteiinia ja tuomalla hyviä kuituja voi laihduttaa myös psykoosilääkkeiden aikana.