Tutkimus: naiset eivät ole halunneet pariutua kaljuuntuvien miesten kanssa
"MIESTEN kaljuuntumiseen ja suoratukkaisuuteen liittyvä geenimuoto on harvinaistunut selvästi 7 000 viime vuoden aikana. Kun kaljuuntumisgeeni oli ennen puolella miehistä, se on nyt vain joka viidennellä.
Seksuaalivalinta tulee ensimmäisenä mieleen, sanoo Onkamo. Toisin sanoen naiset kenties suosivat parinvalinnassa miehiä, joilla ehkä oli kihara tukka tai ylipäätään hiukset."
https://www.hs.fi/tiede/art-2000010725431.html
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haittaa. En alkaisi seurustelemaan kaljun miehen kanssa
Päänsisäinen ei ratkaisekaan, vaan päänulkoinen?
Ulkoiseen ihastutaan, sisimpään rakastutaan. Alkuvaiheissa ei vielä tiedetä siitä toisen päänsisäisestä maisemasta juuri mitään, jolloin ulkopuolella on suuri merkitys.
Noniin miehet, eli ei kannata lykätä sitä lastetekoa sinne eläkeikään saakka. :P
Kaljuuntuvana huomaan selvästi, että nuoret naiset näyttää kiinnostusta vain hattu päässä..
Sama aloittaja, joka tekee aloituksia siitä, miksei hän tavallisena miehenä kelpaa naisille. Vaikka on AMK-tutkinto, keskituloinen yms yms mussun mussun muu,eikä vaatimuksetkaan ole kuin "5/10 kaunis ja terve nainen".
Sitten hän kuvittelee, että naiset eivät huoli häntä, koska hän on kalju ja lyhyt. Vaikka se todellinen syy on palstalla hierottu hänen naamaansa, niin hän ei sitä näe tai halua nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Kaljuuntuvana huomaan selvästi, että nuoret naiset näyttää kiinnostusta vain hattu päässä..
Mikset kelpuuta ikäistäsi seuraa? Kyllä minäkin muistan, että silloin 28-vuotiaana tyttösenä kaljut tai parrakkaat miehet näytti tosi vanhoilta, mutta ei enää, kun itse olen 30...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset kelpuuta ikäistäsi seuraa? Kyllä minäkin muistan, että silloin 28-vuotiaana tyttösenä kaljut tai parrakkaat miehet näytti tosi vanhoilta, mutta ei enää, kun itse olen 30...
Hölmö kysymys. Jos haluaa perheen, nuoremman naisen kanssa on aikaa odottaa ja tutustua. Ja siis sanon tämän myös kolmikymppisenä naisena, olen tosin naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö kysymys. Jos haluaa perheen, nuoremman naisen kanssa on aikaa odottaa ja tutustua. Ja siis sanon tämän myös kolmikymppisenä naisena, olen tosin naimisissa.
Kannattaa hommata se perhe siinä iässä kun niitä nuoria naisia on tarjolla. Tai ainakin se äidiksi sopiva nainen. Eli nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hommata se perhe siinä iässä kun niitä nuoria naisia on tarjolla. Tai ainakin se äidiksi sopiva nainen. Eli nuorena.
Höpö höpö. Nykypäivänä on täysin normaalia, että lapset hankitaan 29-35-vuotiaina, sehän näkyy tilastoissakin. Meillä naisilla nyt vain on erilaiset realiteetit tässä kuin miehillä, ei se alapeukuttamalla siitä miksikään muutu. Parhaat miehet toki viedään enimmäkseen nuorina, mutten silti ihmettele jos joku 30-vuotias mies katselee mieluummin nuorempia kuin omanikäisiään.
Vierailija kirjoitti:
Kaljuuntumisesta ei kannata syyttää isää, sillä tässä asiassa perintötekijät tulevat äidin puolelta. Äidiltä poikalapsi saa x-sukupuolikromosomin, joka sisältää hiusten lähtöön vaikuttavan geenin. Isältä tulee pojalle y-kromosomi, jossa ei ole hiustenlähtögeeniä.
Kaljuuntuminen periytyy äidiltä
Lähde:
YLE
Tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen, että miehet pitävät enemmän tuuheatukkaisista naisista, eivätkä kaljuuntuvat naiset viehätä heitä.
Ystäväpiirissäni kyllä pariutuu "tukalliset" ja "tukattomat" hyvät miehet.
Onneksi nykyään on niin hyviä peruukkeja ettei niitä oikeasta tukasta erota. Häiden jälkeen voi sitten vetäistä hiukset päästä :D
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpiirissäni kyllä pariutuu "tukalliset" ja "tukattomat" hyvät miehet.
Ystäväpiirissäni valtaosa hyvistä miehistä on pariutunut nuorena, ennen kaljuuntumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Nykypäivänä on täysin normaalia, että lapset hankitaan 2
Juu, lisäännytään myöhemmin mutta nuorena löydetyn kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljuushan periytyy äidin puolelta joten....? aika outoa oletusta tuossa tutkimuksessa.
Kaljut akat eivät saa m u n a a
Ei vaan se on X-kromosomissa
Naisella on 2 X-kromosomia, siksi eivät usein kaljuunnu, toinen suojaa
Miehellä on X ja Y
Siksi kaljuuntuvat jos saavat X-kromosomin äidiltään joka tekee kaljuksi
Älä ole typerä, testosteronin puute suojaa, ei se toinen x. Transmiehet kaljuuntuat yhtä usein kuin bipmiehet jos käyttävät testosteronia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Nykypäiv
Aivan. Eli jos ei ole saanut kumppania nuorena ja joutuu etsimään 30-vuotiaana, on täysin ymmärrettävää että katselee pääasiassa nuorempia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hommata se perhe siinä iässä kun niitä nuoria naisia on tarjolla. Tai ainakin se äidiksi sopiva nainen. Eli nuoren
Selvä. Katselemaan saa varmasti jäädäkin.
"Höpö höpö. Nykypäivänä on täysin normaalia, että lapset hankitaan 29-35-vuotiaina, sehän näkyy tilastoissakin. Meillä naisilla nyt vain on erilaiset realiteetit tässä kuin miehillä, ei se alapeukuttamalla siitä miksikään muutu."
Yritit varmaan sanoa että nykypäivän naisilla ei ole enää mitään kontaktia realiteetteihin kun kuvittelevat että lasten hankinnan voi siirtää mummoikään vaikka hedelmällisyys romahtaa jyrkästi heti teini-iän jälkeen mutta tämän faktan voi toki kumota somessa alapeukuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
"Höpö höpö. Nykypäivänä on täysin normaalia, että lapset hankitaan 29-35-vuotiaina, sehän näkyy tilastoissakin. Meillä naisilla nyt vain on erilaiset realiteetit tässä kuin miehillä, ei se alapeukuttamalla siitä miksikään muutu."
Yritit varmaan sanoa että nykypäivän naisilla ei ole enää mitään kontaktia realiteetteihin kun kuvittelevat että lasten hankinnan voi siirtää mummoikään vaikka hedelmällisyys romahtaa jyrkästi heti teini-iän jälkeen mutta tämän faktan voi toki kumota somessa alapeukuttamalla.
Kuka kuvittelee että lisääntymisen voi siirtää mummoikään? Ja miksi sinä kuvittelet hedelmällisyyden romahtavan teini-iän jälkeen?
Kyllä se periytyminen on vähän monimutkaisempaa kuin tuo, ihan jo siksikin että yksilö voi kaljuuntua niin monista syistä. Kaljuuntumiseen, kuten hiuksiin yleensä, vaikuttavat perintötekijät molemmilta puolilta.
Jos isä on kaljuuntunut, poikakin todennäköisesti kaljuuntuu.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000002823790.html