Ikää 27-vuotta ja nänneissä kasvaa pitkiä mustia karvoja
Ja olen siis nainen. Miesystäväni kanssa vitsailemme näille karvoille mutta samalla ne jotenkin mietityttävät minua. Tiedän että myös naisilla, iästään riippumatta voi, ja hyvin monella kasvaakin nännikarvoja. Mitä te teette karvoille? Annatte kasvaa vai sheivaatte, nypitte? Itse olen nyt nyppinyt pinseteillä.
Kommentit (39)
Joo. Parikymppisenä ilmestyi ensimmäiset. Nyt kolmekymppisenä niitä kasvaa jo aika monta. Nypin pois aina välillä kun hoksaan. Samoin kasvaa leuassa ja takareisissä. Olen karvainen nainen ja hyväksynyt sen. Miehelleni niillä ei oo väliä, mutta itse olen sen verran nykymaailman aivopesty että tunnen oloni seksikkäämmäksi, jos paikat on siistitty.
Toisaalta olen hyvin seksuaalinen ihminen ja mietin että kertooko se ja tuo karvankasvu (ja epäsäännöllinen kk-kierto) reilusta testosteronin määrästä. Se auttaa olemaan armollisempi karvojen suhteen, koska mieluummin otan karvat ja halut kuin mahdollisesti karvattomuuden ja pienemmät halut 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy gynekologilla kysymässä neuvoa. Pcos, vai mikä se on.
Ihan kaikki naisten normaali elämä ei ole lääkettä ja hoitoa vaativaa.
Tämä! Aina naisen normaalia kehontoimintaa pidetään jotenkin virheellisenä.. jättäkää naisvartalo rauhaan ja antakaa sen kukkia karvoineen!
no eikai NOIN kova karvoitus ole normaalia? Että ihan partakarvat kasvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut jos ap:tä tämä vaivaa. Monirakkulasyndrooma on yleinen ja aiheuttaa karvaisuutta. Sama se mulle on, millaisia muut ovat, karvoineen kaikkineen.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Parikymppisenä ilmestyi ensimmäiset. Nyt kolmekymppisenä niitä kasvaa jo aika monta. Nypin pois aina välillä kun hoksaan. Samoin kasvaa leuassa ja takareisissä. Olen karvainen nainen ja hyväksynyt sen. Miehelleni niillä ei oo väliä, mutta itse olen sen verran nykymaailman aivopesty että tunnen oloni seksikkäämmäksi, jos paikat on siistitty.
Toisaalta olen hyvin seksuaalinen ihminen ja mietin että kertooko se ja tuo karvankasvu (ja epäsäännöllinen kk-kierto) reilusta testosteronin määrästä. Se auttaa olemaan armollisempi karvojen suhteen, koska mieluummin otan karvat ja halut kuin mahdollisesti karvattomuuden ja pienemmät halut 😊
hehe, mulla sama, haluja enemmän kuin poikaystävälläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, vihaan kun näitä mustia karvoja ilmenee vain lisää ja lisää. On huulten yläpuolella, leuassa, kaulassa, rinnuksilla, rinnoissa ja vatsan seudulla. Mitään näille ei voi kuulemma, kun e-pillereitä en saa enää syödä sairastetun aivoveritulpan vuoksi.
Päivittäin täytyy nyppiä ja silti näkyy mustina, piikikkäinä pisteinä ne, jotka eivät ole vielä tarpeeksi esillä saadakseen otetta pinseteillä. Tunnen oloni ällöttäväksi ja hävettää jos poikaystävä koskee mun mahan seudulle tai leukaa kun ne on niin piikikkäitä.
N30
PCOS varmaan. Eikö spironolaktonia voisi kokeilla?
Spirinolaktoni ei auttanut, en sitten tiedä olisiko käyttöä pitänyt jatkaa vuositolkulla saadakseen tuloksia. Karvoittuminen vain kiihtyy ajan myötä :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, vihaan kun näitä mustia karvoja ilmenee vain lisää ja lisää. On huulten yläpuolella, leuassa, kaulassa, rinnuksilla, rinnoissa ja vatsan seudulla. Mitään näille ei voi kuulemma, kun e-pillereitä en saa enää syödä sairastetun aivoveritulpan vuoksi.
Päivittäin täytyy nyppiä ja silti näkyy mustina, piikikkäinä pisteinä ne, jotka eivät ole vielä tarpeeksi esillä saadakseen otetta pinseteillä. Tunnen oloni ällöttäväksi ja hävettää jos poikaystävä koskee mun mahan seudulle tai leukaa kun ne on niin piikikkäitä.
