Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää, lapsi on taas kipeä, ollut koko syksyn

Vierailija
04.10.2024 |

Lapsi oli ennen pari vuotta perhepäivähoitajalla ja sai sinä aikana vain pari flunssaa. Nyt aloitti elokuun alussa eskarin päiväkodissa ja on tämän tasan kahden kuukauden ajan ollut lähes koko ajan kipeä. Todella sitkeitä flunssia, korvatulehduksia ja vaikka mitä, koko kirjo. Välillä tervehtyy sen verran että on siellä kaksi tai kolme päivää ja sitten on taas kipeä. Etäisä ei tietenkään suostu ottamaan luokseen jos lapsi on vähänkin sairas, hän ei jaksa hoitaa eikä halua heille tartuntaa. Eli minä olen ainoa joka hoitaa. Olen kesäloman jälkeen voinut olla töissä yhteensä yhdeksän päivää, sekin pätkissä. Ja olen aivan väsynyt, kun kipeä lapsi ei tietenkään nuku kunnolla öisin vaan heräilee itkemään kun on niin huono olo tai sattuu korvaan jne. Ulkoilemaan ei päästä tietenkään eli kökötän lähes koko ajan vain neljän seinän sisällä. Päivisin lapsi on tietenkin ärtynyt kun on kipeänä huono olo. Miten ihmeessä tätä jaksaa? Nyt taas tänä aamuna alkoi uusi flunssa lapsella, ja taas ollaan pois ja lapsi itkee huonoa oloa. Lääkärit vain voivottelee, että semmosta se on, ne lasten taudit, tsemppiä. 

Kommentit (196)

Vierailija
21/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja huomaan olevani jotenkin vihainen sille päiväkodille tästä. Ei ne tietenkään tahallaan ketään sairastuta, mutta tullut mieleen, että yritetäänkö siellä yhtään estää näiden tautien leviämistä, ja se suututtaa, että ehkä ei. Pomoni kärsivällisyys alkaa loppua, taloudellisesti nämä palkattomat vapaat iskee minun talouteen liian kovaa ja sitten tietenkin sekä minun ja lapsen yleinen jaksaminen on aika loppu kun koko ajan vain kipeänä. Jotenkin osittain syytän tästä päiväkotia kyllä. Siellä on monta koko ajan sairaana. Ap

Ymmärrän kyllä myös pomoa, mutta ei sairastamiselle mitään voi. Miksi poissaolot lapsen sairauden takia ovat palkattomia?

Koska ne on niin pitkiä. Ekat pari päivää saa palkkaa, sen jälkeen aina putoaa palkattomalle. Ap

Vierailija
22/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuulostaa kamalalta. Meidän lapsi ei ole edes päiväkodissa tai perhepäivähoitajalla, mutta kuitenkin ollaan koko ajan kipeänä. Mistä ihmeestä ne kaikki flunssat tuleekin... Jospa joskus helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. tämänkin helposti ENNALTA ENNUSTETTAVAN keissin takia olen vela. T. velapariskunnan toinen osapuoli

Velat tuntuu aina ajattelevan pelkästään pikkulapsiarkea. Tuo sairasteluputkihan menee nimittäin ohi. Meillä se loppui melkein kuin seinään kun nuorin täytti 5. Ei ne lapset kauaa ole pieniä.

Vierailija
24/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet saanut yhä pitää työpaikkasi? Ota lopputili tai parempi tietysti olisi, jos onnistuisit saamaan potkut. Tuollaisissa tilanteissa on hyväksyttyä elää yhteiskunnan tuilla. Oletko edes selvittänyt, mitä tukia saisit, jos et enää kävisi ollenkaan töissä ja hoitaisit täysin lasta? Jos meininki jatkuu tuollaisena ei lapsen koulunkäynnistä tule yhtään mitään. Ehkä kotikoulu voisi olla lapselle parempi vaihtoehto.

Olen siis itse työtön, mutta käytännössä sukulaiseni kotiorja ja jossakin vaiheessa joudun varmaan ihan virallisestikin omaishoitajaksi. Ymmärrän täysin sen, miten kuormittavaa ja muutenkin väärin on kun kaikki jää yhden itsekin mm. väsyneen ihmisen hoidettavaksi kun olen itse tässä tilanteessa. Ymmärrän myös täysin sen, millaista on kun apua ei saa mistään kun itselläni on sama juttu.

Olet siis työtön.

Eli olet kotona.

Miksi rääkkäät lastasi hoidossapitämisellä.

Miksi sulla on lapsi ????????

Käytkö hoidossa. Millainen oma hoitosi.

1.  Susta pitää tehdä huoli-ilmoitus ja tilanteesta lasu.

2.  Lapsi pois sinulta. Heti sijoitukseen pysyväisesti. Adoptioon.

Vierailija
25/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lower your standards" Oletko jotenkin puolikielinen vai muuten vaan heität anglismin peliin!

Ainuinen ihminen?

Vierailija
26/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää, kun suuri osa vanhemmista on niin oma napa-mulk ku ja, että raahaavat lapsensa paikalle ouolikuntoisuudesta huolimatta=epidemiat jyllää, mutta siitä viis kunhan oma kersa ja oma napa. Parhaimmassa tapauksessa kehtaavat vielä ihmetellä tautien jatkuvaa läsnäoloa ja kasvattajien poissaoloja/sijaisia/sijaisten puutetta (niitä kun ei enää oikein kirveelläkään paikalle tilata). Olenkin sanonut heille, että no voivoi, sitä kun ei voi vain rusinoita pullasta saada (ei ole mahdollista, että muut pysyisivät terveinä, esim.kasvattajat eikä olisi heistä pulaa tai vieraita sijaisia paikalla).

T. Totaalikyrpiintynyt varhaiskasvattaja

Vierailija
27/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvää on että siellä on sisäilmaongelma. Korvatulehdus ei esimerkiksi tartu lapselta toiselle vaan home ja muu sitä aiheuttaa

Vierailija
28/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. tämänkin helposti ENNALTA ENNUSTETTAVAN keissin takia olen vela. T. velapariskunnan toinen osapuoli

Ei kovin hyödyllinen kommentti. Aloittajalle tuosta tuskin on apua.

Myöhäistä ap:n kohdalla, mutta hän on itse omilla valinnoillaan pedannut oman sänkynsä ja muille, jotka hosumatta harkitsevat elämänvalintojaan kauemmin kuin 5 min voi olla hyötyä. Täten ei ollut kovin hyödyllinen omakaan kommenttisi hyödyllisyydestä, koska kaikesta eivät voi aina kaikki hyötyä jos oma yläpäänuppi sen estää = oma vastuu.

Vierailija
29/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidit penskaa liian kauan kotona. Nyt päiväkotiin mennessä sillä ei ole kunnollista immuniteettia.

Vierailija
30/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on rankkaa. Olen aina ihmetellyt, kun lapsista puhuttaessa valitetaan yövalvomisten tai vaipanvaihdon tai puistoilun tai milloin minkäkin pikkujutun raskautta, kun ylivoimaisesti rankinta on jatkuva sairastelu. Ja se voi kestää vuosia.

Me eletään tosi terveellisesti maaseudulla, ulkoillan paljon, syödään kasvispainotteisesti ja on iso liuta eläimiä, eikä mitään allergioita kenelläkään. Silti lapsi sairasti kaikki talvikaudet ikävuosina 3 - 9, sitä ihanaa koronakevättä lukuunottamatta jolloin oli vain kotona. Suurinpiirtein joka toinen viikko sai jonkun taudin, joka kesti aina noin viikon.

Nyt on luojan kiitos 12 v. ja viimeiset pari talvea on sairastanut enää jotain pari flunssaa/lukukausi.

Kiva kiva. Ja tähän lisäksi se, että sairastuu herkemmin myös itse. Ennen lasta en ollut oikeastaan koskaan kipeänä, mutta nyt saan vähintään joka toisen taudin. 

Vierailija
31/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi itkee sitä, että miksi hän on aina kipeä ja miksi hän on taas kipeä. Hän on joutunut jäämään tämän kahden kuukauden sairastelun takia pois käytännössä kaikista kavereiden tapaamisista, yksiltä (ja syksyn ainoilta) synttäreiltä, parista lastentapahtumasta, meidän ystäväperheiden kanssa sovituista retkistä, päiväkodin kaikista kivoista tapahtumista jne. Hän itkee surua siitä että hän ei pääse mihinkään tällaisiin, on kova pettymys kun kaikki kiva on 2 kk ajan jouduttu aina viime hetkellä perumaan kun taas sairastui. Hän itkee että ei halua enää mennä päiväkotiin, koska ei halua enää olla kipeä! Miten oikein lohdutan häntä? Olen tsempannut, että taudit paranee ja pian taas pääset. Mutta eihän se ole totta, kun aina taas sairastuu uudelleen, ja lapsi ei enää usko minun lupauksia siitä, että pian paranet. Neuvokaa. Ap

Vierailija
32/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi lapselle tarkempia tutkimuksia, ei tuo ole normaalia vaikka lapset paljon sairastelevatkin. Voi olla vaikka joku immuunipuutos.

Vierailija
33/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja huomaan olevani jotenkin vihainen sille päiväkodille tästä. Ei ne tietenkään tahallaan ketään sairastuta, mutta tullut mieleen, että yritetäänkö siellä yhtään estää näiden tautien leviämistä, ja se suututtaa, että ehkä ei. Pomoni kärsivällisyys alkaa loppua, taloudellisesti nämä palkattomat vapaat iskee minun talouteen liian kovaa ja sitten tietenkin sekä minun ja lapsen yleinen jaksaminen on aika loppu kun koko ajan vain kipeänä. Jotenkin osittain syytän tästä päiväkotia kyllä. Siellä on monta koko ajan sairaana. Ap

Jos on noin rankkaa ja päiväkotikin siihen osaksi syyllinen niin jäisin töistä pois ja hoitaisin lapsen kotona.

Vierailija
34/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti tsemppiä Ap. Muistan niin tuon vaiheen ja lohdutan, että sairastelu kyllä vähenee. Lapseni aloitti 2 vuotiaana päiväkodin ja rankkaa oli alku. Se oli oikeesti aivan tuskaa, oma väsymys valvomisesta ja hirveä stressi työpaikan takia. En ikävöi sitä ensimmäistä puolta vuotta yhtään.

MIksi olet hankkinut lapsen?

Miksi lapsi on päiväkodissa alle 3-vuotiaana?

Vierailija
35/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan immunipuolustus kunnossa ja veriarvot oikeasti hyvät? Noin raju sairastaminen ei ole enää normaalia.

Pyydä gammaglobuliinipistos lapsellesi. Se sisältää suurelta ihmisjoukolta kerättyjä vasta-aineita ja voi auttaa lopettamaan sairastelukierteen.

Vierailija
36/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidit penskaa liian kauan kotona. Nyt päiväkotiin mennessä sillä ei ole kunnollista immuniteettia.

Hän oli muutaman vuoden perhepäivähoitajalla päiväkodin sijaan. Ja jossain vaiheessahan kaikki lapset aloittaa päiväkodin, joku kaksivuotiaana, joku on ensin vaikka pph:lla ja sitten päiväkodissa. Ap

Vierailija
37/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän syyttäisin vanhempia. Monet laittaa lapsensa sinne, vaikka nenä vuotaa tai yskittää, jos ei vaan kuumetta ole aamulla. Siten ne taudit leviää sitten.

Vierailija
38/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin rankkaa ja päiväkotikin siihen osaksi syyllinen niin jäisin töistä pois ja hoitaisin lapsen kotona.

Hän on siis eskarin takia nyt päiväkodissa (eskarissa). Sitä ennen oli pph:lla. En kai minä nyt voi vuoden eskarikotikoulua pitää, ei minulla ole rahaa olla vuotta pois töistä eikä se muutenkaan olisi järkevää. Ap

Vierailija
39/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"lower your standards" Oletko jotenkin puolikielinen vai muuten vaan heität anglismin peliin!

Ainuinen ihminen?

Asunut englanninkieliessä maassa 20+ vuotta, mutta onneksi tiedän tämänkin suomalaisen sanonnan: sori siitä.

Mutta miksi ihmeessä tartuit tuohon kun yritin auttaa ja tsempata ap:ta, noinko ilkeitä te Suomessa asuvat olette. Täällä ulkomailla vielä ihmisiä yritetään auttaa. Mitäköhän sullekin on tapahtunut.

Vierailija
40/196 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah been there, ensimmäinen vuosi oli katastrofaalinen ja vietettiin myös öitä sairaalassa sitkeiden virusten takia. Kyllä se helpottaa, siihen ei auta asennoitua muuta kuin sillä et tilanne on nyt tämä ja sillä selvä. Tsemppiä. Meillä isompi on jo saanut hyvän vastustuskyvyn, mutta pienempi aloittaa ensi vuonna päiväkodin eri sama rumba taas edessä olen jo aloittanut henkisen valmistautumisen sillä ne ajat ovat oikeasti todella raskaita (varsinkin näin työssäkäyvälle).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme