Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kurkkuani myöten täynnä pelkillä käsimatkatavaroilla matkustavia! Eikö tähän saada mitään kuria?

Vierailija
03.10.2024 |

Tuntuu siltä, ettei laukkujen määrää ja kokoa valvota juurikaan, vaan koneeseen änkeää monien pakaasien ja sitten sen isohkon matkalaukun kanssa porukkaa ja sitten alkaa sen helkutin sullominen ja lentoemäntä käskyttää meitä pienempien laukkujen kanssa matkustavia kyyhöttämään laukku jaloissamme, mikä on epämukavaa ja epäreilua! Maksan lipustani huomattavasti  enemmän, koska minulla on laukku ruumassa. Silti joudun istumaan erittäin epämukavasti, koska liikoja matkatavaroita ruumaan raahaavat valtaavat laukkuhyllyt. Matkustan Euroopan lennoilla ja tämä ilmiö vaan villiintyy villiintymistään. 

Kommentit (362)

Vierailija
101/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTSIKKOHAN ON VÄÄRIN

pelkillä käsimatkatavaroilla matkustavia he eivät suinkaan ole vaan ruumassa on lisää laukkuja!!!

Vierailija
102/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään erikseen käsimatkatavaran ostamista. Se 8 kg kuuluu kaikille. Uskon Finnairia, en teitä, jotka väittävät tätä nyt jo 5 sivua  :D

Haepa hakusanalla finnairin lipputyypit, niin ajankohtaisen tiedon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsimatkatavaroiden muka extra hinnoista vänkääville. Kävin tarkistamassa Finnairin sivuilta ja tämä on suora kopio sieltä:

"Kun sinulla on Light-, Classic-, tai Flex-lippu mihin tahansa matkustusluokkaan, voit ottaa mukaasi pienen laukun (40x30x15cm) ja yhden isomman käsimatkatavaran (55x40x23cm)."

Tarkoittaa mitä?

Vierailija
104/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riitää lompakko,vähän rahaa ja ne muoviläpyskät,mitään muuta en tarvitse lyhyelle lomalle.Ostan paikanpäältä sen mitä tarvitsen.

Olet niitä, jotka väittävät, että aikaa menee hukkaan jos joutuu odottamaan laukkua ruumasta pari minuuttia, mutta samalla kulutat kaupoissa enemmän aikaa ostamassa perustarvikkeita. 

Ja todennäköisesti heität paljon tavaraa tuhlailevaisesti roskiin ennen kotiinpaluuta, koska sinulla ei ole laukkua, johon ne mahtuvat. 

Minulla on aina ruumaan menevä laukku ja joskus kaksikin. Viimeksi lisälaukku ruumaan economyluokassa maksoi 65 euroa. Premium economyssa  kaksi ruumalaukkua kuuluu hintaan. 

Miksi???

Vierailija
105/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsimatkatavaroiden muka extra hinnoista vänkääville. Kävin tarkistamassa Finnairin sivuilta ja tämä on suora kopio sieltä:

"Kun sinulla on Light-, Classic-, tai Flex-lippu mihin tahansa matkustusluokkaan, voit ottaa mukaasi pienen laukun (40x30x15cm) ja yhden isomman käsimatkatavaran (55x40x23cm)."

Tarkoittaa mitä?

Että tää tyyppi on jostain syystä löytänyt vanhat tiedot.

Vierailija
106/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riitää lompakko,vähän rahaa ja ne muoviläpyskät,mitään muuta en tarvitse lyhyelle lomalle.Ostan paikanpäältä sen mitä tarvitsen.

Olet niitä, jotka väittävät, että aikaa menee hukkaan jos joutuu odottamaan laukkua ruumasta pari minuuttia, mutta samalla kulutat kaupoissa enemmän aikaa ostamassa perustarvikkeita. 

Ja todennäköisesti heität paljon tavaraa tuhlailevaisesti roskiin ennen kotiinpaluuta, koska sinulla ei ole laukkua, johon ne mahtuvat. 

Minulla on aina ruumaan menevä laukku ja joskus kaksikin. Viimeksi lisälaukku ruumaan economyluokassa maksoi 65 euroa. Premium economyssa  kaksi ruumalaukkua kuuluu hintaan. 

Miksi???

Miksi ei? 

Vierailija
107/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokaiselle ole varattu yhden laukun paikka ylhäältä vai miten se menee.

Jokaiselle laukkupaikasta maksavalle on varattu ylhäältä. Ilman tätä maksua matkustavat laittavat penkin alle pienen kassinsa . 

Vierailija
108/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Finnairin sivut auki kohdasta käsimatkatavarat. Siinä on taulukko missä on selvästi kerrottu lipputyypit ja kullekin lipputyypille sallitut käsimatkatavarat. Taulukossa superlightlippuun ei kuulu käsimatkalaukkua, vain käsilaukku tai vastaava.

Vierailija
109/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa mitä?

Tavallinen pieni Kånken reppu esimerkiksi jalkatilassa jos ei ole maksanut toisesta paukkupakkasta erikseen . 

