Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti ja Matkahuolto nostanut aika paljon pakettien hintoja tänään

Vierailija
01.10.2024 |

Huomasitteko? S-paketti maksaa jo 7,90 euroa. Ja kymmenen paketin sarjapaketti on lopetettu kokonaan. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin just 12 kg paketin kotiovelle tuotuna, postikulut 8,90e. Mun mielestäni ei paha hinta.

Vierailija
2/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin hinnat nyt ovat olleet aivan järjettömät jo jonkin aikaa. Itse olen vienyt monta omaa pakettiani perille omalla autolla, kun tulee halvemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ulkomailta on edullisempaa lähettää Suomen suuntaan. Itse tilaan tuolta edullisista verkkokaupoista tuotteita kaverin kautta joka postittaa ne mulle. Säästyy alv maksut kun kaverin asuinmaassa niitä ei joko ole tai on tosi pienet Suomeen verrattuna.

Vierailija
4/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ulkomailta on edullisempaa lähettää Suomen suuntaan. Itse tilaan tuolta edullisista verkkokaupoista tuotteita kaverin kautta joka postittaa ne mulle. Säästyy alv maksut kun kaverin asuinmaassa niitä ei joko ole tai on tosi pienet Suomeen verrattuna.

Muuta sinäkin sinne ulkomaille. 

Vierailija
5/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin just 12 kg paketin kotiovelle tuotuna, postikulut 8,90e. Mun mielestäni ei paha hinta.

Mullekin tuli kaksi isoa autokatosta 7,90e kotipihalle. Naurettavan halpaa. 

Vierailija
6/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Matkahuollon ja Postin ulkoautomaatti toimii? Voiko nesteet jäätyä tai lääke. Vai onko se sisätiloissa osaksi, entä kuumalla jäähdytys. Toivottavasti löydän oikeaan osoitteeseen vaikkapa marraskuun jälkeen, täällä se on noiden rakennusten keskellä jossain.

Vierailija
7/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilailenpa ulkomailta n.75% pienemmillä toimituskuluilla tai jopa täysin ilman toimituskuluja. On se kumma kun täällä kotimaassa ei kyetä samaan vaikka huomattavasti lyhyempi matka toimittaa.

Vierailija
8/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä hommassa kusee että mitään halpaa ja pientä ei kannata tilata kun toimitus maksaa suhteettoman paljon. Vähän samat hinnoittelut kuin puhelinoperaattoreilla joilta ei myöskään löydy vähempään tyytyvälle mitään vaan ainoastaan tuhannen megan neteillä ja rajattomilla liittymillä jotka maksaa kymppejä kuussa.

Vierailija
9/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? 

Vierailija
10/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä hommassa kusee että mitään halpaa ja pientä ei kannata tilata kun toimitus maksaa suhteettoman paljon. Vähän samat hinnoittelut kuin puhelinoperaattoreilla joilta ei myöskään löydy vähempään tyytyvälle mitään vaan ainoastaan tuhannen megan neteillä ja rajattomilla liittymillä jotka maksaa kymppejä kuussa.

Totta. Jos ne tarjoaa nettiä 23€/kk kuussa ei siinä mitkään lahjakortit siihen kalliiseen kk-hintaan auta. Jos haluaa mahdollisimman pieniksi paljon rahaa menee per kk.  Joku sellainen 14-15e/kk vielä menettelee. Valitsen itsekin mieluiten sen edullisimman hinnan. Kun ei tarvi mitään 200M nettejä kännykkään.

Vierailija
11/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko postilla tai matkahuollolla töissä vai miksi noin paljon kirpaisi?

Vierailija
12/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilailenpa ulkomailta n.75% pienemmillä toimituskuluilla tai jopa täysin ilman toimituskuluja. On se kumma kun täällä kotimaassa ei kyetä samaan vaikka huomattavasti lyhyempi matka toimittaa.

Jos tilaat kiinasta, niin siellä valtio tukee lähetyksiä ja miljoonat pakkotyölaitokseen vangitut uiguurit valmistaa ilmaistyöllä tuotteet. 

Vierailija
13/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko posti ja matkahuolto pörssiyrityksiä? Eihän tätä rahastusta usein muu selitä.

Vierailija
14/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaat kiinasta, niin siellä valtio tukee lähetyksiä ja miljoonat pakkotyölaitokseen vangitut uiguurit valmistaa ilmaistyöllä tuotteet. 

Kyllä se tuppaa aivan mistä tahansa olemaan halvempi toimittaa Suomeen kuin Suomesta Suomeen. Joku vetää reippaasti välistä.

Vierailija
15/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aika silmätavaava kokemus Postissa viime viikolla, kun piti lähettää parin kilon paketti naapurikaupunkiin (joo, välimatkaa sen verran, että en ensin ajatellut, että kannattaisi viedä itse autolla). Hintaa tuli 65 euroa, koska papereita tarvittiin lähipäivinä, eikä Postilla enää ole mitään lupauksia tavallisen kirjeen toimitusajasta. 65 EUROA! Lisäksi oli pakko panna kahteen eri kuoreen, kun paketti oli millin liian paksu yhdessä kuoressa lähetettäväksi. Todellakin halvemmaksi tulee viedä itse omalla autolla, ja saa laskea vielä itselleen tuntipalkan.

Vierailija
16/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko posti ja matkahuolto pörssiyrityksiä? Eihän tätä rahastusta usein muu selitä.

Eivät ole, mutta Posti on kuulemma tehnyt voittoa viime vuonna. Niin kai, kun hinnat on aivan poskettomat. Sitä tässä olen odotellut, että meidän kaupungin posti siirtyy S-ketjun tiloista Alkoon. Siinä olisi järkeä ja synergiaa. Ensinnäkin rohkaisuryyppy on postin asiakkaille välttämätön, ja Alkoista on vapautunut viinihyllyt muutenkin käyttöön, kun niiden myynti on siirtynyt ruokakauppaan.

Vierailija
17/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei luoja. Etkö oikeasti tiedä miten tuo järjestelmä toimii? Esim. Kiina ei maksa juuri mitään koska se on luokiteltu kehitysmaiden joukkoon. Eli muut maat maksavat sen kuljetukset. 

Vierailija
18/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattu toisaalta mutta tässä yksinkertaisesti selitettynä 

"Kiinalaiset lähettävät tavaransa kirjeinä siksi, että Maailman postiliiton mukaan Kiina on kehitysmaa. Siksi me länsimaiset kehittyneet maat joudumme hoitamaan Kiinasta tulevien kirjeiden jakelun täällä perille asiakkaan postilaatikkoon melkein ilmaiseksi. Kirjeiden käyttö verkkokaupan jakeluvälineenä on siis kiinalaisten häikäilemätöntä kehitysmaiden tuen hyväksikäyttöä"

Vierailija
19/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valtio tue vaan länsimaat maksavat Kiinan lähetykset. 

Vierailija
20/35 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen halvempaa antaa noiden kuljettaa kuin lähteä itse omalla autolla siihen hommaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi