En jaksa enää, lapsi on taas kipeä, ollut koko syksyn
Lapsi oli ennen pari vuotta perhepäivähoitajalla ja sai sinä aikana vain pari flunssaa. Nyt aloitti elokuun alussa eskarin päiväkodissa ja on tämän tasan kahden kuukauden ajan ollut lähes koko ajan kipeä. Todella sitkeitä flunssia, korvatulehduksia ja vaikka mitä, koko kirjo. Välillä tervehtyy sen verran että on siellä kaksi tai kolme päivää ja sitten on taas kipeä. Etäisä ei tietenkään suostu ottamaan luokseen jos lapsi on vähänkin sairas, hän ei jaksa hoitaa eikä halua heille tartuntaa. Eli minä olen ainoa joka hoitaa. Olen kesäloman jälkeen voinut olla töissä yhteensä yhdeksän päivää, sekin pätkissä. Ja olen aivan väsynyt, kun kipeä lapsi ei tietenkään nuku kunnolla öisin vaan heräilee itkemään kun on niin huono olo tai sattuu korvaan jne. Ulkoilemaan ei päästä tietenkään eli kökötän lähes koko ajan vain neljän seinän sisällä. Päivisin lapsi on tietenkin ärtynyt kun on kipeänä huono olo. Miten ihmeessä tätä jaksaa? Nyt taas tänä aamuna alkoi uusi flunssa lapsella, ja taas ollaan pois ja lapsi itkee huonoa oloa. Lääkärit vain voivottelee, että semmosta se on, ne lasten taudit, tsemppiä.
Kommentit (196)
Meillä vielä 10-vuotiaskin sairastelee parin kuukauden välein. Kaikki niksit on käytössä eli vitamiinit, omat käsipyyhkeet (vaihto 2 päivän välein), monipuolista ruokaa, nukkuu hyvin, ulkoilee. On otettu verikokeet. Ei ole mitään vikaa. Positiivista on se että nykyään flunssat helpottaa nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä niitä kollegoita, jotka sinun ollessasi poissa joutuvat venymään ja paikkaamaan töissä. Mahdollisesti lapsettomia sellaisia, jotka ovat jättäneet lapset tekemättä, jotta elämä ei olisi yhtä säätämistä. Joutuvatko nyt säätämään toisen ihmisen lapsen takia? Tämäkö on tasa-arvoa?
Mietinhän minä. Mutta mitä voin asialle tehdä? Ap
Potkia sitä siittäjää pepulle. Ei ole oikein, että sen sijaan että hän kantaisi vastuunsa, työkaverisi joutuvat joustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maitohappobakteerit käyttöön, sokeri minimille, heti kun tuntuu että tulossa kipeäksi, sinkkiasetaatti käyttöön. Lisäksi kouluun uudestaan kun on vasta TÄYSIN parantunut sekä vielä hetken ollut terveenä kotona. Valkosoluilla ym suojamekanismeilla kestää hetki palautua ja korjaantua, ja tällöin uusi tartunta iskee helpommin. Immuniteetti yleisesti ei itseasiassa vahvistu, se heikentyy jokaisesta sairastetusta taudista, vaikka juuri kyseistä patogeenia kohtaan immuniteetin tunnistus nopeutuisikin.
Meillä on ollut myös maitohappobakteerit käytössä kesästä asti. Sinkkiä saa osana monivitamiinivalmistetta. Näin pienille ei suositella sinkkiasetaattikuuria flunssan iskiessä kuten aikuisille, selvitin sen lääkäriltä jo aiemmin, ei siis saa antaa kuin vasta joskus 12-vuotiaana. Olet varmaan oikeassa tuossa, että jos paranee täysin ja sitten on vielä pari täysin oireetonta päivä
Kuka vielä käyttää monivitamiinivalmisteita? Ne on niin monessa yhteydessä todettu lähinnä maksanrasittajiksi. Kun katsoo ainesosalistaa, siellä näkyy toisensa kumoavia ainesosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. tämänkin helposti ENNALTA ENNUSTETTAVAN keissin takia olen vela. T. velapariskunnan toinen osapuoli
Te velat ette tunnu koskaan ymmärtävän, että lapset kasvavat. Sairaudet jäävät taakse ja elämä aikuisen lapsen kanssa on kivaa.
