Plantagenin yrityssaneeraus epäonnistui, koska vuokranalennukset eivät olleet riittäviä
Vähän särähti tuo lause korvaan. Eli perustuuko yrityssaneeraus siihen, että toimintaa yritetään saada kannattavammaksi muiden tuottoja pienentämällä?
Kommentit (33)
Firman kustannuksia leikkaamalla. Ja tietysti vuokra on iso menoerä.
Kyllä. Yrityssaneerauksen idea on että velkojat ja muut tulevat vastaan estääkseen mahdollisen konkurssin ja tätä kautta saada edes osan omista rahoistaan.
Käyköhän vielä myymälässä lahjakortti?
Minusta viherkasvit kauttaaltaan liian halpoja. Orkideakin suorastaan edullinen, kukkii kuukausitolkulla tuossa olohuoneen pöydällä. Samanhintaisen leikkokukkakimpun saisi ostaa viikottain.
Todella harmillista. Mahtaakohan saada isot tilat uudet vuokralaiset kovinkaan helpolla?
Vierailija kirjoitti:
Plantagenin olisi kannattanut yrittää palata juurille eli elvyttää 1800-luvun plantaasikäytännöt. Meillä olisi sopivaa väkeäkin siihen tarkoitukseen.
Joon Eduskunnan väki voisi mennä sinne, haravat käteen
Vierailija kirjoitti:
Minusta viherkasvit kauttaaltaan liian halpoja. Orkideakin suorastaan edullinen, kukkii kuukausitolkulla tuossa olohuoneen pöydällä. Samanhintaisen leikkokukkakimpun saisi ostaa viikottain.
Minustakin plantagenin kasvit oli halpoja. Harmittaa kyllä vietävästi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne myymälät vielä myy kukat loppuun, joten eiköhän se lahjakortti käy.
Plantagenista sai isoja kukkia edullisesti. Kohta niitä ei saa yhtään mistään.
Mun mielestä Plantagen taas on kallistunut ihan älyttömästi viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Todella harmillista. Mahtaakohan saada isot tilat uudet vuokralaiset kovinkaan helpolla?
Saattaa olla, että joutuvat etsimään pitkään vuokralaista. Olisi ehkä ollut järkevämpää laskea vuokraa. Yrityksiä kaatuu nyt urakalla. Tämän aamun uutisena Rtv konkassa, Starbucks sulkee kahviloita.
Vierailija kirjoitti:
Viikko tai kaksi sitten Cittarissa ihalin vähintään metrin korkuisia huonekasveja. Hinta ei päätä huimannut ja valikoimaa riitti.
Olen nähnyt Prismassakin lavalla isoja huonekasveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko tai kaksi sitten Cittarissa ihalin vähintään metrin korkuisia huonekasveja. Hinta ei päätä huimannut ja valikoimaa riitti.
Olen nähnyt Prismassakin lavalla isoja huonekasveja.
Metrin korkuinen kukka on pieni. Tarkoitan nyt sellaisia 1,5-2 m.
Suomessa vuokrat on ihan älyttömän kalliita. Asunnoissa ja toimitiloissa. Tietysti lämmityskulut ja rakennuskulut nostaa hintaa, mutta eniten nostaa vuokranantajien ahneus.
Hieman harmillista kyllä. Olen ostanut paljon huonekasveja tuolta. Netistäkin olen joskus jotain ostanut eri yrityksiltä, mutta niissä on ongelmia kuljetuksen suhteen, kesällä kukat ovat nuupahtaneet ja talvella paleltuneet, siksi mieluusti ostaisin fyysisestä kaupasta. Toivottavasti tulee joku muu tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Plantagen taas on kallistunut ihan älyttömästi viime aikoina.
Plantagen on aina ollut kallis ja ainakin kukkivat tarjouskukat olleet sitten taas todella pieniä, verrattuina muihin kukkataloihin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli sähköposti, että myymälät on suljettu ja lahjakortit ei enää käy.
Plantagen on nyt suljettu ja avataan inventaarion jälkeen. Lahjakortit ei enää käy. Lahjakorteissa oli 200 000 e yhteensä varoja.
Vierailija kirjoitti:
Plantagen on nyt suljettu ja avataan inventaarion jälkeen. Lahjakortit ei enää käy. Lahjakorteissa oli 200 000 e yhteensä varoja.
Jaahas sinne meni 20 €
Plantagenin olisi kannattanut yrittää palata juurille eli elvyttää 1800-luvun plantaasikäytännöt. Meillä olisi sopivaa väkeäkin siihen tarkoitukseen.