Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: naiset eivät ole halunneet pariutua kaljuuntuvien miesten kanssa

Vierailija
03.10.2024 |

"MIESTEN kaljuuntumiseen ja suoratukkaisuuteen liittyvä geenimuoto on harvinaistunut selvästi 7 000 viime vuoden aikana. Kun kaljuuntumisgeeni oli ennen puolella miehistä, se on nyt vain joka viidennellä.

Seksuaalivalinta tulee ensimmäisenä mieleen, sanoo Onkamo. Toisin sanoen naiset kenties suosivat parinvalinnassa miehiä, joilla ehkä oli kihara tukka tai ylipäätään hiukset."

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010725431.html

Haittaako kaljuuntuminen?

Vaihtoehdot

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen 7000 vuoden aikana miehet olivat aikoja sitten nussineet jälkeläiset ennen kuin tukka alkoi pudota päästä.

Evoluution kannalta on silmänräpäys siitä kun parinmuodostus ja lasten hankinta siirtyi niin myöhäiseen ikään että kaljuuntuminen alkoi näkyä tai että naisella ylipäätänsä oli sananvaltaa siihen kuka ja koska sen astuu.

🤯

Kaljuuntumisesta ei kannata syyttää isää, sillä tässä asiassa perintötekijät tulevat äidin puolelta. Äidiltä poikalapsi saa x-sukupuolikromosomin, joka sisältää hiusten lähtöön vaikuttavan geenin. Isältä tulee pojalle y-kromosomi, jossa ei ole hiustenlähtögeeniä.

Kaljuuntuminen periytyy äidiltä

Lähde:

YLE

https://yle.fi/a/3-9044483

Kyllä se periytyminen on vähän monimutkaisempaa kuin tuo, ihan jo siksikin että yksilö voi kaljuuntua niin monista syistä. Kaljuuntumiseen, kuten hiuksiin yleensä, vaikuttavat perintötekijät molemmilta puolilta.

Jos isä on kaljuuntunut, poikakin todennäköisesti kaljuuntuu. 

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000002823790.html

Vierailija
42/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haittaa. En alkaisi seurustelemaan kaljun miehen kanssa

Päänsisäinen ei ratkaisekaan, vaan päänulkoinen?

Ulkoiseen ihastutaan, sisimpään rakastutaan. Alkuvaiheissa ei vielä tiedetä siitä toisen päänsisäisestä maisemasta juuri mitään, jolloin ulkopuolella on suuri merkitys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin miehet, eli ei kannata lykätä sitä lastetekoa sinne eläkeikään saakka. :P

Vierailija
44/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuuntuvana huomaan selvästi, että nuoret naiset näyttää kiinnostusta vain hattu päässä..

Vierailija
45/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aloittaja, joka tekee aloituksia siitä, miksei hän tavallisena miehenä kelpaa naisille. Vaikka on AMK-tutkinto, keskituloinen yms yms mussun mussun muu,eikä vaatimuksetkaan ole kuin "5/10 kaunis ja terve nainen". 

Sitten hän kuvittelee, että naiset eivät huoli häntä, koska hän on kalju ja lyhyt. Vaikka se todellinen syy on palstalla hierottu hänen naamaansa, niin hän ei sitä näe tai halua nähdä.

Vierailija
46/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljuuntuvana huomaan selvästi, että nuoret naiset näyttää kiinnostusta vain hattu päässä..

Mikset kelpuuta ikäistäsi seuraa? Kyllä minäkin muistan, että silloin 28-vuotiaana tyttösenä kaljut tai parrakkaat miehet näytti tosi vanhoilta, mutta ei enää, kun itse olen 30...

Vierailija
47/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

* 18 vuotiaana

Vierailija
48/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset kelpuuta ikäistäsi seuraa? Kyllä minäkin muistan, että silloin 28-vuotiaana tyttösenä kaljut tai parrakkaat miehet näytti tosi vanhoilta, mutta ei enää, kun itse olen 30...

Hölmö kysymys. Jos haluaa perheen, nuoremman naisen kanssa on aikaa odottaa ja tutustua. Ja siis sanon tämän myös kolmikymppisenä naisena, olen tosin naimisissa. 

Vierailija
49/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö kysymys. Jos haluaa perheen, nuoremman naisen kanssa on aikaa odottaa ja tutustua. Ja siis sanon tämän myös kolmikymppisenä naisena, olen tosin naimisissa. 

Kannattaa hommata se perhe siinä iässä kun niitä nuoria naisia on tarjolla. Tai ainakin se äidiksi sopiva nainen. Eli nuorena.

Vierailija
50/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hommata se perhe siinä iässä kun niitä nuoria naisia on tarjolla. Tai ainakin se äidiksi sopiva nainen. Eli nuorena.

Höpö höpö. Nykypäivänä on täysin normaalia, että lapset hankitaan 29-35-vuotiaina, sehän näkyy tilastoissakin. Meillä naisilla nyt vain on erilaiset realiteetit tässä kuin miehillä, ei se alapeukuttamalla siitä miksikään muutu. Parhaat miehet toki viedään enimmäkseen nuorina, mutten silti ihmettele jos joku 30-vuotias mies katselee mieluummin nuorempia kuin omanikäisiään. 

Vierailija
51/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljuuntumisesta ei kannata syyttää isää, sillä tässä asiassa perintötekijät tulevat äidin puolelta. Äidiltä poikalapsi saa x-sukupuolikromosomin, joka sisältää hiusten lähtöön vaikuttavan geenin. Isältä tulee pojalle y-kromosomi, jossa ei ole hiustenlähtögeeniä.

Kaljuuntuminen periytyy äidiltä

Lähde:

YLE

https://yle.fi/a/3-9044483

Tästä voisi vetää sellaisen johtopäätöksen, että miehet pitävät enemmän tuuheatukkaisista naisista, eivätkä kaljuuntuvat naiset viehätä heitä.

Vierailija
52/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpiirissäni kyllä pariutuu "tukalliset" ja "tukattomat" hyvät miehet.

Vierailija
53/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään on niin hyviä peruukkeja ettei niitä oikeasta tukasta erota. Häiden jälkeen voi sitten vetäistä hiukset päästä :D

Vierailija
54/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväpiirissäni kyllä pariutuu "tukalliset" ja "tukattomat" hyvät miehet.

Ystäväpiirissäni valtaosa hyvistä miehistä on pariutunut nuorena, ennen kaljuuntumista. 

Vierailija
55/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Nykypäivänä on täysin normaalia, että lapset hankitaan 2

Juu, lisäännytään myöhemmin mutta nuorena löydetyn kumppanin kanssa.

Vierailija
56/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljuushan periytyy äidin puolelta joten....? aika outoa oletusta tuossa tutkimuksessa.

Kaljut akat eivät saa m u n a a

Ei vaan se on X-kromosomissa

Naisella on 2 X-kromosomia, siksi eivät usein kaljuunnu, toinen suojaa

Miehellä on X ja Y

Siksi kaljuuntuvat jos saavat X-kromosomin äidiltään joka tekee kaljuksi

Älä ole typerä, testosteronin puute suojaa, ei se toinen x. Transmiehet kaljuuntuat yhtä usein kuin bipmiehet jos käyttävät testosteronia. 

Vierailija
57/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Nykypäiv

Aivan. Eli jos ei ole saanut kumppania nuorena ja joutuu etsimään 30-vuotiaana, on täysin ymmärrettävää että katselee pääasiassa nuorempia naisia. 

Vierailija
58/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hommata se perhe siinä iässä kun niitä nuoria naisia on tarjolla. Tai ainakin se äidiksi sopiva nainen. Eli nuoren

Selvä. Katselemaan saa varmasti jäädäkin.

Vierailija
59/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Höpö höpö. Nykypäivänä on täysin normaalia, että lapset hankitaan 29-35-vuotiaina, sehän näkyy tilastoissakin. Meillä naisilla nyt vain on erilaiset realiteetit tässä kuin miehillä, ei se alapeukuttamalla siitä miksikään muutu."

Yritit varmaan sanoa että nykypäivän naisilla ei ole enää mitään kontaktia realiteetteihin kun kuvittelevat että lasten hankinnan voi siirtää mummoikään vaikka hedelmällisyys romahtaa jyrkästi heti teini-iän jälkeen mutta tämän faktan voi toki kumota somessa alapeukuttamalla.

Vierailija
60/63 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Höpö höpö. Nykypäivänä on täysin normaalia, että lapset hankitaan 29-35-vuotiaina, sehän näkyy tilastoissakin. Meillä naisilla nyt vain on erilaiset realiteetit tässä kuin miehillä, ei se alapeukuttamalla siitä miksikään muutu."

Yritit varmaan sanoa että nykypäivän naisilla ei ole enää mitään kontaktia realiteetteihin kun kuvittelevat että lasten hankinnan voi siirtää mummoikään vaikka hedelmällisyys romahtaa jyrkästi heti teini-iän jälkeen mutta tämän faktan voi toki kumota somessa alapeukuttamalla.

Kuka kuvittelee että lisääntymisen voi siirtää mummoikään? Ja miksi sinä kuvittelet hedelmällisyyden romahtavan teini-iän jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä