HS :: Perinteisen tarpeessa - 25v Elma haluaa maskuliinisen miehen
25-vuotias Elma Nieminen ei halua tasavertaista parisuhdetta, sillä hänen ihanteissaan mies on perheen pää. Se on saanut monet provosoitumaan ja pitämään häntä naisvihaajana.
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tämä palstalla kovasti ihmetelty kymmenen lapsen äiti Taina on tällainen konservatiivisen seurakunnan tradwife. 20-vuotiaana avioitui, vaan ei hänellekään siinä iässä löytynyt puolisoksi kuin itseä 13 vuotta vanhempi entinen huumeiden käyttäjä.
Jos odottelee siellä kotona unelmien prinssiä jonka suhteen on kovat kriteerit, niin todellakin taitaa pahin pelko toteutua eli saa elää yksin.
Onneksi nykyään on enemmän valinnanvaraa, kun internet on keksitty ja puolison voi löytää myös ulkomailta. Omassa nuoruudessani seurakunnissa oli enemmän naisia kuin miehiä, joten yksin jäämistä pelättiin. Kuitenkin lähes kaikki lopulta kumppanin löysivät. Nykyään nuoret miehet ovat naisia konservatiivisempia ja uskonnollisempia, joten parisuhdemarkkinat taitavat pian kääntyä päinvastaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Parasta luettavaa kun mammat vetelee herneitä nenuliin tästä.
Tiedätte ihan varmasti, että nuori ja kaunis Elma tulee löytämään ihan uskomattoman miehen ja perustamaan ihanan perheen, sillä välin kun te vaan jatkatte sitä katkeraa yksinäistä viinin lipittelyä koiranne kanssa siinä neukkukuutiossanne.
🤣 Uskon kyllä, että neidin mahdollinen tuleva mies tulee olemaan ihan uskomaton. Mutta jos ei nyt prinsessahaaveisiin tule yhtään realismia mukaan, Elma pysyy yksinäisenä. Espanjaan kannattaisi suunnata ennen kuin sielläkin tradwifen parasta ennen -päiväys lähivuosina umpeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Ite haluan taas enemmän venäläistyylisen naisen. Minä miehenä käyn vain töissä ja nainen saa rahat ja maksaa laskut ja hoitaa kaiken muun. Minä käyn vain töissä ja teen vapaalla mitä teen.
Sellaisen naisen minä haluan. Käyn töissä ja hän saa kaiken rahan, mutta tekee kaiken kotona ja yleisesti.
Venäläiset naiset on parhaimpia ja siksi koko palkka lösähtää heille joka kuukausi. Saavat tehdä sillä ihan mitä haluaa, kunhan perheen talous on kunnossa ja valvoo etten ryyppää liikaa.
Millä sinä ryyppäisit, kun koko palkkasi menisi vaimolle?
Minä en ainakaan antaisi miehelle ryyppy rahaa ollenkaan, siltä osin ainakin talous pysyisi kunnossa.
Siinä mielessä venäläiset naiset tekee väärin, kun eivät todellakaan valvo miestensä ryyppäämistä. Siksi koko maa onkin täynnä rapajuoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tämä palstalla kovasti ihmetelty kymmenen lapsen äiti Taina on tällainen konservatiivisen seurakunnan tradwife. 20-vuotiaana avioitui, vaan ei hänellekään siinä iässä löytynyt puolisoksi kuin itseä 13 vuotta vanhempi entinen huumeiden käyttäjä.
Jos odottelee siellä kotona unelmien prinssiä jonka suhteen on kovat kriteerit, niin todellakin taitaa pahin pelko toteutua eli saa elää yksin.
Onneksi nykyään on enemmän valinnanvaraa, kun internet on keksitty ja puolison voi löytää myös ulkomailta. Omassa nuoruudessani seurakunnissa oli enemmän naisia kuin miehiä, joten yksin jäämistä pelättiin. Kuitenkin lähes kaikki lopulta kumppanin löysivät. Nykyään nuoret miehet ovat naisia konservatiivisempia ja uskonnollisempia, joten parisuhdemarkkinat taitavat pian kääntyä päinvastaisiksi.