Aikuisen lapsen pitäisi kyllä elää omaa elämäänsä, ei kivuuttaa äitiään...
Vierailija kirjoitti:
4v ikäisestä alkaen pitäisi sairastelut alkaa vähenemään päin. Mun 5v ja 7v lapset meni pari vuotta sitten hoitoon ja molemmat sairastelleet sen pari kertaa vuodessa muutaman päivän flunssaisen kuumeen. Yhdet antibiootit tähän mennessä vasta syöty eikä koskaan mitään korvatulehduksia ole ollut. Olen kyllä aina napakasti kasvattanut ettei kasvoja näplätä ja sormia laiteta suuhun, käsipesun tärkeys yms. Liekö ollut pitkästä imetyksestä ja kotihoidosta hyötyä myös
Siis neljä vuotta sairastelivat toistuvasti vaikka hoidut kotona ja se on sinusta hyvä saldo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"lower your standards" Oletko jotenkin puolikielinen vai muuten vaan heität anglismin peliin!
Ainuinen ihminen?Asunut englanninkieliessä maassa 20+ vuotta, mutta onneksi tiedän tämänkin suomalaisen sanonnan: sori siitä.
Mutta miksi ihmeessä tartuit tuohon kun yritin auttaa ja tsempata ap:ta, noinko ilkeitä te Suomessa asuvat olette. Täällä ulkomailla vielä ihmisiä yritetään auttaa. Mitäköhän sullekin on tapahtunut.
Se on "laskea rimaa" suomeksi ja koska muuten kirjoitat erinomaista suomea (äidinkieltäsi?), etköhän sinä sen tiennyt oikein hyvin.
Ulkomailla asuminen ei ole mikään syy viljellä anglismeja, jos osaa suomea natiivitasoisesti. Se on naurettavaa huomionhakua (katsokaa, minä osaan englantia!) ja siksi se ärsyttää ihmisiä. Käännä asia toisin päin, jollet mu
Miten voi HAKEA HUOMIOTA kun kirjoittaa anonyyminä keskustelupalstalla. Sellaiset harhat sieltä. Taidat olla tosi katkera, kun joku on päässyt ulkomaille asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se isä pitää nyt saada jotenkin vastuuseen. Kerrot hänelle, ettet jaksa ja että menetät työn ja toimeentulon. Luulisi hänen olevan huolissaan edes sinun talouspuolesta, koska se vaikuttaa lapseenkin.
Erosimme, koska hän ei suostunut lapsen ekojen elinkuukausien jälkeen osallistumaan juurikaan lapsen hoitoon. En vain enää jaksanut sitä, että hän poimi rusinat pullasta, lapsi kiinnosti vain kun sen kanssa pystyi hetken leikkimään, mikään muu lapsen hoitaminen, vahtiminen tai lapsen asioista huolehtiminen ei kiinnostanut, ja siksi otin eron. Eli en ole kovin toiveikas että häntä saisi nyt vastuuseen hoitamaan sairasta lasta. Ap
Eli elämäsi oli vaikeaa, joten päätit vaikeuttaa sitä lisää?
Mies olisi kyllä kasvanut tilanteen tasalle viimeistään tässä sairastelukierteessä. Luultavasti et vaan antanut sille riittävästi tilaa olla omanlaisensa isä, vaan kaikki oli aina väärin tehty, koska kyllähän pyhä äiti tietää paremmin.
Ja miksi edes menit tekemään lapsen miehen kanssa, jota et rakastanut? Kun kerran noin helposti heivasit.
Halusit olla kahden lapsesi kanssa, joten pärjäilepä nyt. Sait mitä tilasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se isä pitää nyt saada jotenkin vastuuseen. Kerrot hänelle, ettet jaksa ja että menetät työn ja toimeentulon. Luulisi hänen olevan huolissaan edes sinun talouspuolesta, koska se vaikuttaa lapseenkin.
