En jaksa enää, lapsi on taas kipeä, ollut koko syksyn
Lapsi oli ennen pari vuotta perhepäivähoitajalla ja sai sinä aikana vain pari flunssaa. Nyt aloitti elokuun alussa eskarin päiväkodissa ja on tämän tasan kahden kuukauden ajan ollut lähes koko ajan kipeä. Todella sitkeitä flunssia, korvatulehduksia ja vaikka mitä, koko kirjo. Välillä tervehtyy sen verran että on siellä kaksi tai kolme päivää ja sitten on taas kipeä. Etäisä ei tietenkään suostu ottamaan luokseen jos lapsi on vähänkin sairas, hän ei jaksa hoitaa eikä halua heille tartuntaa. Eli minä olen ainoa joka hoitaa. Olen kesäloman jälkeen voinut olla töissä yhteensä yhdeksän päivää, sekin pätkissä. Ja olen aivan väsynyt, kun kipeä lapsi ei tietenkään nuku kunnolla öisin vaan heräilee itkemään kun on niin huono olo tai sattuu korvaan jne. Ulkoilemaan ei päästä tietenkään eli kökötän lähes koko ajan vain neljän seinän sisällä. Päivisin lapsi on tietenkin ärtynyt kun on kipeänä huono olo. Miten ihmeessä tätä jaksaa? Nyt taas tänä aamuna alkoi uusi flunssa lapsella, ja taas ollaan pois ja lapsi itkee huonoa oloa. Lääkärit vain voivottelee, että semmosta se on, ne lasten taudit, tsemppiä.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se isä pitää nyt saada jotenkin vastuuseen. Kerrot hänelle, ettet jaksa ja että menetät työn ja toimeentulon. Luulisi hänen olevan huolissaan edes sinun talouspuolesta, koska se vaikuttaa lapseenkin.
Ja etäisän maksamiin elareihin.
Äidin talousongelmat eivät ole eron jälkeen enää isän murhe. Äiti kantaa ihan itse vastuunsa ja huolehtii elatuskykynsä säilymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huomaan olevani jotenkin vihainen sille päiväkodille tästä. Ei ne tietenkään tahallaan ketään sairastuta, mutta tullut mieleen, että yritetäänkö siellä yhtään estää näiden tautien leviämistä, ja se suututtaa, että ehkä ei. Pomoni kärsivällisyys alkaa loppua, taloudellisesti nämä palkattomat vapaat iskee minun talouteen liian kovaa ja sitten tietenkin sekä minun ja lapsen yleinen jaksaminen on aika loppu kun koko ajan vain kipeänä. Jotenkin osittain syytän tästä päiväkotia kyllä. Siellä on monta koko ajan sairaana. Ap
Miksi muut vanhemmat tuo sairaan lapsen päiväkotiin? Eikö päiväkodissa ole peiliin katsomisen paikka? Puolisoni oli päiväkodissa töissä ja sinne tuotiin mahataudissa oleva lapsi. Välittömästi soitto kotiin ja penska pois päiväkodista. Näin se pitää tehdä.
En mä ainakaan voi töistä olla pois sen takia, että lapsi on vähän vaisu ja nenä pikkuisen vuotaa. Ja näillä pikku tyypeillä nyt vain nenä vuotaa vähän väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. tämänkin helposti ENNALTA ENNUSTETTAVAN keissin takia olen vela. T. velapariskunnan toinen osapuoli
Te velat ette tunnu koskaan ymmärtävän, että lapset kasvavat. Sairaudet jäävät taakse ja elämä aikuisen lapsen kanssa on kivaa.
Jättekivaa elämää vanhemmalle, jos se aikuinen lapsi on huumekoukussa suurimman osan aikuisuuttaan. Terkuin tällaisen kultamussukan sisko, joka vakavasti harkitsee lasten hankkimisen skippaamista kokonaan.
Johan tossa ylhäällä yksi syy tuli miksi sun lapsi on aina sairas.. "En mä ainakaan voi olla töistä pois sen takia, että lapsi vähän vaisu ja nenä vuotaa.." Näin katsos ne taudit leviää, toiset sairastuu helpommin kuin toiset. Päiväkotia en syyttäisi. Ei siellä kerkiä muuta tekemään kuin pitämään ne lapset suht ehjänä ja hengissä. Kyllä se vika löytyy sieltä kotoa ja vanhemmista. Sä sentään pidät sen lapsen kotona kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se isä pitää nyt saada jotenkin vastuuseen. Kerrot hänelle, ettet jaksa ja että menetät työn ja toimeentulon. Luulisi hänen olevan huolissaan edes sinun talouspuolesta, koska se vaikuttaa lapseenkin.
Erosimme, koska hän ei suostunut lapsen ekojen elinkuukausien jälkeen osallistumaan juurikaan lapsen hoitoon. En vain enää jaksanut sitä, että hän poimi rusinat pullasta, lapsi kiinnosti vain kun sen kanssa pystyi hetken leikkimään, mikään muu lapsen hoitaminen, vahtiminen tai lapsen asioista huolehtiminen ei kiinnostanut, ja siksi otin eron. Eli en ole kovin toiveikas että häntä saisi nyt vastuuseen hoitamaan sairasta lasta. Ap
No enpä tiedä onko tuollaisen miesvauvan "vanhemmuus" lapsellekaan mitään herkkua. Siis ennemmin sanoisin, että pitäköön mies "helpon elämänsä", itsepä saa katua sitten myöhemmin jos osaa. Ei kannata anella siltä mitään. Tietysti se ei ap tilannettasi helpota :( . Luultavasti tilanne helpottaa melko pian, kun lapsi on tottunut jatkuviin pöpöihin.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa, kuinka isossa päiväkodissa lapsesi on? Odotan sitä, kun joku tekisi tutkimuksen tai edes opinnäytetyön, sairastellaanko isoissa taloissa enemmän (ja mahd.kuinka paljon enemmän) kuin pienemmissä esim.n.5 ryhmää tai vähemmän taloissa. Nykyiset isot päiväkodit ovat kuin petrimaljoja, joissa kaikissa ilmanvaihtokaan ei toimi kunnolla. Henkilökunnan mahdollisuudet tautien leviämisen estämiseksi on hyvin rajalliset. Periaatteessa kaikkia leluja pitäisi olla pesemässä jatkuvasti, mutta se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.
Sellainen keskisuuri, noin 120 lasta, seitsemän ryhmää. Täällä on myös niitä jättipäiväkoteja, joista on uutisoitukin, onneksi ei ole sellaisessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun veljeni ja mää ei oltu koskaan missään päiväkodeissa. Aina yksityisillä. Vanhaan aikaan tietty ulkohuussit mutta ei haitannut. Paikalla kourallinen lapsia ja turvallinen olo ja se että hoitajalla oli aikaa. Päiväkotien alipalkatuilla hoitajilla ei ole kiinnostusta lasten terveyteen eivätkä edes välitä jos joku roudaa sinne sairaan lapsen. En suosittele.
