Konkurssiaalto ehkä vasta alkusoittoa - Pelkään Anttilan tapaista yllätystä
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Petterii? Petteri huhuu!? Petteri!!! Missä on ne 100 000 uutta työllistä, jotka lupasit? Löytyykö ne kaatamalla konkkaan suomalaisia yrityksiä? Itse olisin ehkä ajatellut jotain muuta strategiaa...
Kattelin aamulla työvoimatilastoa nyt ja helmikuussa 2023 Marinin kauden lopussa.
Työpaikkoja ja työllisiä on nyt 100 000 vähemmän kuin silloin. 100 000 työpaikkaa tuhkana tuuleen Orpo-Purran kaudella. Helvetin surkeaa.
Silloin talous kasvoi, nyt se supistuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse säästän joka sentin, ostan vain aivan vättämättömimmän. Pitäisi ostaa uusi jääkaappi, mutta olkoon, ostan ruokaa vain sen verran, mitä syön. Pitäisi remontoida, mutta olkoon sekin. En uskalla ostaa mitään, kun koko ajan saa pelätä, että mitä tapahtuu seuraavaksi tai mistä taas leikataan. Onneksi ei ole velkoja.
Sen jälkeen kun Urpon hallitus tuli valtaan alkoi irtisanomisen aalto, käänsin takin ja rupesin intohimoiseksi säästäjäksi. Rahat ja alvit laitan suomen markkinoille on pienentynyt yli 70 %. Suomesta ostan vain se välttämättömyys. Etusijalla ovat ulkomailta tulevat elintarvikkeet. Vaatteet, kosmetiikka yms. ostan suoraan ulkomailta, jotka kaverini sitten lähettää minulle. Nykyisen teen itse ruokani, jossa säästän pitkän sentin. Nykyisin jopa korjaan vaatteeni yms.
Vierailija kirjoitti:
Petterii? Petteri huhuu!? Petteri!!! Missä on ne 100 000 uutta työllistä, jotka lupasit? Löytyykö ne kaatamalla konkkaan suomalaisia yrityksiä? Itse olisin ehkä ajatellut jotain muuta strategiaa...
Petteri ei kerkiää on potalla
Vierailija kirjoitti:
SAK:n kusipää pomojen kuten Rilku Aallon ja Jarkko Eloranta saivat aikaan tämän konkurssiaallon. Voisiko nuo maanpetosprkleet jo pikku hiljaa tuomita kuristushuonetuomioon tekemistään rikoksista Suomen kansaa kohtaan. Ei nuo elukat ihmisiä ole vaan pahinta mahdollista saastaa.
Orpo, Purra, Satonen ja EK-Häkämies tämän tuhoisan leikkauspolitiikan keksi ja työelämäkaaoksen, revi siitä.
Ostovoiman ja tulevaisuuden uskon romuttaminen ei lisännytkään yritysten menestystä? No kappas. Orpo & Purra lienevät ainoat yllättyneet, me muut toki tiesimne tämän. Miksi, voi miksi suomalaiset menivät lankaan ja äänestivät tällaisen politiikan puolesta? No toivottavasti nyt nauttivat nämä 4 vuotta. Itse hyvätuloisena säästän enkä kuluta ihan piruuttani. Tosin työkin voi mennä aina alta ja säästöt pvat nykyihmisen ainoa turvaverkko. Sori siitä, yritykset.
Vierailija kirjoitti:
OrpoPurran kauhukabinetti maamme on lamaan vienyt. Marinin aikana talous pärjäsi koko ajan oikeistoekonomistien maalailuja paremmin ja työllisyysaste hakkasi ennätyksiä. Nyt samat talousoikeiston ennustajat ovat kompanneet OrpoPurraa jo vuoden että pian nousee, pian nousee ja talous kyntää EU:n syvimmällä, konkurssit paukkuu, työllisyys on laskenut vuodessa lähes 50 000:lla, työttömyysaste EU:n kolmanneksi huonoin ja kasvaa toisiksi nopeiten, velkaa otetaan ennätyksellisesti VM:n arvio ainakin 60,2 miljardia euroa ja kuluttajien luottamus on nollissa eli kansa ei uskalla kuluttaa, joka pahentaa alamäkeä. OrpoPurra tekee "taksiuudistusta" työmarkkinoille, Sotelle, sosiaaliturvalle ja hyvinvointivaltiolle eli paskoo ne. Taattua Sutta & Sekundaa tää oikeistopolitiikka.
