lattiamateriaaleista...
olen miettinyt että harmaiden laattalattioiden lisäksi haluaisin olohuoneeseen,ruokailutilaan ja makkareihin parketin, nyt jo hirvittää että mitenköhän meidän budjettiin mahtuu parketit vai joudutaanko laittamaan laminaattilattia. tällä hetkellä meillä laminaatti ja ei olla ollenkaan tyytyväisiä. on jotenkin kylmän näköinen ja oloinen ja ainakin meillä pinta sellainen samean likaisen näköinen joka ei puhdistamalla parane. ja jos jotain kaatuu lattialle niin tosi helposti sauma irvistää...
eli te jotka olette jo rakentaneet tai pidemmällä raksaprojektissa niin osaatteko sanoa/muistatteko oliko hintaero laminaatin ja parketin välillä merkittävä?tottakai riippuu mitä valitsee, mutta noin suurinpiirtein.
ja kuinka moni päätynyt laminaattilattiaan sen kestävyyden takia? meilläkin kaksi pikkukoiraa perheessä plus lapset päälle eli lattia koetuksella...jotenkin parketti houkuttelisi senkin vuoksi että sen voisi sitten hioa ja laittaa kun lapset isompia.. ja kyllä nytkin laminaatissa aikamoisia naarmuja...
ja vielä kyselen parketti/laminaatti sävyistä/materiaaleista....eli mitä olette laittaneet? Itse tykkäisin tummasta lattiasta, mutta nyt kolme vuotta tumman pähkinälaminaatin kanssa ovat todistaneet että edes kaksi kertaa päivässä imuroiminen ei riitä vaan siinä tosiaan näkyy kaikki. hyvännäköinen se kyllä on sen hetken kun juuri siivottu.
nyt ehkä valitsisin jonkun vaaleamman...
Kommentit (4)
meillä päädyttiin laminaattiin. Kaksi leikki-ikäistä lasta sekä koira löytyy tästä perheestä... ja yhden parkettilattian olen nähnyt, minkä kaksi koiraa ovat raapineet aivan järkyttävän näköiseksi.
Laminaattejahan on joka lähtöön, ei käy kieltäminen. Itse valitsin lankkumallisen laminaatin (kanadan kuusi, KL 31) joka on mielestäni tosi autenttisen näköinen. Tuntuu mukavalta jalankin alla.
Meillä on Kährs Linnea, ja olemme tykänneet kovasti.
Lattia on yhtä kovaa ja kestävää kuin laminaatti, mutta
pinta on puuta, joten laminaatin muovimaista tuntua ei ole,
vaan lattia tuntuu lämpimältä ja pehmeältä.
Värisävynä meillä on pähkinä, ja me olemme tykänneet
siitä paljon. Tosin meillä ei ole lemmikkieläimiä, eikä
pölyäviä tekstiilejä tms., joten ns. villakoiria ei juuri
kerry nurkkiin. Kerran viikossa imurointi ja tarvittaessa
lattian moppaus Siinipiialla+mikrokuituliinalla riittää.
kiitokset hyvistä kommenteista! edelleen pähkäilen mitä tehdä....tuo kährs linnea tuntuu mielenkiintoiselta,pistetään harkintaan.
viikonloppuna kaveri ehdotti että laittaisimme lasten makuuhuoneisiin laminaatin ja olkkariin, ruokailutilaan ja meidän makkariin saman sävyisen parketin. onko kellään kokemusta tällaisesta? itse ajattelisin että ei kannattaisi lähteä laminaattia ja parkettia sotkemaan vaan laittaa yhtä materiaalia laattojen lisäksi muihin tiloihin, on se sitten laminatti tai parketti. varsinkin jos lastenhuoneet muuttaa myöhemmin muuksi tilaksi niin on tylsää jos siellä " väärä" lattiamateriaali.
käytiin viikonloppuna vähän katselemassa parkettien ja laminaattien hintoja...ja kovilta nuo parkettien neliöhinnat laminaattiin verrattuna tuntuu, kun pitäisi sitä yli sataneliötä ostaa.mistä olette löytäneet järkevän hintaista parkettia....? pitäisi varmaan koluta kaikki puukeskukset, rautakaupat,bauhausit (onkohan siellä? ) ym...
ja parketteja ollaan asentamassa. Meille tulee Karelia Koivu -parketit. Ostimme ne tarjouksesta eikä hinta ollut yhtään sen kalliimpi kuin laadukas laminaattikaan. Perheessä on kaksi lasta ja minusta elämisen jälki saa näkyä eli emme panikoi pienistä kolhuista. Hioahan sen lattian voi, jos haluaa sitten joskus.