Erosimme, koska hän ei suostunut lapsen ekojen elinkuukausien jälkeen osallistumaan juurikaan lapsen hoitoon. En vain enää jaksanut sitä, että hän poimi rusinat pullasta, lapsi kiinnosti vain kun sen kanssa pystyi hetken leikkimään, mikään muu lapsen hoitaminen, vahtiminen tai lapsen asioista huolehtiminen ei kiinnostanut, ja siksi otin eron. Eli en ole kovin toiveikas että häntä saisi nyt vastuuseen hoitamaan sairasta lasta. Ap
Keskiverto 13tusinassa tohvelisankarihonsvottihäntäheikkimies poimii tasan aina rusinat pullasta, ihan vaan koska hän voi, jos vain j
"Keskiverto 13tusinassa tohvelisankarihonsvottihäntäheikkimies poimii tasan aina rusinat pullasta, ihan vaan koska hän voi, jos vain joku tyhmännaivi naisparka sen mahdollistaa."
"Minä olen jo eronnut hänestä. Eipä ole keinoja pakottaa miestä tekemään jotain. Ei edes käräjien kautta. Lain mukaan etäisät saa lusmuilla juuri niin paljon kuin haluaa, saavat olla vaikka tapaamatta lasta koskaan. Ap"
Mua ei lakkaa ihmetyttämästä, miten naiset - etenkin suomalaiset naiset, joilla on valinnanvapaus - edelleenkin viitsivät raskautua ja synnyttää yhtään lapsia, kun oikeasti tietää miesten lusmuusprosentin ja haluttomuuden kotileikkeihin olevan korkea. Varsinkin, kun Suomen laki on isille niin pehmeä ja anteeksiantavainen. Naisille vain pallo jalkaan 18 vuodeksi, koska "se nyt kuuluu teidän sukupuolen riskeihin, voi voi."
Kuulostaa kyllä siltä, että lapsella on tosi huono immuniteetti. Ala joka päivä juottamaan kuumaa inkiväärijuomaa lapselle. Etsi myös muita ruokia ja juomia mitkä nostavat immuniteettia.
Kaikille ei myöskään sovi salaatit, smoothiet ja kylmät ruuat, sillä ne tekevät elimistön kylmäksi ja kosteaksi. Pyri tekemään jatkossa enemmän keittoja ja muita lämpösiä ruokia. Hirssipuuro on myös kaurapuuroa parempi. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskiverto 13tusinassa tohvelisankarihonsvottihäntäheikkimies poimii tasan aina rusinat pullasta, ihan vaan koska hän voi, jos vain j
No, itsepä halusit erota miehestä vain siksi, ettei se hoitanut lasta juuri niin paljon ja sillä tavalla kuin sinä halusit.
Makaat, kuten petasit.
Olisi kaksi elättäjää ja kaksi hoitajaa ilman tuota itsekästä päätöstä. Ja lapsella isä, jonka siltä riistit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiedä onko tuollaisen miesvauvan "vanhemmuus" lapsellekaan mitään herkkua. Siis ennemmin sanoisin, että pitäköön mies "helpon elämänsä", itsepä saa katua sitten myöhem
"No enpä tiedä onko tuollaisen miesvauvan "vanhemmuus" lapsellekaan mitään herkkua. Siis ennemmin sanoisin, että pitäköön mies "helpon elämänsä", itsepä saa katua sitten myöhemmin jos osaa. Ei kannata anella siltä mitään. Tietysti se ei ap tilannettasi helpota :( . Luultavasti tilanne helpottaa melko pian, kun lapsi on tottunut jatkuviin pöpöihin."
