Kerro lemppari ruusukaali ruokasi! Ostin Lidlin tarjouksesta 2 pkt (laitan omankin)
Eli itse valmistan ne niin että ensin puolitan ja otan huonoja päällilehtiä pois jos löytyy, sitten höyrytän 15 min ajan, en siis keitä vaan höyrytoiminnolla vaikka siivilässä.
Sitten tässä välissä voi ottaa ruusukaalit paistinpannulle ja pyöritellä öljyssä, valkosipulissa, suolassa ja mustapippurissa niin että tulee väriä.
Lopuksi sekoitetaan iso kasa parmesanjuustoa joukkoon. Tarvittaessa tuon paistamisen voi ohittaa mutta käytä kuitenkin em. mausteita ja sitä parmesania lopuksi.
Taivaallista <3
Kommentit (15)
En kerro .hae ise ohjeita joita on sadoittain.
Mä paistan myös pikakeitetyt puolikkaat. Mukaan pinjansiemeniä, suolaa, pippuria ja vähän siirappia 😋
Tykkään niistä ihan vaan keitettynä, mutta ei liian kypsiksi.
Öruusukaali on pahin kaali ikinä
muut käy
Päällilehdet pois, voit puolittaa ne ruusukaalit. Pekonia kylmälle pannulle, lämmitä. Kun pekoni alkaa vähän kihistä, heittele kaalit joukkoon. Lämmitä kunnes pekonit rapsakoita ja kaalit ei ole vielä palaneet, sanoisinko vartin tai 20 min. Mausteita ei tarvita.
Hyi helvetti. En laita suuhuni kaalia missään muodossa. Myös parsakaalin ja kukkakaalin paikka on meillä roskiksessa.
.
Mä en keitä tai höyrytä, puoliksi vaan vaan ja pannuun voin kanssa. Kun ovat ihanan paahtuneita, vähän suolaa ja pippuria, hyvää etikkaa ja kourallinen kuivattuja karpaloita. Jos on kitkerämpiä kaaleja niin voi lopuksi laittaa hienoisen lirun vaahterasiirappia, sopii hyvin.
Huonoimmat lehdet päältä pois, höyrytetään, kunnes ovat kypsiä. Laitetaan uuni 200. Ruusukaalit pellille, liiskataan ne esim. kahvikupilla. Päälle sekoitusta, jossa öljy/voi, suola ja valkosipulimurska sekä cheddarraastetta ja parmesania. Uunissa sen verran, että juusto rapsakoituu.
Ihana herkku!
Kannat ja päällimmäiset lehdet pois, huuhtelu ja kattilaan. Keitän sopivasti kypsäksi mutta ei missään nimessä ylikypsäksi. Sellaisenaan naamariin, taivaallista. Lapsetkin meillä tykkäävät. Ruusukaali on kaaleista paras, toki muistakin pidän.
Ruusukaali on pahaa, ihan sama miten sen valmistaa. Ainoa hyöty mitä niistä on, niin ne voi antaa lapsille barbileikkiin kun ne on kokonsa puolesta sopivia barbin keräkaaliksi.