OrpoPurran täystuho.
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnan hallituslehterin naamat ja näiden tuhopolitiikka luovat epävarmuutta ja luottamuksen puutetta. Miten käy jos jää työttömäksi? Jopa 1 000 euroa kuukaudessa (20%) leikkautuvat ansiosidonnaiset korvaukset 8 viikon työttömyyden jälkeen, moniko löytää uuden työpaikan kahdeksassa viikossa?
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse säästän joka sentin, ostan vain aivan vättämättömimmän. Pitäisi ostaa uusi jääkaappi, mutta olkoon, ostan ruokaa vain sen verran, mitä syön. Pitäisi remontoida, mutta olkoon sekin. En uskalla ostaa mitään, kun koko ajan saa pelätä, että mitä tapahtuu seuraavaksi tai mistä taas leikataan. Onneksi ei ole velkoja.
Sen jälkeen kun Urpon hallitus tuli valtaan alkoi irtisanomisen aalto, käänsin takin ja rupesin intohimoiseksi säästäjäksi. Rahat ja alvit laitan suomen markkinoille on pienentynyt yli 70 %. Suomesta ostan vain se välttämättömyys. Etusijalla ovat ulkomailta tulevat elintarvikkeet. Vaatteet, kosmetiikka yms. ostan suoraan ulkomailta, jotka kaverini sitten lähettää minulle. Nykyisen teen itse ruokani, jossa säästän pitkän sentin. Nykyisin jopa korjaan vaatteeni yms.
Näin on 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Tokmanni tarkistaa hintansa ehkä asiakkaat säilyvät. Kovin kalliilla ei mene kaupaksi paljoa? Kyllä sieltä voi hakea jotain shampoota ja muuta tarpeellista.
Minä en edes käy Tokmannilla kuin joskus ja jouluna, mutta kuinka paljon halvemman kaupan oikein pitäisi olla, jotta kelpaisi?
Voisin mainita Normalin joka on toki täynnä kikattavia koulutyttöjä hakemassa rihkamaa mutta sieltä löytää todella halvalla ihan laadukkaita merkkituotteita kuten shampoot, hoitoaineet, käsivoiteet, hammastahnat, ladyshave/partaterät jne.
Normalilla on n 800 liikettä ympäri maailmaa, eikä yhtäkään liikettä ole jouduttu lopettamaan yhtiön 14 toimintavuoden aikana. Se tekee Suomessakin ihan hurjaa tulosta ollen kannattavuusluvuiltaan ihan kärkiyrityksiä. Normal imee kivijalkakaupassa 12-25 vuotiaiden tyttöjen ja nuorten naisten rahat. Normalilla voi olla useita liikkeitä kaupungeissa lähellä toisiaan ja jokaiseen riittää asiakkaita. Tarkoituksella et saa samoja asioita jokaisesta Normalin liikkeestä, vaan artikkelit vaihtuu kauppakohtaisesti. Niinpä asiakkaat kiertää kaupasta toiseen. Normalin pääomistaja on muuten Tanskan rikkain mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HÄh? Kyllä minä olen aina korjannut vaatteita ja tehnyt itse ruokani. Mitä järkeä on kaverin postittaa, kun samalla ostamisen vaivalla voi ottaa sen lähettämisenkin. Kun ostat ulkomaista ruokaa ja tavaraa, syyllistyt itse Suomen köyhdyttämiseen. Valuutta virtaa pois Suomesta ja suomalaisia ei työllisty. Viisaampaa olisi ostaa vähemmän ja suomalaista.
RUSTA ? JYSK... ? Tokmanni ? Biltema ?
Lidl saisi ensimmäisenä loppua, Saksan kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Ostovoiman ja tulevaisuuden uskon romuttaminen ei lisännytkään yritysten menestystä? No kappas. Orpo & Purra lienevät ainoat yllättyneet, me muut toki tiesimne tämän. Miksi, voi miksi suomalaiset menivät lankaan ja äänestivät tällaisen politiikan puolesta? No toivottavasti nyt nauttivat nämä 4 vuotta. Itse hyvätuloisena säästän enkä kuluta ihan piruuttani. Tosin työkin voi mennä aina alta ja säästöt pvat nykyihmisen ainoa turvaverkko. Sori siitä, yritykset.
