Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ghostaus rekrytoinnissa (piilotyöpaikka)

Vierailija
04.10.2024 |

Mitä luulette että nyt on tilanne?

Olen hakenut erästä piilotyöpaikkaa firmasta, missä vanha tuttavani on esimiesasemassa. Hän vinkkasi että heillä on tämä duuni tulossa täytettäväksi sekä muutama muu duuni samaan aikaan.

Hän on haastatellut minut Teamsilla yhdessä toisen henkilön kanssa. Sanoi että täytyy vielä saada hyväksyntä näiden paikkojen täyttämiseen ulkoisesti.

Olen viestitellyt tästä viisi viikkoa ja kysellyt noin viikon välein tilannepäivitystä ja aina on tullut nopea (parin tunnin sisään viestillä vastaus) tilannepäivitys että vielä joku steppi vaiheessa, mutta etenee. Tämän viikon alussa laitoin taas ystävällisen kysymyksen että mikä tilanne. Ei mitään vastausta koko viikolla. 

Ghostattiinko mut? Vai mikä tää juttu voi olla? Mitä luulette? En voi koko ajan spämmätä sinne viesteillä. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lomalla? Tai unohtanut vastata? Tai sitten ei ole mitään uutta kerrottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tuttavarekrytoinnit on kyllä aina haastavia. On niin paljon helpompi ignoorata joku random kuin tuttu.

Rekrytointi kyllä saattaa viivästyä jos jonkinmoisesta syystä, mutta en nyt ehkä ihan henkeä pidätellen enää odottaisi...

Vierailija
4/7 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tuttavarekrytoinnit on kyllä aina haastavia. On niin paljon helpompi ignoorata joku random kuin tuttu.

Rekrytointi kyllä saattaa viivästyä jos jonkinmoisesta syystä, mutta en nyt ehkä ihan henkeä pidätellen enää odottaisi...

No tätä mä pelkäänkin, että nyt ghostattiin. Mutta just se tässä on outoa kun tuo rekrytoiva henkilö on tuttava jo kymmenen vuoden ajalta ja näen häntä pari kertaa vuodessa vapaa-ajallakin.

Siksi tuntuu eriskummalliselta että hän nyt vain ghostaisi viisi viikkoa kestäneen viestittelyn ja hänen pitämänsä haastattelun jälkeen. Mulla on aina ollut mielikuva että hän on jämpti henkilö.

Luulisi että vastaisi alkuviikosta lähettämääni viestiin esim että he eivät palkkaakaan ketään jos tilanne on se. Tuntuu että jos törmään häneen taas vapaa-ajalla niin voi olla aika vaivaantunut moikkaaminen.

ap

Vierailija
5/7 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sut ghostataan taatusti, jos koko ajan lähetät sinne viestiä. Itse en kehtaisi 

Vierailija
6/7 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sut ghostataan taatusti, jos koko ajan lähetät sinne viestiä. Itse en kehtaisi 

Tämä. Viikon välein kysely on turhan usein. Rekryt vievät aina paljon aikaa, pari kuukautta ihan normaalia.

Vierailija
7/7 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään painostamalla kysellyt heiltä rekry statusta. Välillä on mennyt 2 viikkoa kun olen kysynyt, välillä 1 viikko. 

Olen laittanut hyvin lyhyen ja ystävällisen viestin tyyliä onko asia mahtanut edetä vielä? Ja muutamassa tunnissa on tullut selkeä vastaus miten on edennyt ja mitä tapahtuu seuraavaksi tältä tuttavalta.

Mutta nyt siis radiohiljaisuus maanantaina lähettämäni viestin jälkeen. Minusta erikoista kun kyseessä tuttu ja tähän asti kaikki viestintä ollut tosi selkeää ja napakkaa. Jos tämä jäi heillä jostain syystä tähän niin olisi minusta kohteliasta lähettää viesti että kiitos mielenkiinnosta, mutta ei nyt palkatakaan ketään. Tämä tilanne että ghostataan on tyly kunnes tiedä mitä on tapahtunut ja vieläkö uskaltaa odottaa että ottavat yhteyttä. 

Alan kyllä kallistua sille kannalle että ehkä tää jäi tähän.

ap