Voiko kristitty viettää halloweenia?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä Halloweenissa niin herättää tunteita? Sitä voi jokainen juhlia tai olla juhlimatta. Itse miellän sen pyhäinpäivän aaton juhlaksi jolloin juhlitaan hauskalla tavalla ja seuraavana päivänä sitten muistellaan niitä kuolleita.
Tottumuksesta on kyse. Näinhän me ihmiset helposti pidämme niitä juhlia (ja niiden ruokia) oikeina, joihin totuimme jo lapsina. Äitinä olen lasten kautta tottunut uudempiin (täällä Saksassa Halloween tuli tutuksi ennen Suomeen tuloaan) ja vanhoihinkin juhliin (St. Martin, jota täällä juhlivat niin katoliset kuin protestantitkin).
Joillain vain on suuri pelko siitä, että (heidän mielestään) oikeat juhlat jäävät pois kun ,,kaiken maailman hömpötyksiä,, tulee mukaan. Uudesta valittavat aina samantyyppiset ihmiset - oli sitten kyse leveälahkeisista vakosamettihousuista 1960-luvulla, Beatles-kampauksista, ruumiillisen kurituksen kieltämisestä tai Halloweenista.
Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos!
Ketä kiinnostaa mitä jotkut väsyneet hihhulit tekee ja mitä ei? Itse ovat henkisen vankilansa itselleen taikauskollaan rakentaneet, käkkiköön siellä.