Paljonko saatte säästöön 2700 euron nettotulosta?
Itselläni se tuntuu olevan noin 300e/k. AIkaisemmin olin pahasti kokisriippuvainen. Zeroa saatoin ostaa kaksi 6 tölkin pakkausta vuorokaudessa.
Pikkuhiljaa vähentämällä olen päässyt eroon. Nyt ehkä pari pientä tölkkiä päivässä.
Säästöä jää jo tässäkin kuussa selvästi enemmän, ehkä 300-500 euroa menojen jälkeen.
Kommentit (37)
Teinit pitää huolen, ettei juuri jää säästöön.
Mun netto 2100€, saan säästöön 300-400€ kuukaudessa. Perheessä 2 tulonsaajaa + 2 teini-ikäistä lasta. Asumme omakotitalossa maaseudulla, perheessä 3 autoa.
Minä laitan 'taloustilille' 1050 eur/kk, vaimo hieman vähemmän, tulojsen suhteessa kun jaetaan. Tuolta maksetaan ostokset ja laskut. Joinakin kuukausina (vakuutusmaksut vuoden alussa kerralla, lomakausi, isot hankinnat) saatetaan joutua maksamaan tuon päällekin. Loppu on siis säästöä, kun itselle tulee harvoin ostettua mitään. Oman pankkikortin tunnuslukua joutuu vähän miettimään.
2500€ omat nettotulot. Ei juurikaan jää säästöön. Lapsia 5 (4-17v), joten sillä lienee vaikutusta. Jos ei olisi lapsia, niin jäisi varmasti 1000€/kk säästöön. Lasten harrastukset maksaa, eikä esikoisesta saa enää lapsilisää.
Miehen palkasta jää säästöön, hänen netto on n. 4200€. Säästöjä käytetään perheen yhteisiin tai lasten isompiin menoihin. Seuraavan kerran otetaan säästöstä marraskuussa, jolloin esikoinen aloittaa autokoulun.
Minun netto on noin 2300-2400. Säästöön jää helposti 1200 euroa. Asun vuokralla. Lainaa eikä velkaa ole. Olen aina asunut halvalla, viimeiset 18 vuotta olen asunut 400 euron vuokralla.
Kuinka monta teidän taloidessa on ? Minun nettotulot ovat 1800 euroa ja säästän tästä lähes 1000 euroa. Autolla ajan paljon, joten tankkaan aika usein. Säästössä on ja sieltä vuosittain korotuloja 3000 euroa vuodessa nettoa. Oma talo.
Paljonko teiltä menee lomailuun? Jos on useampi lapsi ja samat tai eri lomat. Jos vaikka yksin tai kaksin.
Minulta menee 1200 euroa matkailuun - siis pelkät maksat ja sitten normaalia elämää. Toisessa päässä on oma talo, mutta tietty sen kustannukset maksan minä.
Omat nettotulot noin 2400e/kk.
Säästöön saan noin 1000e kuukaudessa.
Asumiskulut on 700e/kk, auto vie noin 200e/kk ja palkolliset laskut on 100e/kk.
Ruokaan menee joku 400e/kk.
Asun yksin, lapsia ei ole eikä tule.
M33
Vierailija kirjoitti:
M33
Hienosti elät, niin minäkin 1000 euroa säästöön, mutta sinulla kai vuokra-asunto? Hankitko oman säästöilläsi? Tai mihin asiaan säästät? Minulla on kaikkea, jos terveys ei petä.
Niin olette työssä. Minä 1800 euroa eläkkeellä. Kaikkea alkaa olla. Käsipölynimureita ostin autoon ja sisälle.
Joku 1800-2000 kuukaudesta riippuen.
Nettona tulee keskimäärin reilut 3000 jöröä. Säästän vaihtelevasti 30-60% tuloistani.
Aloittajalle voin kertoa, että mulla nettotulot on noin 950e/kk, asun Helsingissä ja harrastetiloihinkin menee 150e/kk ja kyllä omistan myös auton ja on kuluja kesämökistäkin ja silti säätöön jää noin 200e/kk, että tässä sulla on aika paljon opittavaa.
En ole miettinyt, mutta lasketaan. Nettotulot 3000 e/kk ja menot :
- asuntolaina 905 / kk
- asumiskulut sis. kaikki kiinteät kulut 350 e / kk
- ruoka ja päivittäistavarat 600 e/ kk
-bensa ja auton kulut 200 e / kk
- lasten harrastukset 180 e / kk
- muut kulut n. 250 e/ kk
Säästöön jää 1065 e /kk.
Netto on nyt noin 1700e. Säästöön saan noin 200e/kk. Eli ap:n kysymykseen vastaus, että helposti saisin tämän hetkisessä tilanteessa säästöön sen 1000e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Hienosti elät, niin minäkin 1000 euroa säästöön, mutta sinulla kai vuokra-asunto? Hankitko oman säästöilläsi? Tai mihin asiaan säästät? Minulla on kaikkea, jos terveys ei petä.
Minulla on oma asunto, lyhennys 400e/kk,vastike+rahoitus 200e/kk ja vesi+sähkö on 100e/kk.
Ylimääräisillä rahoilla mitä saan säästöön ostelen osakkeita ja lyhentelen asuntolainaa ylimääräisiä eriä, asuntolainan olen maksanut pois parin vuoden päästä.
Ei minulla ole säästötilillä rahaa kuin tasan 2000e äkillisiin menoihin.
Tavoitteena minulla on päästä työelämästä pois 50 vuotiaana tai tavoitteena on se että 50 vuotiaana muutan vaikka espanjaan asumaan. Sitä en tiedä kuinka realistisia tavotteita nuo on mutta ne on tavoitteeni.
M33
Varmaan 1700-2000e.