Opetin lapselleni, että muita ei saa lyödä
Nyt on käynyt niin, että tämä sosiaalinen ja kaikkien kaveri on joutunut yhden lapsen silmätikuksi. Tämä käy muksimassa mennentyllen. Mun lapsi sanoo ei saa lyödä. Auttaako..no ei! Muksiminen ja mäiskiminen jatkuu meidän vanhempien puuttumisesta huolimatta. Siiten neuvoin lapselleni, että ketään ei saa lyödä tms mutta jos joku lyö sinea niinj tönäise pois. Tai vaikka läpsäise takasin..ei ole tämä yksi kiusaaja koskenutkaan mun lapseen enää. Silloin kun lapseni puolustautui vain sanoin, niin lyöminen jatkui. Että semmoista.....
Kommentit (2)
Meidänkin poikaa kiusattaisiin varmaan urakalla. Alussa oli kiusaamista puhe-ongelmista. Sanoin pojalle, että jos tytöt kiusaa, niin mene niiden luokse, sano oikein hellästi " minä lakattan tua" ja anna suoraan suulle iso pusu. Joka kerta. (yllättävän tehokasta) Ja jos pojat haukkumaan, sano että " sun pippelisi näkyy muuten, nosta housujas" . Ja jos ne rupeaa tyrkkimään, käytä paini-otteita. Poika otti neuvosta vaarin ja jokainen tyrkkijä on saanut tuta, mitä on kun jää alle.
Nyt kun tietävät että sehän ei purematta nielaisekkaan, niin on saanut kavereita.
Pois tönäiseminen tai läpsäisy takaisin ikävä kyllä tehosi...