Niinno, meidän alueella eskareita on vain päiväkodeissa, ja nyt kun eskari on pakollinen, niin eipä ollut paljon vaihtoehtoja. Pph:t ei järjestä eskaria. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosimme, koska hän ei suostunut lapsen ekojen elinkuukausien jälkeen osallistumaan juurikaan lapsen hoitoon. En vain enää jaksanut sitä, että hän poimi rusinat pullasta, lapsi kiinnosti vain kun sen kanssa pystyi hetken leikkimään, mikään muu lapsen hoitaminen, vahtiminen tai lapsen asioista huolehtiminen ei kiinnostanut, ja siksi otin eron. Eli en ole kovin toiveikas että häntä saisi nyt vastuuseen hoitamaan sairasta lasta. Ap
No enpä tiedä onko tuollaisen miesvauvan "vanhemmuus" lapsellekaan mitään herkkua. Siis ennemmin sanoisin, että pitäköön mies "helpon elämänsä", itsepä saa katua sitten myöhem
En laittaisi sairaana olevaa lasta tuollaisen isän hoteisiin edes päiväksi, eihän se auttaisi ja hoitaisi lasta yhtään. Istuisi ovi kiinni jossain parvekkeella kännykkää tuijottamassa ettei vain saa tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Viet lapsen isän ovelle ja sanot, että nyt on hänen vuoro hoitaa
Mun lapsella on päiväkotiarki ja varmaan se sairastelukierre vasta edessä, mutta olen yh, onneksi työnantaja on ymmärtäväinen että poissaoloja varmasti on tulossa, mutta tulevia koulutuksia kyllä häiritsee. Ja toki myös lompakossa tuntuu. Täytyy toivoa, että sairasteltaisiin mahdollisimman vähän, sitten kun on päiväkodin aika.
Selvitä nyt ainakin voisitko saada toimeentulotukea tai täydentävää toimeentulotukea jos tulot jäävät sairastelun vuoksi todella pieniksi. Tukea voi hakea jälkikäteen niille kuukausille joina tulot olleet pienet.
Tuo tapahtuu useimmilla lapsilla siinä vaiheessa kun menee päiväkotiin, oli sitten 2 tai 6. Tai jos ei ole koskaan päiväkodissa vaan menee vasta kouluun, niin sitten se tapahtuu silloin. Ekat 3-6 kk koko ajan sairaana. Ei sitä oikein voi välttää. Toki on joitain poikkeuksia, lähinnä geenien takia, että ei saa niin helposti flunssia, ja tällaisten lasten äidit täällä sitten kehuskelee olevansa niin hyviä äitejä ja niin hyviä kasvattamaan lastaan, ettei se ole sairastellut. Vaikka todellisuudessa äidin tekemisillä ei ole tässä asiassa käytännössä mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen.
Meillä paljastui jatkuvan sairastelun syyksi pölypunkkiallergia. Ilmeni siis vain toistuvina flunssina, joista usein seurasi keuhkoputkentulehdus tai jopa keuhkokuume muutaman kerran. Suosittelen siis allergiatestejä.
Käytin lapseni juuri lääkärissä pitkittyneen flunssan takia, ja lääkäri sanoi, että nyt on liikkeellä tosi paljon kaikenlaisia tauteja. Oli siitä ihan uutisissakin äskettäin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä paljastui jatkuvan sairastelun syyksi pölypunkkiallergia. Ilmeni siis vain toistuvina flunssina, joista usein seurasi keuhkoputkentulehdus tai jopa keuhkokuume muutaman kerran. Suosittelen siis allergiatestejä.
Ei pölypunkkeja juuri enää edes ole.
Syy on se, että monet vanhemmat vie lapsensa sairaana päiväkotiin. Buranalla kuume alas ja valehtelua, että kyseessä on vanha nuha joka ei enää tartu.
Vierailija kirjoitti:
Syy on se, että monet vanhemmat vie lapsensa sairaana päiväkotiin. Buranalla kuume alas ja valehtelua, että kyseessä on vanha nuha joka ei enää tartu.
Mistä sen erottaa, että kyseessä olisi uusi nuha, kun sitä nuhaa voi olla koko syksyn viikosta toiseen.
Onko lapsella hyvä ja lämpimät vaatteet ja kengät, jotka kestää kosteutta ja sadetta. Panosta näihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen erottaa, että kyseessä olisi uusi nuha, kun sitä nuhaa voi olla koko syksyn viikosta toiseen.
No erottaahan sen vaikka siitä että jos juuri on noussut kuume. Ja nuha pahentunut. Tai alkanut oltuaan pari päivää pois.
Ne geenit.