Mikä siinä on, että suomalaisen pitää aina hävetä kaikkea?
Suomalaiset häpeävät mitä mielikuvituksellisimpia asioita, jopa karkin ostoa perjantai-iltana.
Miksi?
Kommentit (31)
Onhan se nyt naurettavaa, että aikuinen ihminen ostaa PERJANTAINA karkkia, vaikka Alko on pullollaan viinaa ja kadut täynnä huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo sivistyksestä
Ahaa. Ja entä näiden häpeällä kasvattajien jälkeläiset? Joiden elämä on pilattu?
Miten niin pilattu? Eikös Suomi ole maailman onnellisin maa? Mielestäni pieni häpeäminen on parempi kuin estottomuus.
Silloin on normaalia hävetä jos on tehnyt jotain moraalisesti väärin kuten loukannut toista, ollut ilkeä tai pettänyt. Karkkipussin ostamista perjantaina ei ole mitään syytä hävetä, näytti sitten miltä tahansa. Ei ole tarpeen hävetä myöskään jos tervehtii jotain vierasta eikä tämä tervehdi takaisin. Eikä sitäkään tarvitse hävetä että itse tai joku toinen suomalainen puhuu vähän tönköllä aksentilla enkkua julkisuudessa tai ei muista jotain sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Käypä Etelä-Pohjanmaalla tai Vaasassa. Haluat sen jälkeen tehdä välittömästi suicidin kun olet kuunnellut kammottavien olioiden täysin perusteetonta itsekehua vuorokauden verran.
Pohjanmaalaisten heikosta itsetunnosta kertoo paljon se, että puukosta tulee jos olet eri mieltä. Menee tunteisiin, koska ego ei kestä. Siellä se häpeäkulttuuri kukkii, kun ei saa olla erilainen.
Hassua, mä oon ikäni asunu EP:lla, eikä oo kertaakaan puukolla uhattu 😄 Enkä tunne ketään, jota olis
Mitä olet mieltä Ilmajoen kiusaamisesta ja häpäisemisen kulttuurista jopa koulussa?
Eipä tuo mitenkään yleistä ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Käypä Etelä-Pohjanmaalla tai Vaasassa. Haluat sen jälkeen tehdä välittömästi suicidin kun olet kuunnellut kammottavien olioiden täysin perusteetonta itsekehua vuorokauden verran.
Pohjanmaalaisten heikosta itsetunnosta kertoo paljon se, että puukosta tulee jos olet eri mieltä. Menee tunteisiin, koska ego ei kestä. Siellä se häpeäkulttuuri kukkii, kun ei saa olla erilainen.
Hassua, mä oon ikäni asunu EP:lla, eikä oo kertaakaan puukolla uhattu 😄 Enkä tunne ketään, jota olis
Mitä olet mieltä Ilmajoen kiusaamisesta ja häpäisemisen kulttuurista jopa koulussa?
Eipä tuo mitenkään yleistä ole
Älä nyt viitsi 😃
Kaikkea hassua saattaa sattua itse kullekin, jos pahimpia häpeänkin, en sitä muille paljasta. N75
Häpeätkö suomalaisten häpeilyä, ap?
Vierailija kirjoitti:
Kertoo sivistyksestä
No, nyt on kyllä sivistyksessäni aukko. Miten päädyit tähän päätelmään?
Vierailija kirjoitti:
Häpeätkö suomalaisten häpeilyä, ap?
Hyvä kysymys.
Kertoo siitä että verrataan itseämme ruotsiin ja norjaan,voi kun niillä pyyhkii hyvin ,me ollaan vaan tälläisiä köyhiä ja yksinkertaisia.Minä en välitä mistään ,menen päivän kerrallaan,huomisesta en tiedä.
Kasvatuksen ja kulttuurin tulos.