Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Meillä oli yksi koira 16 vuotta, ihana koira. Pikkulemmikki. Nyt vasta Pentuliven myötä olen havahtunut, että monilla on yhtä aikaa useampi koira. Näilläkin pennuilla on muutamilla ollut kaksikin koirakaveria odottamassa. Ihmiset siis todella omistautuu ja harrastaa koiriensa kanssa eri lajeja. Mietin vaan sitä kustannusta niin monesta: ruoat ja lääkärikäynnit, lääkkeet, toimenpiteet, kurssit, koulutukset, kilpailut, kisamatkat ym. Taloudellinen vastuu on aikamoinen! Ilokin ihmiselle tietysti suuri. Ja koirilla lajikavereita kotona. Mietin vaan, että miten ihmiset pärjää rahan puolesta?
Saako sairausgeenin kantajapentujen omistajat pyytää jälkikäteen hyvitystä maksetusta hinnasta? Vaikkeivat pennut ole sairaita, voi kuitenkin vaikuttaa siihen, ettei halutakaan teettää kantajalla pentuja, mitä oli ehkä suunnitteilla.
Ja muutenkin, vaikuttaako geenitestin tulokset hintaan, jos tulokset tulee ennen pentujen luovutusta?
Vierailija kirjoitti:
Saako sairausgeenin kantajapentujen omistajat pyytää jälkikäteen hyvitystä maksetusta hinnasta? Vaikkeivat pennut ole sairaita, voi kuitenkin vaikuttaa siihen, ettei halutakaan teettää kantajalla pentuja, mitä oli ehkä suunnitteilla.
Ja muutenkin, vaikuttaako geenitestin tulokset hintaan, jos tulokset tulee ennen pentujen luovutusta?
Ei
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli yksi koira 16 vuotta, ihana koira. Pikkulemmikki. Nyt vasta Pentuliven myötä olen havahtunut, että monilla on yhtä aikaa useampi koira. Näilläkin pennuilla on muutamilla ollut kaksikin koirakaveria odottamassa. Ihmiset siis todella omistautuu ja harrastaa koiriensa kanssa eri lajeja. Mietin vaan sitä kustannusta niin monesta: ruoat ja lääkärikäynnit, lääkkeet, toimenpiteet, kurssit, koulutukset, kilpailut, kisamatkat ym. Taloudellinen vastuu on aikamoinen! Ilokin ihmiselle tietysti suuri. Ja koirilla lajikavereita kotona. Mietin vaan, että miten ihmiset pärjää rahan puolesta?
No veikkaan että esim näillä omistajaperheillä on melko vakaa taloudellinen tilanne. Kyllähän tämä kuitenkin melko (mitähän sanaa tässä nyt käyttäisi) hyväosaisten pentue oli :)
Millähän vuosikymmenellä tälläinen aktiivinen koiraharrastaminen kilpailuineen on alkanut yleistyä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että jotkut menevät liian syvälle tähän ja ikäänkuin omivat pennut tai jonkun pennun. Sitten mennään tolaltaan kun pennun nimi vaikka muuttuu.
Nyt sinä puhut täyttä asiaa 👍
Mutta on salkkareiden ( vai oliko joku muu sarja) näyttelijällekin joku mennyt paasaamaan että pitää muuttaa elämäntapansa kun ryyppää liikaa tms. Tyypillä mennyt tyystin sekaisin hahmo salkkareissa (?) ja henkilö joka näytteli hähmoa.
Ilmankos siitä joka seuraa liikaa pentuliveä alkaa tuntua että nämä pennut on mun ja minä määrään mikä niille annetaan nimeksi ja ihan muutenkin 😂😂
Kulo/Nissan insta tuossa juuri olikin. Mitkä ovat muitten instat?
Mitähän Hehku tuumii, kun pikkukaverit katoaa, mutta vielä on ihana Salama, joka saa nauttia leikityksestä? Saisipa nähdä sen meiningin!
Kun olivat olleet toka kerran Ylellä ja tulleet takas, muistelen et HN jossain kohtaa sano et kävivät tekemässä jonkun mainoksen. Onkohan tulossa joku Hehkun tähdittämä tv-mainos?!
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ei tuo rahallinen puoli ihmetytä, vaan aika! Miten ihmisillä on niin paljon (vapaa-)aikaa ja energiaa omistautua ja harrastaa aktiivisesti, vieläpä useaa eri lajia, useamman koiran kanssa? Ihailtavaa! Minä olen raskaan ja pitkän työpäivän jälkeen niin naatti, että hyvä, jos suoriudun edes perusarjen pyörittämisestä. Ja sitten useimmilla on vielä koirien lisäksi lapsiakin harrastuksineen. Ehkä joillakin on vaan enemmän ruutia tai tunteja vuorokaudessa. Oma työ on sekä henkisesti ja fyysisesti niin kuormittavaa, että hädin tuskin ehtii viikonlopun aikanakaan palautua siitä melskeestä, hälinästä ja aivokohinasta. Rakastan eläimiä yli kaiken, mutta onneksi on järki päässä, enkä ota lemmikkiä, jolle ei olisi tässä elämäntilanteessa mitenkään riittävästi aikaa :(
Mutta iso arvostus kaikille heille, joilla on kyky ja mahdollisuus omistautua koirilleen ja niiden harrastuksille.
Vierailija kirjoitti:
Pitäskö sua palvella täällä. Jos et itse löydä niin ole ilman.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että jotkut menevät liian syvälle tähän ja ikäänkuin omivat pennut tai jonkun pennun. Sitten mennään tolaltaan kun pennun nimi vaikka muuttuu.
Tai ei kuulla kuulumisia. Tai näkyy häkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy pentujen Instat?
kasvattajan instasta
Miten ne sieltä löytyy?
Lukemalla instaa
Mik on kasvattajan instan osoite?
opettele googlaamaan
No enpä tiedä, millä hakusanoilla lähtisin hakemaan? "Loimu-koiran omistaja"? "Hovineito"? Kun enpä tiedä omistajan nimeäkään, vaikea lähteä etsimään hakuammuntana netin syövereistä.
No laitat vaikka tuttuja tietoja: kennel Loimu Hehku.
sielä tulee paljon linkkejä
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Hehku tuumii, kun pikkukaverit katoaa, mutta vielä on ihana Salama, joka saa nauttia leikityksestä? Saisipa nähdä sen meiningin!
Kun olivat olleet toka kerran Ylellä ja tulleet takas, muistelen et HN jossain kohtaa sano et kävivät tekemässä jonkun mainoksen. Onkohan tulossa joku Hehkun tähdittämä tv-mainos?!
Varmaan jotain tramboliinia mainostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No veikkaan että esim näillä omistajaperheillä on melko vakaa taloudellinen tilanne. Kyllähän tämä kuitenkin melko (mitähän sanaa tässä nyt käyttäisi) hyväosaisten pentue oli :)
Juu. Kaikesta matskusta on pystynyt päättelemään että pentujen uudet kodit ovat myös hyväosaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan Peto päässyt vahinkoastumaan puolisiskonsakin. Jos sekin ollut geenivirhekantaja, niin pennuista 1/4 on sairaita, 1/4 normaaleja ja 1/2 kantajia.
No, eipä lisäänny Peto enää, on nyt kastroitu
Missä tämä on kerrottu?
Kennelin sivuilla on Pedon tiedot ja nuo geenijutut googlesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂 Ja hehku ei edes itse tarvii mitään trampoliinia 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäskö sua palvella täällä. Jos et itse löydä niin ole ilman.
Kuinka ihmiset täällä ovat noin tylyjä. Ystävällinen voisi olla. Täällä kummallista vihjailua eikä auteta. No, ehkä se kun nimettömänä voi kirjoitella, tuo ihmisten ilkeyden esiin.
Nää kaikki uudet omistajatkin taisi olla aika nuoria useimmat. Kyllähän siinä voi vähän niin käydä että koiraharrasteet vähän vähenee kun se oma perhe alkaa ottaa tilaa.
Tietysti toinen asia sitten kokonaan on se, että nuoret keskittyvät nykyään usein lemmikkeihin enemmän eikä perheen perustamiseen.
Sitäkin voi miettiä näinä aikoina kun lapsia ei oikein tunnu syntyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂 Ja hehku ei edes itse tarvii mitään trampoliinia 😂😂😂
Joo mut ostajat ei tiedä ja ne ajattelee et hiton laadukas tramboliini.
Onhan se myös lattialla vapaana lapsen kanssa. T: toinen eri