Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3

Vierailija
01.10.2024 |

Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)

Kommentit (11739)

Vierailija
10921/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yksi koira 16 vuotta, ihana koira. Pikkulemmikki. Nyt vasta Pentuliven myötä olen havahtunut, että monilla on yhtä aikaa useampi koira. Näilläkin pennuilla on muutamilla ollut kaksikin koirakaveria odottamassa. Ihmiset siis todella omistautuu ja harrastaa koiriensa kanssa eri lajeja. Mietin vaan sitä kustannusta niin monesta: ruoat ja lääkärikäynnit, lääkkeet, toimenpiteet, kurssit, koulutukset, kilpailut, kisamatkat ym. Taloudellinen vastuu on aikamoinen! Ilokin ihmiselle tietysti suuri. Ja koirilla lajikavereita kotona. Mietin vaan, että miten ihmiset pärjää rahan puolesta?

osaavat suunnitella talouttaan. itsellä aikoinaan köyhänä opiskelijana oli koira ja joka kuukausi laitoin erilliselle tilille rahaa. Se oli koiran tili, josta oli määrä maksaa mahdolliset eläinlääkäriulut ja ruoat ja tarvikkeet.

Vierailija
10922/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kaikki uudet omistajatkin taisi olla aika nuoria useimmat. Kyllähän siinä voi vähän niin käydä että koiraharrasteet vähän vähenee kun se oma perhe alkaa ottaa tilaa.

Tietysti toinen asia sitten kokonaan on se, että nuoret keskittyvät nykyään usein lemmikkeihin enemmän eikä perheen perustamiseen.

Sitäkin voi miettiä näinä aikoina kun lapsia ei oikein tunnu syntyvän.

Pentueen kasvattajalla oli oma taapero mukana pentulivessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10923/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yksi koira 16 vuotta, ihana koira. Pikkulemmikki. Nyt vasta Pentuliven myötä olen havahtunut, että monilla on yhtä aikaa useampi koira. Näilläkin pennuilla on muutamilla ollut kaksikin koirakaveria odottamassa. Ihmiset siis todella omistautuu ja harrastaa koiriensa kanssa eri lajeja. Mietin vaan sitä kustannusta niin monesta: ruoat ja lääkärikäynnit, lääkkeet, toimenpiteet, kurssit, koulutukset, kilpailut, kisamatkat ym. Taloudellinen vastuu on aikamoinen! Ilokin ihmiselle tietysti suuri. Ja koirilla lajikavereita kotona. Mietin vaan, että miten ihmiset pärjää rahan puolesta?

Minua taas ei tuo rahallinen puoli ihmetytä, vaan aika! Miten ihmisillä on niin paljon (vapaa-)aikaa ja energiaa omistautua ja harrastaa aktiivisesti, vieläpä useaa eri lajia, useamman koiran kanssa? Ihailtavaa! Minä olen raskaan ja pitkän työpäivän jälkeen niin naatti, että hyvä, jos suoriudun

hyvä fyysinen kunto auttaa ja toki se, että tykkää itse harrastaa koiran kanssa. Jos se olisi pakkopullaa, niin ei varmasti sitten jaksaisikaan.

Vierailija
10924/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän vuosikymmenellä tälläinen aktiivinen koiraharrastaminen kilpailuineen on alkanut yleistyä.

1990-luvulla kaveri käytti vinttikoiria juoksukilpailuissa ja tottelevaisuusharjoituksia tehtiin silloinkin. 

Metsästyskoirillehan on ollut erilaisia treenejä ja kokeita ties kuinka kauan, esim. hirvikoirien, noutajien ja seisojien kanssa. Aiemmin suurin osa koirista oli just käyttökoiria ja kyllähän niiden kanssa piti treenata, ei ne hae hirveä metsästä tai nouda sorsaa vedestä, jos niiden kanssa ei yhtään harjoittele ja harrasta ennen kuin vasta tositoimissa. 

Vierailija
10925/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Hehku tuumii, kun pikkukaverit katoaa, mutta vielä on ihana Salama, joka saa nauttia leikityksestä? Saisipa nähdä sen meiningin!

Kun olivat olleet toka kerran Ylellä ja tulleet takas, muistelen et HN jossain kohtaa sano et kävivät tekemässä jonkun mainoksen. Onkohan tulossa joku Hehkun tähdittämä tv-mainos?!

Olisi ollut ihanaa, jos esim. Tähti olisi muuttanut kasvattajaperheen lähelle ja pääsisi jatkamaan Hehkun kanssa leikkejä jatkossakin. Näillä kahdella oli niin ihana ja pitkä leikkisessio juuri Tähden lähtöä edeltävänä iltanakin. Tuntuivat olevan sielunkumppaneita.

Vierailija
10926/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulo/Nissan insta tuossa juuri olikin. Mitkä ovat muitten instat?

Pitäskö sua palvella täällä. Jos et itse löydä niin ole ilman.

Kuinka ihmiset täällä ovat noin tylyjä. Ystävällinen voisi olla. Täällä kummallista vihjailua eikä auteta. No, ehkä se kun nimettömänä voi kirjoitella, tuo ihmisten ilkeyden esiin.

netissä ollaan ihan aina oltu tylyjä ihmisille, jotka vain odottaa tietoa suoraan nenän eteen toisen ihmisen vaivannäön ja työn kautta. Siis niitä, jotka vaikka kyselee, että mikähän mulla on kun on kuumetta ja yskää. Tuollaisiin on aian vastattu tyylii kvg (kato "vaikka" googlesta). Ei saa pyytää toista tekemään työtä omasta puolesta. Jos on vain niin avuton ettei osaa googlata, niin sitten kannattaa kysymykseen jo kertoa, että olen niin avuton etten osaa googlata, voiko joku kertoa minulle, että..... vähän pitää itsekin ottaa vastuuta omasta sivistämisestään!

Vierailija
10927/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Hehku tuumii, kun pikkukaverit katoaa, mutta vielä on ihana Salama, joka saa nauttia leikityksestä? Saisipa nähdä sen meiningin!

Kun olivat olleet toka kerran Ylellä ja tulleet takas, muistelen et HN jossain kohtaa sano et kävivät tekemässä jonkun mainoksen. Onkohan tulossa joku Hehkun tähdittämä tv-mainos?!

Olisi ollut ihanaa, jos esim. Tähti olisi muuttanut kasvattajaperheen lähelle ja pääsisi jatkamaan Hehkun kanssa leikkejä jatkossakin. Näillä kahdella oli niin ihana ja pitkä leikkisessio juuri Tähden lähtöä edeltävänä iltanakin. Tuntuivat olevan sielunkumppaneita.

Tähdellähän taisi olla kaksi koirulikaveria siellä uudessa.

Vierailija
10928/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ihmiset täällä ovat noin tylyjä. Ystävällinen voisi olla. Täällä kummallista vihjailua eikä auteta. No, ehkä se kun nimettömänä voi kirjoitella, tuo ihmisten ilkeyden esiin.

Tuntuu, että tämä muille tylysti vastaileva tiuskija on yksi ja sama henkilö.

Vierailija
10929/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että tämä muille tylysti vastaileva tiuskija on yksi ja sama henkilö.

tuntuminen ei ole läheskään aina totta

Vierailija
10930/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän taloudelliseati ja ajallisesti ja asuntopoliittisesti kannattaa ottaa omat rerurssit huomioon ennen koiran hankkimistä. Monesti hyvä ratkaisu voisi olla vaikka tarjoutua ulkoiluttamaan naapurin koiraa. Jos vaikka muuttaa sitten asuntoon, jossa ei saa pitää lemmikkejä, niin mitäs sitten tehdän.

Vierailija
10931/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan myös asuinpaikasta, esim. isoissa kaupungeissa varmaan suuri osa yhden koiran talouksia. Muistan tilaston joitakin vuosia sitten, että täällä Helsingissä noin yhdellä neljästä eli 25 %:lla on kaksi koiraa ja vielä harvemmalla useampi. Itse olen koiraton (opiskelija olen). 

Vierailija
10932/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ok että nimet vaihdetaan mieleisiksi, mutta Kipinän nimeä ei olisi pitänyt vaihtaa. Martta ei vain jotenkin tunnu sopivan Kipinälle.

Juuri näin. Tunnen erään ihmis-Martan, joka toteuttaa nimi on enne -sanontaa. On kuiva ja tylsä helluntalainen ja kuitenkin vasta pitkälle alle 40v. 😅 Kipinä oli kuin tehty tuolle ihanalle pentulille.

Vierailija
10933/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jo -70 -luvulla harrastin tottista koirieni kanssa, vaikka silloin koulutustyyli oli keppi eikä porkkana. Omat koirat oppivat ilman keppiä, mutta monet harrastivat väkivaltaa koiriaan kohtaan, ja osa yhä 🤬

Vierailija
10934/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

netissä ollaan ihan aina oltu tylyjä ihmisille, jotka vain odottaa tietoa suoraan nenän eteen toisen ihmisen vaivannäön ja työn kautta. Siis niitä, jotka vaikka kyselee, että mikähän mulla on kun on kuumetta ja yskää. Tuollaisiin on aian vastattu tyylii kvg (kato "vaikka" googlesta). Ei saa pyytää toista tekemään työtä omasta puolesta. Jos on vain niin avuton ettei osaa googlata, niin sitten kann

Osaan googlettaa ja löysin kasvattajan instanssi. Mutta mistä siellä instasta ne pentujen instat löytyy. En vaan mistään siellä ole sellaista kohtaa löytänyt. 

Vierailija
10935/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen pieni toive 🙏 Voitaisiinko täällä keskustella pentuliven nimillä? Menee muuten muksut sekaisin just kun opin niiden työnimet. Ihan vaan tässä kaverin (no joo minä) puolesta kyselen. 

Samaa mieltä. En edes suostu opettelemaan jotain Marttaa ja Shakkia, jotka on huvittavia nimiä koirille. 🤭

Vierailija
10936/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

netissä ollaan ihan aina oltu tylyjä ihmisille, jotka vain odottaa tietoa suoraan nenän eteen toisen ihmisen vaivannäön ja työn kautta. Siis niitä, jotka vaikka kyselee, että mikähän mulla on kun on kuumetta ja yskää. Tuollaisiin on aian vastattu tyylii kvg (kato "vaikka" googlesta). Ei saa pyytää toista tekemään työtä omasta puolesta. Jos on va

SIELTÄ TEKSTISTÄ!!!!!!

Vierailija
10937/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

netissä ollaan ihan aina oltu tylyjä ihmisille, jotka vain odottaa tietoa suoraan nenän eteen toisen ihmisen vaivannäön ja työn kautta. Siis niitä, jotka vaikka kyselee, että mikähän mulla on kun on kuumetta ja yskää. Tuollaisiin on aian vastattu tyylii kvg (kato "vaikka" googlesta). Ei saa pyytää toista tekemään työtä omasta puolesta. Jos on va

Ongelmahan ei ole googlettamisessa, mutta tuskin löytyy pentujen nimillä ja omistajien nimiä ei tiedä ja instan nimeksi on voitu laittaa ihan muuta. Vähän on vaikea löytää, vaikka kuinka googlettaisi

Vierailija
10938/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tekstistä? Siellä on vaan kuvat pennuista sohvalla

Vierailija
10939/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klikkaa sitä pyörylää vasemmasta yläreunasta, sieltä löytyy. 

Vierailija
10940/11739 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20118513

Tulin, näin, valloitin Välke asettui uuteen kotiinsa itsevarmalla tyylillään

Koti tehtiin pennulle turvalliseksi ja hankittiin sinne tärkeimpiä koiratarvikkeita. Tosin aitaus käytiin vaihtamassa korkeampaan vielä viime metreillä 60 cm korkeuden epäiltiin olevan liian matala mustaharmaalle merle-pennulle. Kaikua odotti uudessa kodissa myös ikioma Vaakku!

🥰💞💖💝

😁Korjeushyppymestarille piti vaihtaa korkeampi aitaus 😁

Välke näyttää jotenkin erinäköiseltä.

Ketju on lukittu.