Englannissa on vuoteissa ne kuumat muoviset lämminvesipullot. Onko jollain Suomessa semmoinen käytössä?
Kommentit (23)
Minulla on. Oliko sinulla jotain kysyttävää niihin liittyen?
Ne ei ole muovia, vaan kumia.
mulla on sellainen (toin briteistä asuttuani siellä jonkun aikaa). Mutta tosielämässä villasukat toimii paremmin.
Villasukat ja kuumavesipullo, ahhhh.
Nalgenen 1 l juomapullo on kätevämpi. Sen voi pujottaa villasukkaan.
On sellaisia kumisia kuumavesipulloja monella käytössä. On ihan unen pelastus, kun on levottomat jalat, joita palelee. Ja energiaakin säästää, kun sillä pullolla voi lämmittää sängyn mukavan oloiseksi.
Ainakin apateekeista saa ja eiköhän ole monissa marketeissakin. Kympin verran maksaa.
Pulloon laitetaan hanasta vettä ja suljetaan hyvin. Ammulla tyhjennetään ja laitetaan pullua alaspäin kuivamaan.
Niitä oli sellaisia jouluaihein koristettujakin, ostettiin niitä pikkulahjoiksi ja ovat kiitelleet.
Ei mutta lämmin kaurapussi on pakkasilla mm kylmiä jalkoja lämmittämässä.Uni tulee nopeammin.2-3min mikrossa lämmitys.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei ole muovia, vaan kumia.
mulla on sellainen (toin briteistä asuttuani siellä jonkun aikaa). Mutta tosielämässä villasukat toimii paremmin.
Nykyään silikonia villa- tai fleecepussissa, myy esim Jysk. Erinomainen vekotin jos on kylmät jalat tai muuten viluinen tai kovat kuukautiskivut.
Villasukat toki toimii kunhan saa ensin jalat lämpimiksi, mikä on haastavaa jos on useita tunteja ulkoillut pakkasessa. Keho lämpiää hyvin kun laittaa kuumavesipullon vatsaa vasten. Suosittelen talvitelttailijoille makuupussiin.
On mulla. Tykkään enemmän kyllä jyväpussista.
Mulla on kauratyyny. 2,5 minuuttia mikrossa ja sitten halailemaan sitä sänkyyn.
Jos nyt löytäis jostain vesipatjan ja sitä lämmittäis pörssisähköllä...
Meillä on! Mua paleltaa nukahtaessa kuumavesipullo on kiva siksi, että se jäähtyy ja en sitten yöllä herää siihen että on kuuma, kuten herään silloin jos puen illalla päälle enemmän tai otan kaksi peittoa nukkumaan mennessä. Aikaisemmin mulla oli aina yöllinen stripteaseshow, kun nukkumaan käydessä mulla saattoi olla kahdet pyjamahousut päällekkäin, sukat, toppi, pitkähihainen paita ja villatakki. Yön mittaan kun tuli kuuma, niin heittelin vaatteita kasaan sängyn vierelle niin, että aamulla mulla oli päällä enää toppi ja pikkuhousut :D
Suomessa asunnoissa on toimiva lämpöeristys ja lämmityssysteemi, jotain perintömaataloja lukuunottamatta. Ei tarvita mitään kuumavesipulloja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on! Mua paleltaa nukahtaessa kuumavesipullo on kiva siksi, että se jäähtyy ja en sitten yöllä herää siihen että on kuuma, kuten herään silloin jos puen illalla päälle enemmän tai otan kaksi peittoa nukkumaan mennessä. Aikaisemmin mulla oli aina yöllinen stripteaseshow, kun nukkumaan käydessä mulla saattoi olla kahdet pyjamahousut päällekkäin, sukat, toppi, pitkähihainen paita ja villatakki. Yön mittaan kun tuli kuuma, niin heittelin vaatteita kasaan sängyn vierelle niin, että aamulla mulla oli päällä enää toppi ja pikkuhousut :D
H*ora!
Mä tykkään välillä käyttää kauratyynyä, sellainen kun on jo kotosalla valmiiksi.
Retkeilyyn sitten makuupussiin käy tuo kuumaa vettä Nalgeneen -jippo.
Mulla oli sellainen sekä electric blanket kun asuin Englannissa. Suomessa en ole tarvinnut.
Sähköhuovalla lämmitetään sänky mökillä, jos mennään sinne keväällä illalla myöhään. Ihana mennä lämpimään sänkyyn, vaikka mökissä olisi vielä viileähköä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sellainen sekä electric blanket kun asuin Englannissa. Suomessa en ole tarvinnut.
Meilläkin on kaapissa nuo sähköhuovat Australiassa vietettyjen vuosien jälkeen. Missään en ole palellut niin paljon kuin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asunnoissa on toimiva lämpöeristys ja lämmityssysteemi, jotain perintömaataloja lukuunottamatta. Ei tarvita mitään kuumavesipulloja.
Ja ihmisethän ei voi olla tietenkään erilaisia. Kaikillahan on samanlainen rasvakerros ja verenkierto. Minua esimerkiksi palelee illalla vaikka sisällä olisi n. 25 astetta. Muu perhe taas valittaa kuumuudesta. Niinpä minulla on kauratyyny, kuumavesipullo ja sähköpeitto, joista valitsen sen hetken tunteen mukaan.
Mammoille tiedoksi että kuntoilu kannattaa. Alkaa veri kiertämään.
On mulla ainakin