Harvaa miestä valitettavasti kaduttaa. Eivät sitoudu lapsiin ollenkaan, ovat vain tyytyväisiä kun omat geenit jatkavat elämäänsä jossain kaukana tyyliin "tulipa jatkettua helposti sukua". Poissa silmistä, poissa mielestä - ja poissa omalta lompakolta tai pankkitililtä, koska raha on monelle miehelle tärkeämpi asia kuin jokin lapsi. Onhan se huomattu kautta historian, että lapset jäävät aina ne synnyttäneen äidin kontolle, miehet eivät välttämättä ole edes tunnustaneet niitä omikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiedä onko tuollaisen miesvauvan "vanhemmuus" lapsellekaan mitään herkkua. Siis ennemmin sanoisin, että pitäköön mies "h
Kuulostaa tosi wt-meiningiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiedä onko tuollaisen miesvauvan "vanhemmuus" lapsellekaan mitään herkku
Joo, se isä (jos tuollaista voi edes isäksi sanoa - pelkkä siittäjähän se on) on kyllä todellinen wt. Toivottavasti kuitenkin kerää sellaisen omaisuuden, että tyhjää potkaistuaan lapsi, josta ei ollut kiinnostunut, saa itselleen hyvät korvaukset miehen lusmuilusta.
Se, joka sanoo, että märät sukat rai märät vaatteet ei ketään sairastuta on väärässä. Vilustumisia on paljon juuri syksyllä kun ei vielä orinentoiduta ilmojan kylmenemiseen kesän jälkeen. ja lapsella pieni vilustuminen.johyaa useimmiten kunnon räkätautiin kun hengitystiehyet on pienet. Sen lisäksi toki tarvitaan se virus tai bakteeri. Mutta niitä viruksia ja bakteereja nyt vaan on joka puolella.
Minä olin pätkän päiväkodissa töissä ja olin jatkuvasti sairas. Päiväkodissa oli lapsia sairaina, yskivät, räkä valui ja oli ripulia, kihomatoja, enterorokkoa. Ei saanut käyttää maskia, kun kysyin asiasta. Lapset kuulemma pelkäävät, jos on maski. Olen iäkkään omaiseni hoitaja. Oli pakko lopettaa työt, kun pelkäsin tartuttavani omaiseeni tauteja, eikä huvittanut olla itse jatkuvasti jossain räkätaudissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4v ikäisestä alkaen pitäisi sairastelut alkaa vähenemään päin. Mun 5v ja 7v lapset meni pari vuotta sitten hoitoon ja molemmat sairastelleet sen pari kertaa vuodessa muutaman päivän flunssaisen kuumeen. Yhdet antibiootit tähän mennessä vasta syöty eikä koskaan mitään korvatulehduksia ole ollut. Olen kyllä aina napakasti kasvattanut ettei kasvoja näplätä ja sormia laiteta suuhun, käsipesun tärkeys yms. Liekö ollut pitkästä imetyksestä ja kotihoidosta hyötyä myös
Siis neljä vuotta sairastelivat toistuvasti vaikka hoidut kotona ja se on sinusta hyvä saldo?
Ja mistähän näin päättelit? Kerroin vain kuinka vähän lapseni ovat sairastaneet sinä aikana, kun ovat olleet hoidossa. Yleisesti on tiedossa, että 4v alkaen runsas sairastelu pitäisi vähentyä pienillä lapsiööa, mutta se ei liittynyt omien lapsieni taaperoajan sairasteluun mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä niitä kollegoita, jotka sinun ollessasi poissa joutuvat venymään ja paikkaamaan töissä. Mahdollisesti lapsettomia sellaisia, jotka ovat jättäneet lapset tekemättä, jotta elämä ei olisi yhtä säätämistä. Joutuvatko nyt säätämään toisen ihmisen lapsen takia? Tämäkö on tasa-arvoa?
Mietinhän minä. Mutta mitä voin asialle tehdä? Ap
Olisit voinut olla eroamatta, jolloin miehen olisi yksinkertaisesti pakko osallistua.
Olisit voinut katsoa, kenelle jalkasi levität.
Ja nyt voisit vaihtaa työhön, jossa etätyö onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tiedä onko tuollaisen
Miksi kaikki syyttävät isää, kun ap ihan ise kertoi että HÄN erosi, kun mies ei tanssinut ap:n pillin mukaan? Ja epäilemättä ap nimenomaam halusi olla lähivanhempi.
Mies nyt antaa ap:lle sitä, mitä tämä oli vailla.
Olisi jättänyt eroamatta niin olisi kahdet tulot ja kaksi hoitajaa.
Ap rikkoi oman perheensä ihan itse, ja vielä pitäisi myötätuntoa saada?