Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtui se ettei oikeastaan välitä tai kiinnostu mistään?

Vierailija
04.10.2024 |

Olen nainen ja nelikymppinen. En ole koskaan oikeastaan tuntenut ihmeemmin mitään. Nuorempana ehkä mutta nyt tuntuu melko turta olo olevan. Myötätuntoista pitää enemmänkin näytellä. Mikään ei vaan herätä ihmeemmin tunteita ja aiheuttaa siitä paineita päivittäin kun pitäisi näyttää tunteita vaikkei oikein osaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi?

Vierailija
2/3 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievän masennuksen oire.

Itselläni oli myös pitkään olo, joka ei ollut siis missään nimessä huono, mutta oli lähinnä sellainen tunneköyhä, tasainen, nimen omaan turta olo; tietysti hoidin tärkeät asiat ja harrastinkin, mutta jotenkin oli vaan sellainen fiilis, että eipä tässä oikein mikään hetkauta. Suurimmaksi osaksi olin melko turta. Vähän iloton (nauroin kyllä hauskoille vitseille), mutta myös suruton. 

Työpaikan kahvipöydässäkin välillä täytyi skarpata ja  maskata reippaasti, että pystyisi reagoimaan oikealla tavalla työkavereille tärkeisiin ja tunnepitoisiin asioihin.

Kaikki muuttui kun "ulkoisesta" syystä mielialani meni huonompaan suuntaan. Kävin useita kertoja psykologilla ja psykiatrilla, ja samalla myös tunnistettiin lievä masennus. Sain asianmukaisen lääkityksen, ja nyt elämään on palannut värejä ja tunteita mukaan ihan toisella tavalla.

Ikävintä oli se, kun tajusin, että pitkään elin itsepetoksessa: ei minun oloni ole huono, en vain tunne mitään, olen turta kuin pakastevihannes. Ei tämä paha juttu ole. Mutta jälkeenpäin vasta tajusin, että ihan oikeasti menetin tosi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt 3v terapiassa mutta silti tämä jatkuu. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän