Kaura- soija- yms. maidot ja muut tällaiset. jos käytät, niin mitä niistä?
Käyttääkö täällä kukaan näitä tavallisen maidon sijasta ja jos käytät, niin mikä tai mitkä ovat suosikkejasi esimerkiksi ihan ruokajuomana tai kahvin kanssa tai missä muussa tahansa käytössä.
En ole näitä ennen käyttänyt, mutta nyt aion ostaa jotain kokeiltavaksi ja ajattelin kysyä suosituksia.
Kommentit (64)
https://www.elovena.com/fi/tuotteet/elovena-kaurajuoma-15
Tästä olen tykännyt eniten kahvissa, muuhun en käytäkään. Koostumus hyvä, maku 5/5 ja suomalainen tuote.
Valion oddlygood baristaa käytän kahviin. Ihan paras kahvimaito.
Ei kai kukaan ruokajuomana näitä vedä😳 Ruuanlaittoon ja kaakaon sekaan käytin joskus soija ja mantelimaitoja, mutta nykyisin hyvin harvoin. Riisimaito on kaikista surkein, maistuu ihan vedeltä.
Kauramaidoissa on valmistajasta riippuen paljon eroa. Toiset maistuu kitkerämmälle kuin toiset
En käytä mitään maitoja. En oikeaa enkä keinotekoisia. En keksi mihin niitä edes tarvitsisin.
Vierailija kirjoitti:
En käytä mitään maitoja. En oikeaa enkä keinotekoisia. En keksi mihin niitä edes tarvitsisin.
Tää varmaan auttoi aloittajaa valitsemaan :)
Elovena barista kahviin. Puhtaasti maun takia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ruokajuomana näitä vedä😳 Ruuanlaittoon ja kaakaon sekaan käytin joskus soija ja mantelimaitoja, mutta nykyisin hyvin harvoin. Riisimaito on kaikista surkein, maistuu ihan vedeltä.
Mä juon hasselpähkinämaitoa välillä sellaisenaan :D
Mikään noista ei voita oikeata kermaa.
Mä käytän eniten soijamaitoa ja mantelia, muita sillon tällön jos haluan vaihtelua. Käytän molempia ihan ruokajuomana sekä leivontaan ja keitän niihin puurot, tulee paljon parempaa mun mielestä kuin maitoon tehtynä. Soijamaidon maku on kyllä tosi mielipiteet jakavaa niin suosittelisin alottamaan kauramaidosta, varsinkin jos haluaa jotain kahviin :) Kahvin seassa ne oddlygoodin maustetut kaurajuomat on tosi hyviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan auttoi aloittajaa valitsemaan :)
Ehdottomasti auttoi. Ei hänenkään tarvitse rahojaan moisiin tuhlata :)
En mä käytä mitään maitoja ruokajuomana... Mutta teen sekaan laitan soijamaitoa OddlyGood Organic Soya Milk. Sitten esim. muroihin, mysliin tms. tykkään käyttää mantelimaitoa, paras minusta Alpro Mediterranean Nutty Almond . Kauramaidosta en tykkää oikeastaan ollenkaan missään - kahviin sen maku sopisi, mutta mä juon aina kahvini mustana.
Vierailija kirjoitti:
Mantelimaitoa kyllä vedän - Alpron Mediterranean Nutty Almondia. Välipalajuomana ja kaakaon pohjana ja sellaisenaan ihan herkkua. Mantelimaito ei ole edes mikään outo uuselintarvike - ortodoksiperinteessä sitä on juotu vuosisatoja paastonaikana, kun lehmänmaitotuotteet on kiellettyjä.
Fazerin Aito-kaurajuomaa käytän teessä ja esim. murojen, myslin ja vispipuuron kanssa. Kahvin kanssa juon Oatlyn ikaffea tai Elovenan kahviin sopivaa kauramaitoa, usein sitä, jossa on kardemummaa.
Mantelimaito on tosi hyvää pähkinäisen myslin kanssa.
ei ole mitään kaura-, soija- yms-MAITOJA.
Vierailija kirjoitti:
Mikään noista ei voita oikeata kermaa.
Ei ainakaan valtimoiden tukkijana.
Soijamaidossa on hyvä ravintoainesisältö. Ei ehkä liity aiheeseen, mutta alpron soijavanukkaat ovat hyviä, erityisesti tumma suklaa. Kauramaitoa menee kahviin.
Kahvissa käytän, suomalaista tietenkin eli Valion OddlyGoodia (Delight 1,5%). Suomalaisesta kaurasta, töitä suomalaisille maanviljelijöille ja suomalaisiin tehtaisiin <3