Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11738)
Tai siis ainakin pitäisi olla. Eläin pitää kasvattaa vastuulla ja rakkaudella.
Tosin meillä on muitakin eläimiä kuin koirat ja surullista on ajatella että niinhän se pitäisi olla kaikkien eläinten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Huokailkaa vaan, mutta pentutehtailu pitää kieltää. Koira synnyttää 10 pentua, ajatelkaa ja tätä samaa jatkuu kunnes koira on liian vanha, joutaa sitten pois.
En hyväksy tätä koiran elämän pilaamista jatkuvilla pentutehtailulla.
Eläinsuojelijoiden pitää tarttua tähän. Koiria on jo muutenkin liikaa, joutuvat heitteille kun ensin söpönä otetaan ja sitten viedään pois. Kauheaa toimintaa.
Tehtailua Kennelien kohdalla olen seurannut jo 50-luvulta saakka. Koiraparat!
Ensimmäinen pentue ei ole pentutehtailua.
Tämä kasvattajahan nimenomaan tuomitsi pentutehtailun, eikä ole lainkaan varma teettääkö koskaan Loimulla toista pentuetta. Hänellekin tämä suuri pentuemäärä oli yllättävän suuri. Kasvatan itse pk collareita ja meillä pentuekoko on ollut 2-6. 4v pentuetta 10v aikana kahdella nartulla.
Ylen seulan läpi tuskin tehtailijat pääsisi.
Loimu pennut saa kasvaa rakastetussa kodissa🏡mutta Ole nähnyt myös sen toisen puolen ja se onTODELLAKIN SURULLISTA😢
Jännä, että näillä pennuilla on aina samaan aikaan se lämmön tarve kun kasautuvat samaan kasaan. Sitten välillä ihan tyytyväisinä nukkuvat yksinään. Eilen muistan useamman kohdan kun yrittävät mennä niin yhteen kun vaan pääsee :D olivat ihan päällekkäin.
Näkee jo nyt, että osassa pennuissa on draivia, mitä harrastuskoiralta vaaditaan. Pois tieltä risut ja männykävyt kun nämä haluavat vaikka syömään, pienemmät pennut pyllähtävät sivuun :D
Jos tollanen koira päätyisi pelkäksi sohvakoirksi😬
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pääse läpi.
Kuten joku sanoi, Loimun Hovineito ei hyväksy pentutehtailua eikä ole ollenkaan varma tuleeko lisää pentueita koska pentuluku oli niin suuri. Ja pentujen isälle, Pedolle, tämä pentue on viimeinen. Peto kävi lokakuussa eläinlääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas ne kasvaneet. En ole muutamaan päivään katsonut. Näyttävät valtavilta vai valehteleeko tuo kamera.
Kyl ne kasvaa. Mutta kyllä se kamerakin vähän suurentaa. Yksi kerta joku mustavalkopentu makasi siinä ihan kameran edessä niin hetken katoin et ihanko joku berhandilainen siinä herranjeekale 😅
Katsoin myös kameran edessä olevaa pentua että jopas on kasvaneet isoiksi. 😮
Taustalla oli yksi pentu Hovineidon jalkaterän vieressä ja siitä sitten hoksas ettei ne niin suuria olekaan...vielä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku sanoi, Loimun Hovineito ei hyväksy pentutehtailua eikä ole ollenkaan varma tuleeko lisää pentueita koska pentuluku oli niin suuri. Ja pentujen isälle, Pedolle, tämä pentue on viimeinen. Peto kävi lokakuussa eläinlääkärissä.
Ja voisin kuvitella, että mitä isompi pentue, sitä pidempään emon elimistöllä menee toipua raskaudesta ja syntymästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voisin kuvitella, että mitä isompi pentue, sitä pidempään emon elimistöllä menee toipua raskaudesta ja syntymästä.
Synnytyksestä.
Mut mullapa on maailman ihanin kissa 🐅 ja älykkäin ja pehmoisin ja hyvältätuoksuvin 😻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuonne kannattas laittaa sanomalehtiä tjm lattialle kun niitä kakkoja nyt alkaa tulemaan. Äskenkin vaalea merle töräytti kunnon köntsät. Olis helpompi putsata kuin tuollsista karvaista mattoa.
Eijeijeje. Sanomalehdissä on painomustetta. Myrkkyä pennuille. Ne saa pian varmaan isomman tilan josta osa helpommin siivottavaakin varmaan.
Tällä viikolla pitäisi vielä tulla laajennus pentulaatikkoon. :)
Mä en oo vieläkään oppinu pentujen nimiä, enkä taida jaksaa opetellakaan. Taidan loppuun saakka kutsua pentuja vaan alkuperäisillä "kutsumanimillä", harmaa merlepoika, sydäntyttö, pyllypilkku, lonkkaviiru ...😅
Niiiiin suloisia nuo vaaleanpunaiset anturat kun välillä näkyy lähikuvassa kamerassa. 🥹
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo vieläkään oppinu pentujen nimiä, enkä taida jaksaa opetellakaan. Taidan loppuun saakka kutsua pentuja vaan alkuperäisillä "kutsumanimillä", harmaa merlepoika, sydäntyttö, pyllypilkku, lonkkaviiru ...😅
Minä tunnistan jo harmaan Välkkeen, mustan Tähden ja Hämyn, vaalean ruskeat Salaman ja Kipinän sekä Pilkkeen jolla on ne merkit lonkissa.
Ruskeita on kaksi Kulo ja Säde mutten erota toisistaan.
Välke ja Tuike kans menee keskenään sekaisin.
Mutta minä olen ollutkin töissä päiväkodissa jossa on ollut opeteltava nopeasti tunnistamaan nimiä 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnistan jo harmaan Välkkeen, mustan Tähden ja Hämyn, vaalean ruskeat Salaman ja Kipinän sekä Pilkkeen jolla on ne merkit lonkissa.
Ruskeita on kaksi Kulo ja Säde mutten erota toisistaan.
Välke ja Tuike kans menee keskenään sekaisin.
Mutta minä olen ollutkin töissä päiväkodissa jossa on ollut opeteltava nopeasti tunnistamaan nimiä 🙂
Good for you. 🤗
Tosi hellyyttävää kun yksi pentu nukahti pää ruokakupissa.
Vierailija kirjoitti:
Sama, tosin harmaa on mulle edelleen suursyömäri :)
No tästä varmaan oletan koko ketjullisen olevan aivan samaa mieltä.