Voiko kristitty viettää halloweenia?
Kommentit (62)
Ei kannata kutsua saatanaa, joka muutenkin häärii täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko tällä että vaikkapa kurpitsakoristeet ja naamiaisasut "kutsuvat saatanaa"? Ihmiset ovat ihan itse tämän maailman pahuus, ei siihen mitän "saatanaa" tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko tällä että vaikkapa kurpitsakoristeet ja naamiaisasut "kutsuvat saatanaa"? Ihmiset ovat ihan itse tämän maailman pahuus, ei siihen mitän "saatanaa" tarvita.
Saatana pahat henget henkimaailma hhelvettijne ovat todellisia asioita joita ei kuulu ottaa vitsinä
Vierailija kirjoitti:
Juhlii kristityt jouluakin vaikkei se ole alkujaan ollenkaan kristittyjen juhla. Ei raamatussa kerrota mitään joulukuusen koristelusta, lahjojen antamisesta tai mistään muustakaan jouluun liittyvästä. Ei edes väitetä Jeesuksen syntyneen joulun aikaan.
Äläpä yleistä. Minä en juhli.
Pyhäinpäivä on kristitty juhla jolloin muistetaan pyhiä. Mutta Halloween on Demoninen satanistinen okkultistinen pahojen henkien juhla. Ei kuulu kristittyn sitä juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Totta ihmeessä voi viettää. En näe mitään syytä, miksei voisi. Kyse on vain muovikrääsästä. Ei niihin Halloween-asuihin liity mitään mustaa magiaa.
Itse en välitä viettää vain siitä syystä, etten välitä naamiaisista tai krääsästä.
t. Kristitty
Ei sovi kristittyjen viettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelttiläinen sadonkorjuu juhla. Ei ole kristillinen juhla.
Vastaavalla logiikalla varmaan joulukin on sitten pakanallinen keskitalven juhla jne. Halloween on kirjaimellisesti Pyhäinpäivän aatto(ilta).
Joulu (yule) nimenomaan onkin pakanallinen keskitalven juhla. Kristusmessu on se kristittyjen samalle ajankohdalle ympätty juhla. Sitä en tiedä miksi Suomessa ja pohjoismaissa yleisesti käytetään edelleen tuota Yule-johdannaista sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu kristityn, aidon uskovan elämään kuoleman palvominen ja kauhukuvaston viljely. Eräälle ystävälleni, uskossa hänkin, kävi niin, että hän oli lapsensa pyynnön takia hankkinut kotiin kurpitsalyhdyn ja haamukoristeita. Se lyhdyn irvokas naama oli alkanut vääristyä entisestään ja sähköt olivat ruvenneet oudosti pätkimään, kun ystäväni oli yksin kotona illalla, ja lopulta ystäväni oli rukoillut ja lyhdyn sisällä ollut tuikkukynttilä pamahti rikki.
Niin varmaan juu.
Halloween on typerää amerikkalaista hapatusta, jota kaupalliset toimijat rummuttavat.
Uskoisin että nämä uskontoa ja muu vastaava Kristillisyyttä koskeva väittely on Jumalalle kuin mulle Fingerbori.Niin hakoteillä tietämättömyydessään kuin olla voi.Mutta mielenkiintoista seurata kuin painiottelua.Paska haisee ja banjot soi.
Vierailija kirjoitti:
Halloween on typerää amerikkalaista hapatusta, jota kaupalliset toimijat rummuttavat.
Aivan kuten joulu, pääsiäinen, ystävänpäivä jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jumala ei tapa saatanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatana pahat henget henkimaailma hhelvettijne ovat todellisia asioita joita ei kuulu ottaa vitsinä
Niistä ei ole mitään todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Pyhäinpäivä on kristitty juhla jolloin muistetaan pyhiä. Mutta Halloween on Demoninen satanistinen okkultistinen pahojen henkien juhla. Ei kuulu kristittyn sitä juhlia.
Ei demoneita ole olemassa.
Mielestäni ei. Sen sijaan katolliset voivat viettää, sopii enemmän heidän uskontoonsa.
Kristitty voi viettää mitä vaan. Ei ole olemassa mitään auktoriteettia, joka voisi kieltää sen.
Totta ihmeessä voi viettää. En näe mitään syytä, miksei voisi. Kyse on vain muovikrääsästä. Ei niihin Halloween-asuihin liity mitään mustaa magiaa.
Itse en välitä viettää vain siitä syystä, etten välitä naamiaisista tai krääsästä.
t. Kristitty