Vierailija
110/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Finnairin sivut auki kohdasta käsimatkatavarat. Siinä on taulukko missä on selvästi kerrottu lipputyypit ja kullekin lipputyypille sallitut käsimatkatavarat. Taulukossa superlightlippuun ei kuulu käsimatkalaukkua, vain käsilaukku tai vastaava.

Niin, ma kaikki muut tiedämme sen, mutta joku jankkaa vanhoja tietoja. Tai ehkä nyt vaikeni kun löysi oikeat...

Vierailija
111/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan tule toimeen pelkillä käsimatkatavaroilla, koska matkustan viikkoja tai kuukausia kestäville matkoille. 

Vierailija
112/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vielä vastannut siihen, minne ne 150 matkustajan 150 trolleyta mahtuu? 

Vierailija
113/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ma kaikki muut tiedämme sen, mutta joku jankkaa vanhoja tietoja. Tai ehkä nyt vaikeni kun löysi oikeat...

Ei, minä olen eri henkilö. Olen se, joka on ollut oikeassa alusta asti, koska minulla on ollut Finnairin sivut auki kohdasta käsimatkatavarat jo "väittelyn" alusta asti, ja olen henkilö, jolla on 30 vuoden kokemus lentomatkustamisesta ja sallituista matkatavaroista ja niiden painosta. Lähden taas matkalle kahden viikon päästä Finnairilla. 

Vierailija
114/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoi tai ei, niin kyse ei ole rahasta, vaan tilasta. Se yläluukkuhan on tosi pieni tila. Koneeseen tullaan nykyään pakaasien kanssa, jotka eivät sinne tilaan mahdu. Se tässä on se pointti kai, ei raha. 

Vierailija
115/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ärsyttää myös kun olen ostanut esim. Norwegianilta lipun, johon kuuluu sekä ruumaan menevä matkalaukku että matkustamossa ylähyllylle laitettava laukku. Usein tuo laukku on minulla aika pieni, mutta en silti halua sitä jalkoihini kun kerran olen siitä maksanut. Useamman kerran olen silti saanut laukkuni jalkoihini kun muilla matkustajilla on ollut niitä valtavia cabin bageja. No, ongelma ei ole suuren suuri, mutta silti ärsyttää.

Tämä on just tätä, että trolleyn kanssa matkustavan päähän ei mahdu sitä, että jopa sen repun kanssa matkustaja on voinut maksaa matkastaan enemmän kuin hän. 

Aika moni paljon matkustava matkustaa niin, että lähtee hyvin kevyillä matkatavaroilla halvimman lipun kanssa. Vasta takaisin tullessa on se kallis lippu, jossa on kaikki ruumalaukut, käsimatkavarat ja personal itemit, vaikkei erikseen mitään trolleytä olisi ostettukaan, ja silloin sen repun saa tunkea sinne ylähyllylle, koska siitä on jo maksettu. 

Vierailija
116/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vielä vastannut siihen, minne ne 150 matkustajan 150 trolleyta mahtuu? 

Miksi ei mahtuisi? 

Vierailija
117/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku raja, miten paljon matkustamolaukkuja otetaan lennolle? Eihän niitä voi myydä kovin montaa. Täysi kaaoshan tulisi, jos kaikki tulisivat matkalaukkuineen koneeseen :D

Sehän on matkustajakohtainen eli jokaisella matkustajalla voi olla yksi matkustamolaukku ja pieni laukku (käsilaukku tai tietokonelaukku tai pieni reppu tai vastaava).

Mutta eihän ne mitenkään mahdu sinne ylös, aivan mahdottomuus, että jos esim. 6 ihmistä istuu vierekkän, käytävä välissä, ja kaikilla on matkustamolaukku, joka laitetaan ylös siihen ehkä just ja just metrin levyiseen tilaan, niin sehän on selvä, että puolet laukuista ei sinne mahdu. Mitäs sitten tehdään? 

Miksi mä en ole koskaan ollut lennolla jolla tavarat eivät ole mahtuneet ylös? Lennän n. 4 kertaa vuodessa. Osa ei edes halua tai nykyään saa laittaa sinne ylös mitään.

Vierailija
118/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lentolippu on hinnoiteltu käsimatkatavaran mukaan, pösilö.

Matkalaukku maksaa erikseen, pösilö, eli lento maksaa enemmän niille jotka eivät tunge kolmen viikon tavaroita käsimatkatavaroihin, pösilö.

Esim. Finnairilla käsimatkatavarasta maksetaan. 

mtä se nykyään maksaa?

Vierailija
119/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoi tai ei, niin kyse ei ole rahasta, vaan tilasta. Se yläluukkuhan on tosi pieni tila. Koneeseen tullaan nykyään pakaasien kanssa, jotka eivät sinne tilaan mahdu. Se tässä on se pointti kai, ei raha. 

Laukulle on maksimimitat, ja jos laukku ei mahdu, niin panevat ruumaan.

Vierailija
120/362 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kieltäytyi laittamasta reppuaan jalkoihinsa, pitkäsäärinen kun on ja halusi sen ylähyllylle, kuten muutkin matkustajat. Paluumatkalla hänet pysäytettiin portilla ja jo etukäteen ohjeistettiin laittamaan reppu jalkoihin.

Vuoden vitsi! Hyvät naurut sain, Kiitos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän