Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leponex lääke pilaa ihmisen ihan täysin

Vierailija
05.10.2024 |

Ihan kauhea lääke. Läheinen syö sitä ja on aivan ilmeetön zombi.

Ei se jaksa vastata edes mihinkään kunnolla, vastaukset joka kysymykseen on "mmmm joo" tai "mmmm ei" tai "mmmm ehkä". Aina vaikea mumina ennen jokaista sanaa. Ei puhu pidempiä lauseita.

Kaikki roskat jää ympäriinsä, ei laita maitoa takaisin jääkaappiin, ei jaksa edes roskapussia viedä.

Aivan äärimmäisen saamaton, laiska, tunteeton, eleetön, muiden palveltava.

On myös aivan täysin ohjailtavissa muuten. Mitään ei muuten jaksa tehdä mutta jos joku käskee sitä hypätä kaivoon niin hyppäisi.

Eikö tosiaan mitään muita lääkkeitä voida määrätä ihmiselle kuin tuollaista?

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi saako psykoosilääkityksen takia lihova laihdutuslaaketta edullisemmin kuin muut?

Tietääkö joku? Kiitti.

Ei.
Se psykoosilääke ei itsesssään lihota, mutta aiheuttaa suurempaa näläntunnetta ja tunnesyömistä, minkä takia se lihominen tapahtuu.

Siksi pitäisi olla entistä tarkempi sen suhteen, mitä syö, ja kirjoittaa joka päivä syömispäiväkirjaa. Lisäämällä proteiinia, vähentämällä proteiinia ja tuomalla hyviä kuituja voi laihduttaa myös psykoosilääkkeiden aikana.

Vierailija
182/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi saako psykoosilääkityksen takia lihova laihdutuslaaketta edullisemmin kuin muut?

Tietääkö joku? Kiitti.

Ei.
Se psykoosilääke ei itsesssään lihota, mutta aiheuttaa suurempaa näläntunnetta ja tunnesyömistä, minkä takia se lihominen tapahtuu.

Siksi pitäisi olla entistä tarkempi sen suhteen, mitä syö, ja kirjoittaa joka päivä syömispäiväkirjaa. Lisäämällä proteiinia, vähentämällä proteiinia ja tuomalla hyviä kuituja voi laihduttaa myös psykoosilääkkeiden aikana.

Vähentämällä rasvaa, ei siis vähentämällä proteiinia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä 178/182 oli negatiivisella tuulella. Eikö psyykkisesti sairas  jolla  on nyt lääkitys kohdillaan voisi elää niin normaalia ja hyvää elämää kun kykenee. 200mg vahva lääkitys kun kuitenkin tuo omat rajoitteensa  voitiin. Wolttia ei olla käytetyt koskaan.On halpatyövoimaa. Asun tämän kaverini kanssa samassa taloudessa. 

Vierailija
184/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin niin annos on 200 mg

Vierailija
185/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan Zypadhera eli Olantsapiini injektion kuukauden välein.

Vierailija
186/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni noin 2 vuotta ylipäätää  hyväksyä se, että olen skitsofreenikko. Pikkuhiljaa aloin nousta tuosta suosta. Nyt käyn jo kävelylenkeillä ja syön terveellisesti. Syön Leponexia.

Vierailija
187/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös laihdutus onnistuu, vaikka käyttäisi leponexia. Se on ihan, että mitä syö.

Vierailija
188/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Millainen hän oli sitten aiemmin ennen lääkettä? Kuinka kauan hän on syönyt leponoxia?

Ennen tätä oli perus normaali. Siis tarkoitan että puhelias, sosiaalinen. Sitten määrättiin tämä lääke ja on nykyisin sit tuollainen mitä kuvailin. En tiedä mitä kaikkia lääkkeitä kokeiltu ennen tätä.

AP

Jos oli " perusnomaali"  miksi lääkitys? Voiko ihminen olla psykoosissa kokoajan, olen käsittänyt että se on ikäänkuin romahdus, josta lääke auttaa ylös! Itse söin joskus hetken Seronil tai jotain sen tyyppistä läkettä. En itkenyt enkä nauranut, olin nolla😵‍💫

Vierailija
189/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottipa päähän ! !  Pystyn melkein yhtä tarkasti  tyttäreni ja hänen miehensä päivän   kirjoittamaan. Päivittäin soitamme, joskus parikin kertaa ja laitamme viestejä.useimmin pitäisi nähdä. Itsekkin olen sairas  En  koskaan ole tyrkyttänyt itseäni heidän elämään Ovat vaan siihen minut ottaneet. 

Tiedän milloin käyvät kaupassa suunnilleen. mitä ostavat. Ruuasta laittavat usein kuvia. Leipovat  Mies varsinkin tykkää ruuanlaitosta   Tiedän milloin  siivoavat.  Pesevät pyykkiä,vaihtavat lakanat. Kävelyllä käyvät. Tänään oli sairaanhoitajan aika. Ja pyykit on  kuivumassa. 

Vierailija
190/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä lääke hänelle. Joillain auttaa niin että on osittain normaalimpi kuin hoitajat.

Vierailija
191/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Millainen hän oli sitten aiemmin ennen lääkettä? Kuinka kauan hän on syönyt leponoxia?

Ennen tätä oli perus normaali. Siis tarkoitan että puhelias, sosiaalinen. Sitten määrättiin tämä lääke ja on nykyisin sit tuollainen mitä kuvailin. En tiedä mitä kaikkia lääkkeitä kokeiltu ennen tätä.

AP

Jos oli " perusnomaali"  miksi lääkitys? Voiko ihminen olla psykoosissa kokoajan, olen käsittänyt että se on ikäänkuin romahdus, josta lääke auttaa ylös! Itse söin joskus hetken Seronil tai jotain sen tyyppistä läkettä. En itkenyt enkä nauranut, olin nolla😵‍💫

Skitsofrenia ja tilapäinen masennus ovat täysin eri sairauksia.

Vierailija
192/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiselläni kotihommt  oli tuon tapaista ennen lääkitystä.  Jaksaa nyt paremmin tehdä kaikkea ei kun ei ole enää voimakasta masennusta 

Vierailija
193/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku? Kiitti.

Ei saa edullisemmin. Jos sairastaa diabetesta niin kela voi korvata lääkkeen. Mutta pelkästään painonpudotustarkoituksessa laihdutuslääkkeistä ei saa kela-korvauksia. 

Vierailija
194/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla lahdutus on haastavaa neurolepti-lääkityksen aikana, sillä kyseiset lääkkeet vaikuttavat aineenvaihduntaan ja voivat mm. nostaa kolesteroli- ja verensokeriarvoja. 

Vierailija
195/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla lahdutus on haastavaa neurolepti-lääkityksen aikana, sillä kyseiset lääkkeet vaikuttavat aineenvaihduntaan ja voivat mm. nostaa kolesteroli- ja verensokeriarvoja. 

No silloinhan se liikunta on erityisen tärkeää, jos verensokerit on koholla.

Vierailija
196/196 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat psyykelääkleet  tekevät paljon voimakkaita haittavaikutuksia. Lyhytkin   kävely tai pyöräily lenkki on hyväksi . Vielä onneksi on ilmaisia  mielenterveys ryhmiä. Ystävällä  on pienikokoinen koira kolmesti vrk.käyvät lenkillä Koira on hyvä ystävä ja rakas. Hän huolehtii  koiransa todella hyvin.