Posti ja Matkahuolto nostanut aika paljon pakettien hintoja tänään
Huomasitteko? S-paketti maksaa jo 7,90 euroa. Ja kymmenen paketin sarjapaketti on lopetettu kokonaan.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilailenpa ulkomailta n.75% pienemmillä toimituskuluilla tai jopa täysin ilman toimituskuluja. On se kumma kun täällä kotimaassa ei kyetä samaan vaikka huomattavasti lyhyempi matka toimittaa.
Onko posti ja matkahuolto pörssiyrityksiä? Eihän tätä rahastusta usein muu selitä.
Kaupallisia toimijoita nyt ainakin. Posti saisi olla valtion vahvasti tukema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilailenpa ulkomailta n.75% pienemmillä toimituskuluilla tai jopa täysin ilman toimituskuluja. On se kumma kun täällä kotimaassa ei kyetä samaan vaikka huomattavasti lyhyempi matka toimittaa.
Ei luoja. Etkö oikeasti tiedä miten tuo järjestelmä toimii? Esim. Kiina ei maksa juuri mitään koska se on luokiteltu kehitysmaiden joukkoon. Eli muut maat maksavat sen kuljetukset.
Hienoa, sittenhän meidänkin postitukset kohta maksaa joku muu kun ollaan kehitysmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin just 12 kg paketin kotiovelle tuotuna, postikulut 8,90e. Mun mielestäni ei paha hinta.
Isoilla yrityksillä on omat sopimukset kuljetusfirmojen kanssa, siksi postikulut pysyvät usein halpoina.
Aloituksen muutokset koskevat vain kuluttajia ja pieniä yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ulkomailta on edullisempaa lähettää Suomen suuntaan. Itse tilaan tuolta edullisista verkkokaupoista tuotteita kaverin kautta joka postittaa ne mulle. Säästyy alv maksut kun kaverin asuinmaassa niitä ei joko ole tai on tosi pienet Suomeen verrattuna.
Niin teen minäkin. Suomesta vaan ne välttämättömät. Ruoissa suosin ulkomaalaisia tuotteita
Ei tästä ole montaa vuottakaan kun Posti jätti isommat kirjekuoret postilaatikomme viereen...
Just huomasin saatana saman. Tori ilmoitukset piti muuttaa kaikki viddu pitäköön posti paskansa ei ihme ku ihmiset ei enää osta postituksella mitään
Vierailija kirjoitti:
Posti har dessutom den egenheten att den levererar vart den vill, om alls, oberoende av vart du har beställt försändelsen.
Vierailija kirjoitti:
Miten Matkahuollon ja Postin ulkoautomaatti toimii? Voiko nesteet jäätyä tai lääke. Vai onko se sisätiloissa osaksi, entä kuumalla jäähdytys. Toivottavasti löydän oikeaan osoitteeseen vaikkapa marraskuun jälkeen, täällä se on noiden rakennusten keskellä jossain.
Kyllä se ulkoautomaatti on kokonaan ulkona. En tiedä, onko niissä mitään eristystä. Tuskin.
Taasko ne nostaa hintojaan?
Eihän ne hinnat samoina kauaa pysy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko posti ja matkahuolto pörssiyrityksiä? Eihän tätä rahastusta usein muu selitä.
Eivät ole, mutta Posti on kuulemma tehnyt voittoa viime vuonna. Niin kai, kun hinnat on aivan poskettomat. Sitä tässä olen odotellut, että meidän kaupungin posti siirtyy S-ketjun tiloista Alkoon. Siinä olisi järkeä ja synergiaa. Ensinnäkin rohkaisuryyppy on postin asiakkaille välttämätön, ja Alkoista on vapautunut viinihyllyt muutenkin käyttöön, kun niiden myynti on siirtynyt ruokakauppaan.
Postihan kyllä on joko jo levittäytynyt viroon ja jonnekin muualle myös tai levittäytymässä, ehkä viikkokaks sit oli uutinen. Että kai tuo pörssiin vielä on menossa tätä menoa.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen halvempaa antaa noiden kuljettaa kuin lähteä itse omalla autolla siihen hommaan.
Myös onnibussilla tulis kalliimmaksi käydä hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole, mutta Posti on kuulemma tehnyt voittoa viime vuonna. Niin kai, kun hinnat on aivan poskettomat. Sitä tässä olen odotellut, että meidän kaupungin posti siirtyy S-ketjun tiloista Alkoon. Siinä olisi järkeä ja synergiaa. Ensinnäkin rohkaisuryyppy on postin asiakkaille välttämätön, ja Alkoista on vapautunut viinihyllyt muutenkin käyttöön, kun niiden myynti on siirtynyt ruokakauppaan.
Postihan kyllä on joko jo levittäytynyt viroon ja jonnekin muualle
orvonpurran hullitus haluaa hävittää kaiken, minkä Suomi valtiona omistaa. Kaikki pitää saada ulkomaiseen omistukseen, niin Posti, väylästö kuin vesilaitoksetkin. Terveydenhuolto ja vanhustenhoito onkin jo kiitettävästi saatu yksityiseksi monopoliksi.
-leikataan, kurjistetaan-
Minä taas huomasin, että posti on laskenut paketin hintaa: ennen 7,90, nyt sama paketti 6,50. Käsittämätöntä!
Vierailija kirjoitti:
Minä taas huomasin, että posti on laskenut paketin hintaa: ennen 7,90, nyt sama paketti 6,50. Käsittämätöntä!
Mikä paketti?
Postin toiminta on käsittämätöntä ryöstöä!! Verrokkina, esim fazerin verkkokaupasta kuljetus etelä-eurooppaan maksaa DHL kuljetuksena kotiovelle vähän alle 13 euroa ja tilaus on toimitettu tilauspäivästä ylihuomenna!! Postin kautta kestää vastaava toimitus vähintän parisen viikkoa ja hinta oli viimeksi yli 30 euroa. Postin nykyhintaa en edes tiedä, koska muuutaman vuoteen en ole Postin kautta enää laittanut yhtään pakettia ryöstöhintojen ja toimitusajan takia. Posti myös yleensä hukkaa paketit jos ei valitse kalliimpaa seurantapostitusta. Olisi kiva saada Postin kommentit, että mikä heillä oikein maksaa?! T. Todellakin entinen Postin asiakas