Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos käyttötililläni on aina n.600€ kun uusi palkka tulee

Vierailija
02.10.2024 |

Jos käyttötililläni on noin 600€ juuri ennen kun uusi palkka tulee niin onko tilanne huono, normaali vai hyvä? Säästötili on siis erikseen, tuo on puhtaasti käyttötili. Mitä teillä muilla on käyttötilillä palkkaa edeltävänä päivänä keskimäärin? 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n. 1000 on musta hyvä pitää. aina..jos nyt sattuu esim jääkaappi tms hajoon,

Kuinka usein sulla jääkaappi "sattuu" hajoon?

Kodinkoneiden hankinta on järkevämpää tehdä nollakuluisella maksuaikakortilla kuten visalla.

Vierailija
22/33 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sama n.600€ on aina siis käyttötilillä pohjana kun palkka tulee. Tiedä sitten pitäisikö sekin siirtää säästöihin. 

Pistä puolet säästöihin, onpahan siellä tallessa. Itse pitäisin säästöön puolet ja puolet pitäisin tilillä, kyllähän tuo 300 on ihan riittävä summa, jos tulee jotain mihin tarvitsee vähän kuin pakosti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan miten helposti saat sitä rahaa käyttöön muilta tileiltäsi/sijoituksistasi, kun niissä tuppaa olemaan kaikenlaisia rajoituksia ja maksuja, että ne saa käyttöön ennalta suunnittelemattomasti.

Vierailija
24/33 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia. Ja teen n.30h/vko töitä. Palkka maksetaan 2 viikon välein.

Vierailija
25/33 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään väliä paljonko käyttötilillä on rahaa kunhan ei joudu velaksi elämään ja menot pysyy pienempänä kuin tulot

Vierailija
26/33 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n. 1000 on musta hyvä pitää. aina..jos nyt sattuu esim jääkaappi tms hajoon,

Sitä varten minulla on erikseen se säästötili. Käyttötilini on ns. kuukausittaisina menoihin + tuo n.600€ joka voi toki riittää jos kodinkone hajoaa eikä tarvitse mennä säästötilille.

Vierailija
27/33 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan miten helposti saat sitä rahaa käyttöön muilta tileiltäsi/sijoituksistasi, kun niissä tuppaa olemaan kaikenlaisia rajoituksia ja maksuja, että ne saa käyttöön ennalta suunnittelemattomasti.

Säästötililtä saan käyttööni vaan siirtämällä, sijoituksista en tietty. Säästötilillä on nyt reilu kymppitonni.

Vierailija
28/33 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käyttötilillä noin 300-400 euron pohjakassa eli se jää aina kuun lopussa tilille ennen kuin palkka tulee. Maksan aina ensin palkasta itselleni eli siirrän 1400 euroa säästöön / sijoituksiin. Laskut maksan sitä mukaa kun niitä tulee, en palkkapäivänä.

Vierailija
29/33 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käyttötilillä on 8000 euroa. Säästötilillä 119000 euroa.

Vierailija
30/33 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästötililtä saan käyttööni vaan siirtämällä, sijoituksista en tietty. Säästötilillä on nyt reilu kymppitonni.

No eihän sitä rahaa yleensä heti, parissa tunnissa tarvitse, vaikka joku välttämätön kodinkone tms. sattuisikin hajoamaan. Tai kohdalle osuisi "uskomattoman hyvä ostotilaisuus". Ensin mainitusta eli korvaavan laitteen hankinnasta selviää maksuaikakortilla, korottomasti ja kuluttomasti. Sijoituksista rahat saa parissa pankkipäivässä.Noissa "uskomattoman hyvissä" tilaisuuksissa on vaan hyvä, jos ennen lopullista sopimuksen tekoa joutuu pari yötä nukkumaan ja harkitsemaan.

Omat pahan päivän varani ovat pääosin osakkeissa ja rahastoissa, joku 10% makaa tileillä.

Vierailija
31/33 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Saat vieläpä pitää rahasi itse. Toista se on toimeentulotuella ollessa.

Vierailija
32/33 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun käyttötilillä on 8000 euroa. Säästötilillä 119000 euroa.

Korot on laskussa. Kannattaako noita makuuttaa säästötilillä?

Vierailija
33/33 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrätkö siis säästöön edes jotain joka kuukausi, vai tarkoittaako tuo vaan että kaikki menee mikä tulee - puskuria vaan oli aiemmin päässyt kertymään tuo 600 ja nyt mennään +-0?

Siinä luki, että säästötili erikseen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi