Harmittaisko sinua jos miehesi nukkuu arkisin pitkään?
Mieheni on muusikko jolla on muutama keikka viikossa. Ei kovin myöhään yleensä. Hänen arkirytminsä on sellainen että hakee aamulahvia keittiöstä n klo 11.30. Siihen mennessä olen hoitanut lapset kouluun, vienyt koiran ja tehnyt puolpäivää työtä. Maksan kuluistamme enemmän ja teen kahta työtä. Mieheni mielestä en arvosta hänen työtään ja en ymmärrä hänen luontaista rytmiään.. Koen kuitenkin että pitkään nukkuminen mm on loukkaavaa arkena. Olen toivonut että heräisi esim klo 10. Mutta ei. Toivoisin itse tasaisen arkirytmin ja sellaista tekemisen energiaa kun itsekin olen työntouhussa ja arkivelvoitteissa kiinni.
Kommentit (36)
Miksi miehen pitäisi herätä aiemmin kun sinä heräät töiden takia kuitenkin aikaisin? Siinä sivussa laitat lapset kouluun ja ulkoilutat koiran. Sen jälkeen teet töitä. Eli mikä on se funktio mihin tarvitset miestä aamulla? Ei ole muuta syytä herätä ajoissa kuin sinun harmituksesi.
Jos mies hoitaa iltapuoliskolla lapset, koiran ja osan kotitöistä, niin ei ongelmaa.
Jos mies vaan rämpyttää kitaraa tai miksaa raitoja ja lopun ajan nukkuu kuin poikamies, sitten teillä on ongelma ja se ei ole miehen unirytmi.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisiä aloituksia kun luen, tulen entistä varmemmaksi siitä, että päätökseni olla enää koskaan muuttamatta saman katon alle naisen kanssa on oikea.
Mutta seksi kelpaa kyllä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisiä aloituksia kun luen, tulen entistä varmemmaksi siitä, että päätökseni olla enää koskaan muuttamatta saman katon alle naisen kanssa on oikea.
Mutta seksi kelpaa kyllä??
No miksei se nyt periaatteessa kelpaisi, mutta käytännössä seksistä naisen kanssa seuraa kaikenlaista ylimääräistä vaivaa. Paremmin pärjää ilman. -sama
ps. Yksi kysymysmerkki riittää.
Ihan sama jos mies tekee illalla jotain hyödyllistä.
Miksi pakottaisi miehen heräämään klo 10 jos tulee puolen yön - aamu neljän jälkeen töistä ? Ja lähtee taas iltapäivällä töihin ? En minäkään nouse silloin kun mies lähtee aamuyöllä töihin, tänään aloitti 4:30.
Muusikko, eli miehesi on siis työtön.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies hoitaa iltapuoliskolla lapset, koiran ja osan kotitöistä, niin ei ongelmaa.
Jos mies vaan rämpyttää kitaraa tai miksaa raitoja ja lopun ajan nukkuu kuin poikamies, sitten teillä on ongelma ja se ei ole miehen unirytmi.
No tuskin hoitaa jos on iltaisin keikoilla (tai oletettavasti joskus treeneissä)
Vaidatko mun mieheen? Viikonloppunakin on hereillä jo klo 6, vaikka yöllä olisi ollut 2-3 kertaa hälytys työmaalla. Mieti vähän: saat nukkua yösi rauhassa ja tehdä aamun töitä rauhassa, vaihtarina saisit ajoittain todella rikkonaiset yöt ja miehen, joka klo 7 on lähtenyt töihin, ei puhettakaan, että laittaisi lapset kouluun.
Kun ottaa puolisoksi muusikon (=pienipalkkaisen keikkatyöläisen) ja vielä lisääntyy hänen kanssaan, ei voi jälkikäteen alkaa esittää vaatimuksia.
Siis pitäisikö miehesi elää univajeessa? Että neljän tunnin yöunet vaikkapa ovat ihan ok ja tahdonvoimalla aivot puhdistavat itsensä unen sijasta?
No ei se rytmi sinällään haittaisi, mutta tuo haittaa että sinä teet palkkatyösi ohella kaikki muutkin työt! Kun miehen työ kerran vie noin vähän aikaa, niin olisi kyllä hänen hommansa hoitaa lapset kouluun ja se koiran ulkoilutus! Miksi se kuuluisi sinulle ennen töiden aloittamista?
Siis pari kertaa viikossa vaan on keikka, eikä nekään kovin myöhään? On tietysti suhteellista, mikä on myöhään, mutta vaikka keikan jälkeisinä aamuina nukkuisikin, niin onhan viikossa 5 muutakin aamua! Meillä tuossa tilanteessa menisi kyllä niin että mies käyttäisi koiran ja veisi lapset.
Varmaan.
Olen itse aamuvirkku ja herään 05 joten jos toinen nousee esim 10 aikaan mulla on jo päivä puolessa. Pahinta jos joutuisin hissuttelenaan ettei toinen vaan herää jolloin nuo 5h olisi täysin hukkaan heitettyjä kun ei voi tehdä mitään.
Olemme molemmat etätöissä ja mun mies herää arkisin 7.30. Tuo reilu 2h omaa aikaa vielä menettelee
Ei häiritse. Oma mies tekee DJ:n hommia, joten tosiaan voi mennä aamun tunneille ennen kun palaa kotiin ja tottakai tarvitsee unta sen jälkeen. Itse menen kyllä usein mukaan hänen keikoille ja nukutaan sitten molemmat pitkään. Oma työ sallii joustavan työajan.
Hautaan se päätyykin paljon nopeammin kaltaisesi muijan kanssa asumisen aiheuttamien terveyshaittojen takia.