Kansan ostovoiman vei kylläkin kaksi vuotta riehunut inflaatio 10% per vuosi ja palkkojen nollakorotuslinja (paitsi hoitajilla) eikä suinkaan hallituksen ajamat muutaman kympin leikkausket, jotka eivät ole vielä edes astuneet voimaan kuin pieneltä osin.
Stockmannia veikkaan. Ei mene Hullut päivät putkeen. Sikakallista kaikki.
Kauan räpiköi pinnalla mutta tuli Orpon hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan tässä meni esim. Plantagen ja neljä Giganttia konkurssiin
Ei aivan Anttilan kokoluokkaa ja näkyvyyskin on rajallinen mutta aika valtavan kokoisesta konkurssista puhutaan suomalaisessa kuluttajamarkkinassa.
Plantagen oli uusi tieto, saako sieltä nyt halavalla rehuja? Eli kannattako mennä huomenna käymään?
Vierailija kirjoitti:
SAK:n kusipää pomojen kuten Rilku Aallon ja Jarkko Eloranta saivat aikaan tämän konkurssiaallon. Voisiko nuo maanpetosprkleet jo pikku hiljaa tuomita kuristushuonetuomioon tekemistään rikoksista Suomen kansaa kohtaan. Ei nuo elukat ihmisiä ole vaan pahinta mahdollista saastaa.
Unohdit Millariikan palkkakiristyksen ja Marinin junaileman palkkojen harmonisoinnin, jotka ajoivat hyvinvointivalueet, kunnat ja valtion taloudelliseen kaaokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen katastrofaalisin kauppa: Jokainen suomalainen lahjoitti saksalaisille tuhat euroa
Sonera maksoi näistä umts-toimiluvista huikeat 4,3 miljardia euroa vain todetakseen ne pari vuotta myöhemmin täysin arvottomiksi. Uuden tekniikan kehitys oli viivästynyt, eikä Soneralla olisi ollut enää varaa verkkoinvestointeihin tai palveluiden pystyttämiseen.
-Kansan suussa kauppa vääntyi hölmöläistarinaksi, jossa Soneran johtajat ostivat neljällä miljardilla ilmaa, Kuisma ja Seppänen kirjoittavat.
Soneran lisäksi teoksessa esiteltävien bisnesmokaajien joukkoon ovat päässeet muun muassa Stora Enso, Nokia, Suomen Pankki, Fortum, Talvivaara ja Outokumpu.
Uniper tuli kalliimmaksi kun Tytti ja Sanna hoitivat homman.
Fortum teki mokan Sipilän hallituksen aikaan
Kannattaa kuitenkin muistaa, että Saksasta on kaadettu tämän miljardin euron arvoisen Uniperyhtiön pelastamiseen jo 13 miljardia euroa - ja sitten vielä kahdeksan miljardia euroa lisää. Fortum ei ollut valmis laittamaan enää mitään.
Tässä kohtaa tuli Saksalla raja vastaan.
Ainakin fortumin osakesijoittajat tuntuvat ajattelevan, että nyt tehty sopimus oli Fortumille edullinen. Yhtiön pörssikurssi on noin kymmenen prosentin nousussa. Uniperin osakekurssi sen sijaan syöksyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Tokmanni tarkistaa hintansa ehkä asiakkaat säilyvät. Kovin kalliilla ei mene kaupaksi paljoa? Kyllä sieltä voi hakea jotain shampoota ja muuta tarpeellista.
Minä en edes käy Tokmannilla kuin joskus ja jouluna, mutta kuinka paljon halvemman kaupan oikein pitäisi olla, jotta kelpaisi?
Ilmainen kotiinkuljetuksella tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansan ostovoiman vei kylläkin kaksi vuotta riehunut inflaatio 10% per vuosi ja palkkojen nollakorotuslinja (paitsi hoitajilla) eikä suinkaan hallituksen ajamat muutaman kympin leikkausket, jotka eivät ole vielä edes astuneet voimaan kuin pieneltä osin.
Mistä teitä riittää?
Ihmisten usko ja luottamus tulevaisuuteen on mennyt. Nyt säästetään joka sentti, mitä voidaan. Hallitus on aikaansaanut pelon ja ahdistuksen ilmapiirin, kun seuraavasta päivästä ei voi olla varma. Orpopurran hallitus tuhoaa maamme. Ihmiset ovat kireitä, vihaisia, ilmapiiri on vihamielinen ja kahtiajakautunut. Jos hallitus saa jatkaa tätä touhua, en ihmettele, vaikka pommit alkavat räjähtelemään.