Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako työttömänä ottaa vastaan työ, johon olisi työmatka autolla n 30 minuuttia per suunta?

Vierailija
03.10.2024 |

Mitä mieltä palsta on?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitkä. riippu työ-alue tms. periaatteessa liian pitkä,eli tunti pv matkoihin. tuttu ajoi omalla autolla puolitoista tuntia yhteen suuntaan ,eli 3h, ei tykännyt,mutta ei vihannutkaan,sai oman alan töitä se painoi. matkoihin meni rahaa. mutta joo ei puolituntia  ei ei, 15 min max ja mikä väline,,

Ei ihme, että Suomessa on työttömyyttä, jos kansalaisilla on tällainen sairas asenne: työmatka ei saa kestää yli 15 minuuttia! Kuka nämä kermaperseet on kasvattanut. Haluavat varmaan, että ruokakin tuodaan suoraan suuhun kuin linnunpoikasilla

Vierailija
22/26 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, tuo on ihan normi työmatka pääkaupunkiseudulla tai seudulle tulevilla. Monilla on vieläkin pidempi. Itse pidän työmatkaa pitkänä kun siihen kuluu enemmän kuin 45 min. suunta. Jos työmatka kestäisi yli tunnin suunta niin se olisi minulle jo liian pitkä jos työpaikalle pitää mennä joka päivä paikanpäälle. 

Pääkaupunkiseudulla on joukkoliikenne. Ei kenenkään ole pääkaupunkiseudulla pakko istua joka aamu autossa 30 minuuttia. Metrossa ja raitiovaunussa voi seistä, ja vaihdoissa tulee kävelyäkin. 

On, mutta ei välttämättä löydy juuri sille omalle reitille järkevää yhteyttä vaikka matka ei olisi kovin pitkä. Joskus on järkevämpää kulkea omalla autolla kuin kuluttaa tunti eri liikennevälineissä 5 km matkan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on sellainen mikä kiinnostaa/vie kohti uratavoitteita/on hyvin palkattu kannattaa. Jos duuni vie pikemmin pois päin omista uratavoitteista ei kannata.

Vierailija
24/26 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, tuo on ihan normi työmatka pääkaupunkiseudulla tai seudulle tulevilla. Monilla on vieläkin pidempi. Itse pidän työmatkaa pitkänä kun siihen kuluu enemmän kuin 45 min. suunta. Jos työmatka kestäisi yli tunnin suunta niin se olisi minulle jo liian pitkä jos työpaikalle pitää mennä joka päivä paikanpäälle. 

?

Pk seudulla asuvat työttömät henkilöt kuitenkin perustelevat asumistaan kelan vuokranormit ylittävissä asunnoissaan juurikin sillä ,että työpaikkoja on lähellä ja niitä on enemmän tarjolla kuin muualla suomessa?  Puhut siis täyttä pskaa trolli!

Vierailija
25/26 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Pk seudulla asuvat työttömät henkilöt kuitenkin perustelevat asumistaan kelan vuokranormit ylittävissä asunnoissaan juurikin sillä ,että työpaikkoja on lähellä ja niitä on enemmän tarjolla kuin muualla suomessa?  Puhut siis täyttä pskaa trolli!

Olen pk-seudulla asuva työtön. Matka yhdeksän euron paikkaani kestää yhteen suuntaan vaan 45 minuuttia, eli on ajallisesti lyhin työmatkani yli kuuteen vuoteen.

En muuten saa asumistukea, eikä kelalla ole nokan koputtamista siihen, missä asun.

Vierailija
26/26 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä ja palkasta. Mihinkään palkkatukityöhön kierrätyskeskukseen ei kannata ajella omalla kustannuksella, koska sellainen työ cv:ssä on varoitus seuraavalle työnantajalle, parempi olla vaikka työtön. Joutunut palkkatukityöhön, koska ei ole kelvannut töihin vapailla markkinoilla eli hakijassa jotain vikaa, ei kannata tuhlata aikaa enempää hakemuksen katseluun.