Jos voittaisit lotossa jättipotin, pitäisitkö tiedon visusti salassa vai kertoisitko asiasta kaikille halukkaille?
Tuli vaan tästä jutusta mieleen.
Ruoveteläinen mies kertoo Veikkaukselle aikovansa pitää voiton visusti salassa. Ruovesi on nyt Pirkanmaan onnekkain kunta.
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000010737904.html
Itsekin pitäisin varmaan asian omana tietonani, ettei kaiken maailman onnenonkijat tulis kärkkymään mun rahapussilla.
Kommentit (45)
Pitäisin salassa. Sanoisin et saan lainata kaverin kelomökkiä ylläpitokuluja vastaan, ostaisin vain tavallisen hyvän auton enkä mitään Taycania.
Sululsinen voitti lotossa huomattavan summan, ei miljoonia mutta tavalliselle palkansaajalle kuitenkin todella tuntuvan. Kertoi kaikille voitostaan mutta ei antanut kellekään mitään, ei edes vanhoille vanhemmilleen tarjonnut apua ja tätä kyllä suvun kesken ihmeteltiin. Itse olisin ollut ihan hiljaa voitosta jos en kellekään mitään aikoisi antaa.
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi kenellekään, edes lähisukulaisille. Olen nähnyt niin monta kertaa miten kateellisia, ahneita ja pahansuopia ihmiset on niitä kohtaan joilla menee jotenkin paremmin, että siitä seuraisi vain pelkkää pahaa jos saisivat asian selville.
Olen laskenut että veikkaukselle olen laittanut noin 30 000 e neljänkymmen vuoden ajan. Hakisin sulta ainakin omat pois vaikka väkisin.
Sen olen ansainnut. Omat pois.
Aika ahnetta porukkaa näyttäisi olevan. Itse lahjottaisin puolet ystävälle ja toisen puolen veljelleni.
Mitä yksi ihminen tekee esim kymmenellä miljoonalla?
Pitäisin tiedon itselläni, ehkä kertoisin valikoidusti koska lokkeja ja pummeja riittää ja ihan tuntemattomissakin jotka olettavat että sen lottolapun täyttänyt ja maksanut jakaa omastaan mielellään muille kunnes taskunsa on tyhjä.
"kaikille halukkaille". Ketkä olis niitä halukkaita?
No en kertoisi. Nykyään pitää olla varovainen muutenkin varsinkin pienillä paikkakunnilla jossa ei ole poliisia. Voi tulla kirjastoväki vierailemaan öisin kirveen kanssa :(
Muutama kymmenen vuotta sitten yksi paikkakuntalainen voitti tv-visailussa isoimman mahdollisen pääpotin. Henkilö asui samassa kerrostalorapussa kuin minä ja voitte kuvitella millainen kerjäläisralli rapussa alkoi, yksikin hyvin tunnetun epärehellisen vähemmistökulttuurin edustaja lähes leiriytyi rappuun lastensa kanssa uhkaillen ettei poistu ellei voittaja anna hänelle rahaa. Lottovoittaja sentään voi halutessaan (ainakin koittaa) pysyä anonyyminä.
Kertoisin kaikille tuttaville eläväni yhteiskunnan tuilla. Kun hylkäisivät minut, niin paljastaisin 67 miljoonan euron Eurojackpot-voittoni. Olisin taas heidän paras ystävä. Raha tekee ihmeitä.
En pelaa lottoa, joten todennäköisyys saada voitto on mitätön. Ulkomaisten kanavointien kautta on tullut esille että loton pelaaminen ei ole hyvä. Siihen liittyy muut asiat ja asiayhteydet jotenkin. Lisäksi jos huolehtii vain omasta taloudestaan, epäkohdat jäävät muualla huomaamatta, muiden tilanne. Vaikka muuten hyvä keskittyä itseensä ja selviämiseen.
Tekisin youtube videon itsestäni ja kertoisin kaikille. Koko maailmalle.
Toteaisin että ei yksittäinen ihminen tarvitse tämmöistä summaa rahaa missään mielessä ja meillä ei maapallolla ole varaa tämmöiseen elitismiin, jossa yksittäinen ihminen omistaa miljoonan tai enemmänkin rahaa.
Mitä tarkootta-kaikille halukkaille- ai ensin kysyt- haluusää teitää oonko voittanut.. ai et-- no okke.
muuten ei kannata kertoo, pikkuhiljaa muuttelee asioitaan,muuttaa jossain vaiheessa. jaksaa odottaa kun tietää 1-2v asiat muuttuu. ja näkyvästi tekisin lottoa luukulla,se hämää kivasti. tulee vaan paha mieli muille,ei viitsis kiusii tai kerjätään ,kaikille pitäis jakaa, jakaisko he itse pottinsa sileeks kylän porukoille-no en usko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin todellakin omana tietonani ja muuttaisin jonnekin lappiin asumaan, upeaan kelomökkiini tietysti.
Eikö tutut alkaisi heti ihmettelemään, että miten sinulla on varaa yhtäkkiä tuollaisiin mökkeihin? Ap
eri: niin mistä ne siellä kaupungissa tai kylällä tietää kun touhuut uutta himaa kauas. Ei pidä kertooooo. sanoo vaikka että olin kyläreissulla tai vuokrattiin mökki ja ihan eri suunta,,jos nyt joku kyylä kyssyy, mis olitte kun viikon oli pimmeetä teillä. Ja jos omalle paikkakunalle tai lähelle, odottaa vuoden kaksi,, ainahan voivat oletta sästit raha, asuntolainaa, perintöä,myit metsääisi. Edelleen lottoat näkyvästi kiskalla kupngein, ei netissä. Himmalilet, kohta sit ...malttaa malttaa.
Vaikea ongelma, koska kyllä haluaisin auttaa läheisiäni ja tuntemattomiakin, mutta en haluaisi kertoa voitosta, koska se kuitenkin aiheuttaisi jatkuvaa rahanpyytelyä, kateutta ja pahansuopuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kun lähipiiri on muutenkin pieni, niin ei ole syytä kuulutella rahoillaan ventovieraille. Jos rahaa tulisi niin paljon että voisi irtisautua työstä, niin voisi ehkä sanoa että jostain nyt tuli sellainen potti että lähtee muualle.
Ei kantsi sanoo. Vaan, että haluun väliillä vaihtaa paikkauntaa ja en teidä vielä mitä se uusi muu olisi, hyvä kääntää sivua, vitsailee vaan ehkä luomua viljelen, saapi nähdä. Ei mitään pottia tuli mistään. Muuten sanot yhdell kohta koko kylä tietää.. ja himmaile voitosta jonkun aikaa, ihan vuosi-kaksikin, tee lottoa paperiversiona näkyvästi jne..
Laittaisin lehteen ilmoituksen: Omillaan toimeentuleva setä etsii kokkaus- ja kielitaitoista naisystävää.
Olen minimoinut elämistäni viime vuosina. Luopunut omistusasunnosta, asun kaksiossa vuokralla. Haluaisin myös luopua autosta, mutta tarvitsen sitä jonkun verran. En ole työelämässä vaan työkyvyttömyyseläkkeellä.
Joten, jos voittaisin, ostaisin ehkä kerrostalokolmion ja kesämökin. Autosta luopuisin, ja leesaisin/vuokraisin auton, pienen sellaisen (vihaan kaikkea autoon liittyvää huollattamista yms).
Mökin pitäisin salassa ystäviltä, vain oma suku tietäisi. En usko, että kukaan huomaisi mitään muuttuneesta tilanteesta. Elän aika introvertin elämää, eikä monikaan tietäsi kulkemisistani ja tekemisistäni paljoakaan. Enkä enää jaksa innostua matkustelustakaan, vaikka siihenkin olisi varaa nytkin.
Ja aina voi vähän muuttaa totuutta, että voitin vaikka ässäarvalla pääpotin.
Kyllä julkistaisin sen, koska minulla on suunnitelmat valmiina, että sen jälkeen kun olen varmistanut lähimmäisteni taloudellisen tilanteen kuten lasteni, sisarusteni ja heidän lastensa ja lähimpien ystävien, käyttäisin rahat työttömien auttamiseen, monella eri tavalla. Perustaisin säätiön, palkkaisin pitkäaikaistyöttömiä jne. Jakaisin ihan lahjakortteina lähialueen köyhille jotta saavat joskus kunnon ruokaa tai mitä nyt tarvitsevat kaupasta, pesuaineita, vaatteita tms.
En ymmärrä niitä jotka pelkää rahankerjääjiä ja haluavat hillota rahojaan, jos itsellä on tarpeeksi lopuksi ikää, ja lapsilla kaikki hyvin, mihin sitä rahaa pitää hillota, kun sillä voi tehdä niin paljon hyvää, ja saada parannettua niin monien elämää, pienelläkin summalla.
Salaisin.
Asun ison kaupungin ns. viimeisessä lähiössä, ja voittaessani jättäisin tämän kaupunkikoppini ennalleen, mutta lähtisin omakotitalokaupoille kaupungin ulkopuolelle kohtuullisen matkan päähän. Vieraat vastaanottaisin yhä kaupunkikopissani.
Täysi-ikäisyyden ylittäneen autoni päivittäisin maltillisen hintaiseen uuteen autoon. Se tuskin olisi kellekään mikään ihmetyksen aihe, koska olen jo puhunut jossain vaiheessa olevan aika oikeasti uudelle autolle.
Kertoisin ainoastaan äidille ja sisaruksille. Muille en kertoisi totuutta, selittäisin pötyä perinnöstä.