No toivotaan, että haaveensa toteutuu! 👍🏻 Mutta tradwife-seurakunnissa kautta maailman on tuon ikäinen neiti vähän vaikeassa iässä jo. Ihan kuten sinäkin kirjoitat, melkein kaikki lopulta saivat kumppanin eikä tarvinnut olla yksin. Ei siinä hirveästi ollut varas tehdä vaatimuslistoja kuten tässä jutussa tehtiin vaan lopulta vaan saatiin joku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset haluavat että miehet täyttävät perinteiset sukupuoliroolit sekä modernin mieheisen sukupuoliroolit että naisen ei tarvi täyttää mitään roolia vaan voi heittäytyä holhottavaksi lompakkoloiseksi
Tätähän ne miehetkin haluaa. Kotirouvan, jonka kanssa voi jakaa laskut puoliksi. Perheen päänä oleminen tarkoittaa heille, että mies voi elää pellossa, eikä muulla perheellä ole siihen nokan koputtamista.
Oikeasti hyvän trad-aviomiehen elämä on stressaavaa raatamista ja jatkuvaa koko perheen hyvinvoinnin ja turvallisuuden kannattelua. Ei siinä videopeleille, animelle ja poikien baarikierroksille ole aikaa
Siirry transnaisiin/femboyhin/ladyboihin jos kaveria haluat miesten juttuihin mutta välillä haluat taas paneskella. Ja jätä nuo typerät trad ja muut naurettavat uusiosanat pois
Totuus sattuu, mutta nytpähän tiedät että perinteiset roolit perheessä on muutakin kuin rajaton pääsy p*llun kimppuun ja pikkusuolaisia tarjoileva nätti nainen.
Jos joku aikuinen ihminen oikeasti kävelee nokka pystyssä luotani kesken keskustelun, koska käytän "naurettavia sanoja" niin en varmaan menetä mitään kovin ihmeellistä
Huh huh. Taas joku feministi ulisee feministelehdässä, mitä MINÄ haluan.
v a j a a ä l y i s t ä p a s k a a taas feministilehdessä, en yllättynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ole lukeneet MeNaisista että tulevana trendinä on "pehmeät tytöt" eli halutaan keskittyä urien ja kovien arvojen mukaan pehmeämpiin asioihin ja vähempään suorittamiseen? Se on juuri tuonikäisillä toiveena oikeasti kun ovat nähneet millaisia heidän 50-vuotiaista äideistään on tullut feminismin ja urapaineiden seurauksena...
Nykyiset 50-vuotiaat naiset on juuri heitä, jotka saivat äideiltään perinteisen, uhrautuvan kodinhengettären mallin, mutta olivat kuitenkin sitä sukupolvea, jonka mielestä naisen työttömyys on yhtä häpeällistä kuin miehenkin. Tekivät sitten molempia, eli paiskivat palkkatöitä ja hoitivat lähes yksin kodin ja lapset. Ainoa, mikä jaettiin miehen kanssa tasan, oli laskut. Nämä naiset ovat olleet uupuneita ja hyvinvointinsa täysin taka-alalle heittäneitä
Tällaista läheltä seuranneena olen asettanut perheen perustamiselle ehdon, et
Varmaan totta joiltain osin, tosin ei mun tuttavapiirin naiset . Itselle tässä tosin ei ollut mitään valintaa kahden vaihtoehdon väliltä, ainoa mahdollinen perheen perustamisen malli oli tasapuolinen työnjako. Enkä ole mitenkään erityisen uraorientoitunut edes. Enemmän kokisin kuitenkin heittävän oman elämän nurkkaan jos jäisin vaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ole lukeneet MeNaisista että tulevana trendinä on "pehmeät tytöt" eli halutaan keskittyä urien ja kovien arvojen mukaan pehmeämpiin asioihin ja vähempään suorittamiseen? Se on juuri tuonikäisillä toiveena oikeasti kun ovat nähneet millaisia heidän 50-vuotiaista äideistään on tullut feminismin ja urapaineiden seurauksena...
Nykyiset 50-vuotiaat naiset on juuri heitä, jotka saivat äideiltään perinteisen, uhrautuvan kodinhengettären mallin, mutta olivat kuitenkin sitä sukupolvea, jonka mielestä naisen työttömyys on yhtä häpeällistä kuin miehenkin. Tekivät sitten molempia, eli paiskivat palkkatöitä ja hoitivat lähes yksin kodin ja lapset. Ainoa, mikä jaettiin miehen kanssa tasan, oli laskut. Nämä naiset ovat olleet uupuneita ja hyvinvointinsa täysin taka-alalle heittäneitä
Tällaista läheltä seurann
Tunnistan mallin, mutta sukupolvi on väärä. Ei nykyiset viisikymppiset tuollaiseen ole omasta halustaan suostuneet. Tosin ikäpolvessa on ollut paljon sitä ilmiötä, että miehet ovat olleet tasa-arvoisia ja tehneet kotitöitä KUNNES perheeseen syntyy lapsia, ja sitten yllättäen heittäytyneet perinteisiksi työnarkomaani-isukeiksi omien isiensä tapaan. Silloin naisille ei oikein ole jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa lapset ja oma työ, kun harvempi on halunnut työstänsä luopua.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut naiset haluavat laittaa ruokaa, tiskata, pyykätä ja imuroida esim. japanilaiset naiset. Heille riittää, että mies esim. vaihtaa auton renkaat ja öljyt, vaihtaa lamput ja avaa tiukkoja purkkeja naiselle.
Suomiakat vait rääkyvät. M30
Tosin Japanissa syntyvyys on täysin olematonta, koska hyvin harva nainen enää haluaa tuota, ja tosiaan kulttuurisesti lapsiperheen työnjako silti yhä on tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että te akat olette naurettavia. Miehet itse pyristelevät irti kaikista velvollisuuksistaan. Mies ei maksa treffeillä, ei elätä naista eikä lapsia, ei suostu käymään töissä, armeijakaan ei kelpaa. Nainen ei saa vaatia mieheltä statusta, rahaa tai ulkonäköä, se on heti liikaa.
Sitten akat kuitenkin itse vaihtavat nimensä, pitävät huiveja, omistavat siis KOKO MINUUTENSA miehelle. Ja miehet toki hankkivat useita vaimoja ja sivupanoja sekä ostavat seksiä. Miehillä ei ole suhteissa yhtäkään velvollisuutta, heti jos nainen niitä vaatii niin tulee akkalaumakin kertomaan miten epäreilua se on! Nainen joka haluaa hyötyä on kullankaivaja, meis joka vaatii 50 vaimoa ja aina sukunimensä jatkumaan on suuri, ihana vapaa-ajattelija jota tulee kunnioittaa <3.
Ihan turhaan te yritätte olla perinteisiä kun ei teitä kukaan kunnioita. Miehet käy
Momemmille kuolemantuomio sopii hyvin mulle.
Olen kai nyt sitten ns. provider-nainen ja hyvin tyytyväinen näin. Käyn töissä ja harrastan, mies hoitaa kodin ja juoksevat asiat, minä maksan. Riippumattomuus tarjoaa minulle vapauden valita ja tarvittaessa elää vaikka yksin. En ikinä vaihtaisi Elman haaveilemaan järjestelyyn. Mikään ei ole hirveämpää kuin tietää, että on "pakko" olla suhteessa -olipa se hyvä tai huno - koska muuten ei pärjää taloudellisesti.
Pitääkö kaikkien tykätä salmiakista tai saunasta, vain koska se on perinteistä tai hyvä makeinen?
Suomessa on valtava yhdenmukaisuuden pakko. Eikö ihminen saa olla aito itsensä, vaan kokoajan on vedettävä jotain roolia, koska kaikki muutkin niin tekee. Ei ihme, että Suomesta on tullut pahoinvointivaltio. Täällä yritetään kaikki laittaa samaan pakettiin pakottamalla. Tai oikeastaan tekemällä lehtiartikkeleita kuinka ihmisten pitäisi elää. Siis holhoamis yhteiskunta.
"Ja tajutkaa jo että alistumisenne takia KAIKKIA NAISIA SORRETAAN. Teidän takianne KAIKKIEN naisten oletetaan vaihtavan nimeä :DD"
"Teidän takianne KAIKKIA naisia syrjitään."
Mitä muuta mielenterveydelle kuuluu? Saa olla kyl kovat reseptilääkkeet et saa tämmöstä aikaa...
Ihana fantasia nuorelta lapsettomalta naiselta, että unelmien prinssi paksulla lompakolla tulee ja hurmaa. Lopputulos on, että nelikymppisenä hermorauniona hän odottaa uraohjusmiestään kotiin lastensa kanssa. Elopainoa on kertynyt ja turhautuminen pieniympyräiseen elämään ottanut yliotteen. Tällöin kuvioihin astuu ERO ja Elman uusi "nuoruus" alkaa keski-ikäisenä, kun hän alkaa itsenäisenä ja voimaantuneena naisena harrastamaan miehiä ja dokaamista sekä maanista bikinifitness elämäntapaa. Sitten voi ottaa taas yhteyttä iltalehteen.
Jokainen eläköön miten haluaa ja etsiköön sellaisen kumppanin kuin haluaa. En ole Elman kanssa samaa mieltä, mutta en hänen kanssaan seurustelekaan.
Vierailija kirjoitti:
Hän saa haluta millaista miestä haluaa. Toivottavasti löytää kaipaamansa.
Itse (ja käytännössä kaikki mun tuntemat naiset) taas koetaan tuollainen ajattelutapa hyvin vieraana ja jopa luotaantyöntävänä.
Sovitaan, että Elma ja kaltaisensa saavat valita konservatiivimiehistä itselleen mieleisen puolison ja me muut naiset pariudutaan liberaalimpien miesten kanssa. Kaikki ovat tyytyväisiä!
Erittäin hyvin kiteytetty. Samahan se on muidenkin ominaisuuksien suhteen. Joku tykkää parrasta, toinen ei ja pitää sitä jopa luotaantyöntävänä. Joku tykkää downshiftaajista, toinen uraohjuksista, kolmas jotain siitä välistä. Ja niin edelleen. Mitäpä väliä sillä on, mitä muut ajattelee, jos etsit puolisoa, niin vain teidän arvoillanne on merkitystä.
Pääasia että vakka löytää kantensa.
Ja tähän liittyy myös se, että kun täällä kysellään tykkääkö naiset/miehet siitä tästä ja tuosta, niin ei ole mitään väliä, mistä "naiset" tai "miehet" tykkää. Silti se sun ihastus ei välttämättä tykkää siitä mistä suurin osa muista tykkää.
Uskon että minulla on tuon nuoren naisen toivoma mies.Hän avaa ovet, kantaa laukut kassit, huolehtii aina ettei minulla ole nälkä.Hän suunnittelee treffit yleensä, ja päättää aina minne ravintolaan mennään ja joskus tilaa minun puolesta.Maksaa aina kaiken. Hän ostaa minulle kukkia useamman kerran kuussa ja maksaa vaatteita tai kenkiä jos kerron mitä tarvitsen, tai kerron että toivon jotain tiettyä.En koskaan pyydä mitään, hän haluaa tarjota ja luulen että nauttii siitä että saa huolehtia naisestaan. Kai hän saa siitä miehekkään olon? Olen aina todella iloinen kun saan lahjoja, ja kiitän aina ylitsevuotavasti.Laskujani hän ei maksa, käyn töissä.Ja ei, tämä mies ei ole rikas eikä varakas, vaikka on varmaan keskivertoa parempi palkka.
Akat voivat varmaan kertoa miksi tyttöjä abortoidaan heidän AVIOROOLINSA TAKIA, kerta olette niin ihania! Tyttöjä ei haluta syntyvän koska he vaihtavat sukunimeä ja kadottavat suvun perinteet. Silti te annatte miesten kiusata tyttöjä. Kas kun ei lasten oikeudet kiinnosta. Ja tajutkaa jo että alistumisenne takia KAIKKIA NAISIA SORRETAAN. Teidän takianne KAIKKIEN naisten oletetaan vaihtavan nimeä :DD
Hauskaa myös miten vaihtelette nimeä vaikka miehet kääntävät sen teitä vastaan ja yrittävät estää teidän syntymänne sen takia. Kas kun se ei ole vapauden viemistä, mutta suututte feministeille kun syrjintäänne kritisoi. Teidän takianne KAIKKIA naisia syrjitään.