Vaikuttaako kahvinjuonti nukkumiseesi?
Usein sanotaan, että illalla juotu kahvi vie yöunet. Pitääkö tämä paikkaansa?
Vältteletkö iltakahveja?
Kommentit (37)
Olen nukahtanut puolituntia kahvinjuonnin jälkeen.
Juon aamukahvin ja 11-12 välissä joskus pikkukupillisen. Yhtään enempää en voi kofeiinia käyttää, tulee hirveän levoton olo muuten ja seuraava yö menee harakoille
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei, tai jos jotenkin päin vaikuttaa, niin se auttaa nukkumaan. Mulla kofeiini on aina ollut vahvasti rauhoittava ja unettava aine.
Jos on adhd, niin silloin juurikin näin päin, kahvi väsyttää.
Mulla on parikin läheistä ihmistä väittänyt, että kahvinjuonti ei vaikuta nukkumiseen, mutta kärsivät myös nukahtamisvaikeuksista. Itsellä on ainakin erittäin selkeä ero nukahtamisessa jos on juonut kahvia vai ei. Kahvitta nukahdan vartissa, kaksi kuppia juoneena voi mennä useampi tunti pyöriskellessä. Nuorempana kahvinjuonnin kellonajalla oli väliä, nyt keski-ikäisenä vaikuttaa jo ennen puoltapäivää juotu kahvikin.
Vierailija kirjoitti:
Juon aamukahvin ja 11-12 välissä joskus pikkukupillisen. Yhtään enempää en voi kofeiinia käyttää, tulee hirveän levoton olo muuten ja seuraava yö menee harakoille
Sama. Toki silloin tällöin kahvinhimo voittaa, ja joudun toteamaan tämän.
Lopetin iltakahvin juonnin hirveän yöpissahädän takia. Näin unta, että etsin vessaa, mutten löytänyt yms. En nukkunut hyvin.
Ei .