N30
Jos yhtään lohduttaa, niin et todellakaan ole ainoa, jolla näitä kasvaa. Ei tarvitse hävetä.
Tulee paljon parempi mieli näistä viesteistä. Kiitos :)
Sama ongelma, mutta itsellä sitä mustaa karvaa puskee kovaa tahtia ympäri kroppaa, mikä tuntuu tosi typerältä ja epäreilulta, koska olen kuitenkin tosi vaaleaihoinen, vaaleasilmäinen ja melko vaaleahiuksinenkin. Äitini, jolta olen tämän valitettavasti perinyt, on itse paljon tummaihoisempi eivätkä hänen karvansa erotu näin hyvin. Tosi reilua.
Vierailija kirjoitti:
27 vuotta, ei 27-vuotta.
Kirjoitatko myös, että sinulla kasvaa rinnoissa 13-karvaa?
Joka ketjussa on aina yksi.
Tosin se on juurikin tämä yksi ja sama joka ketjussa. Kun ei ole mitään annettavaa yhteenkään aiheeseen voi keskittyä pätemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut jos ap:tä tämä vaivaa. Monirakkulasyndrooma on yleinen ja aiheuttaa karvaisuutta. Sama se mulle on, millaisia muut ovat, karvoineen kaikkineen.
PCOS ei ole pelkkiä ulkoisia oireita, riippuu kyllä tapauksesta mitä ne oireet ovat eli tietenkään kaikki ei tule kaikille. Voi esim. olla aknea eikä hirsutismia (=miestyyppinen karvankasvu) tai toisinpäin, tai molemmat. Liitännäissairauksia ovat diabetes, sydän-ja verisuonitaudit, migreeni, kilpirauhasen vajaatoiminta. Viisinkertainen riski mielialahäiriöihin ja kohonnut riski syömishäiriöihin. Ilman hoitoa 2/3 potilaista ylipainoisia tai lihavia. PCOS on myös yleisin hedelmättömyyden aiheuttaja naisilla, tosin suurin osa potilaista voi saada vähintään yhden lapsen, hedelmöityshoidoilla tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuota pcos keskustelua niin oon itsekin miettinyt sitä, mutta olen saanut neljä lasta ekasta tai tokasta yrityskierrosta niin ei oo tarvinnut sen puolesta asiaa tutkiskella. Olen siis tuon lainatun viestin kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oireyhtymät ole kyllä normaalitila. IBS on yhtä yleinen kuin pcos eikä sitäkään kuitata noin vaan on ihan luonnollista että haluaa oireisiinsa apua, ainakin jos ne kovasti häiritsevät elämänlaatua. -eri
No mitä sitten, vaikka olisi PCOS, kun siihen ei ole hoitoa? Ainut hoito on laihdutus, jos on ylipainoinen. Olen hoikka ja sain PCOS-diagnoosin 27-vuotiaana. Mitään hoitokeinoja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oireyhtymät ole kyllä normaalitila. IBS on yhtä yleinen kuin pcos eikä sitäkään kuitata noin vaan on ihan luonnollista että haluaa oireisiinsa apua, ainakin jos ne kovasti häiritsevät elämänlaatua. -eri
Mutta kaikki "poikkeavuudet" eivät johdu oireyhtymistä.
Ihmissuden merkki. No ei kai. Diatermia vai laser? Muilla naisilla kasvaa parta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
27 vuotta, ei 27-vuotta.
Kirjoitatko myös, että sinulla kasvaa rinnoissa 13-karvaa?
Joka ketjussa on aina yksi.
Tosin se on juurikin tämä yksi ja sama joka ketjussa. Kun ei ole mitään annettavaa yhteenkään aiheeseen voi keskittyä pätemiseen.
Tällaiset typerät kirjoitusvirheet ärsyttää ihmisiä. Minkäs sille voi.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma, mutta itsellä sitä mustaa karvaa puskee kovaa tahtia ympäri kroppaa, mikä tuntuu tosi typerältä ja epäreilulta, koska olen kuitenkin tosi vaaleaihoinen, vaaleasilmäinen ja melko vaaleahiuksinenkin. Äitini, jolta olen tämän valitettavasti perinyt, on itse paljon tummaihoisempi eivätkä hänen karvansa erotu näin hyvin. Tosi reilua.
sama!! Todella vaalea iho ja karvat paksuja mustia. Näkyy kauas saakka.
Laserilla poistattamaan jos tosiaan niin pahat
Onneksi ei itse tarvitse sheivailla silosääriäkään lähes näkymätön karvoitus niissä