Pilapimpottaja teinit tulee soittamaan illalla ovikelloa!
Nyt jo monta iltaa peräkkäin sama poikalauma tullut myöhään illalla soittamaan ovikelloa ja lähteneet juoksemaan karkuun. Miksi nykynuoriso on nykyään näin häiriintynyttä? Onko vinkkejä?
Kommentit (873)
Haulikosta naamaan.
Oppivathan olemaan.
Ei ole niin uusi ilmiö kuin ehkä luulet
Vierailija kirjoitti:
Omani kavereineen teki tuota. Sanovat dingeleiksi. Ja kyllä, harmitti ja hävetti, kun tunnustivat sen nauraen. Ihan tavallisia pikkukelmejä. Ikää oli silloin joku 12. Nähdäkseni lopettivat, kun kielsin ja selitin laajasti, kuinka veemäistä touhua se on ja lapsellista yms.
Mulla on fiilis, että saatiin joku kosto asiasta hiukan noiden jälkeen. Naapurustossa on äreä, vanhempi mies, joka tiesi ovikellon pimputtajat. Yksi aamuyö soi ovikello ja ovella ei ollut ketään, kun ensin sieltä sängyn pohjasta päästiin avaamaan ovi. Samoihin aikoihin oli toisen "dingeli"-pojan kotona myös soitettu ovikelloa ja heiltä näkyy tämän äreän ukon talolle. Siellä oli yllättäin ollut eteisessä valo sinä yönä. Veikkaan, että mies kosti aiemman kiusaamiset ja kävi soittamassa meidän ovikelloja. No hard feeligs. Häntähän oli meidän pojat kiusaanneet ensin.
Tämä on ihan yleinen ilmiö juuri nyt. Ihan tavalliset lapset noita tekee, olisiko joku Tiktok-haaste.
Ei teinit osaa ajatella kovin pitkälle/laaja-alaisesti aiheuttamaansa harmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kameravalvonta.
Jos ap asuu kerrostalossa niin ei saa kuvata rappua sillä se on kotirauhan suojaama alue.
Meillä taloyhtiö kuvaa jo kaikki ala-ovelle tulijat. Rappuunkaan ei pääse ilman avaimia tai ovikoodia, joka ei edes ole käytössä yöaikaan.
Mitä sitten? Ei tuo estä mitään. Uskomatonta, miten ihmisille saadaan helposti myytyä valheellista turvallisuudentunnetta.
>> Nyt jo monta iltaa peräkkäin sama poikalauma tullut myöhään illalla soittamaan ovikelloa <<
Jos kerran asia toistuu aina iltamyöhään, niin miksi vaivaudut mitään tekemään, kun kerran tedät, että kyseessä on aina sama poikaporukka? Osaat jo odottaa, että kohta soitetaan. Anna siis asian olla. Mitä turhaan sinne ryntäät katsomaan sitä samaa popppota uudestaan ja uudestaan. Ei se äänikään kestä kuin lyhyen hetken. Jos et unta yritä juuri silloin saada, niin eihän se nyt kovin iso haitta voi olla. Jos sinulta ei vastakaikua tule häirinnälle, niin se voi laittaa pojat lopettamaan touhunsa. Sehän on hauskaa vain, jos saa toisen reagoimaan.
Ei uskoisi, että tämä on VAUVApalsta kun suuri osa kommenteista ehdottaa haulikkoa tai sähköiskuja tmv. väkivaltaa lapsia kohtaan. Aina lapset ovat tehneet kolttosia.
Mä ammun ensimmäistä joka kokeilee. Tiedoksi jo etukäteen.
Splättis asella ammuskelet hiukan väriä merkkihuppareihin, ehkä parit mustelmatkin tulee samalla
Meillä on ovikello pois päältä juurikin tämän takia.
Vieraat osaa koputtaa tai soittaa puhelimella tullessaan. Samoin verkkokauppojen tavaroiden tuojat, kun asiasta mainitsee aina tilauksen yhteydessä.
Ne on varmaan niitä mustasilmäisiä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus, kameravalvonta ja päiväkirja. Jokainen häiriköinti dokumentoidaan (valvontakamera kuvaa ja päivämäärä/kellonaika merkitään muistiin) ja ilmoitetaan poliisille. Mikäli poliisi ei käynnistä rikostutkintaa (kotirauhan häirintä) niin sitten kantelu oikeusasiamiehelle.
Meillä pari poliisia sai huomautuksen, koska he paapoivat kauhukakaroita, jotka kävivät potkimassa ovea. Lastensuojelu "otti kopin" yhdestä kakarasta eli poika joutui laitoshoitoon. Hän oli kiusannut omia pikkusisaruksiaan kotona. Kun kiusaa kotona omia perheenjäseniään, niin kiusaa pomminvarmasti myös muita ihmisiä.
Höpö höpö. Yhteiskuntaa apuun huutava pölvästi. Koita itse tehdä joskus jotain. Jokainen kohta tekstissäsi on virheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä isot ongelmat! 🤷
Kotirauhan häirintä on rikos. Suomen perustuslain mukaan jokaiselle ihmisellä on oikeus kotirauhaan. Jos sinä et lakia tunne, noudata ja kunnioita, niin se on sinun häpeäsi. Ikuinen häpeä, jota kannat kuolemaasi asti.
T: uhri joka menetti työkykynsä häirinnän takia
Et tunne lakia. Sellaista rikosta kuin kotirauhan häirintä ei ole olemassa.
Kotirauhan rikkominen on.
Jos joku iskisi niille karkkipussit käteen ja pienen setelin jokaiselle, ei ne kehtaisi enää häiriköidä, ellei ole todella röyhkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies huusi niille, että antaa olla viimeinen kerta tai tulee selkään ja onko selvä. Vastas että on. Noin viikon päästä kävi joku potkasemas oveen, silloin lähti mies autolla perään. Samana iltana kävi tyypin kaverit pyytämässä anteeksi tekijän puolesta ja lupaamassa ettei toistu, eikä ole toistunut.
Miehesi on hullun oloinen, jos ratkaisee mokoman pikkuasian kaahaamalla autolla lasten perässä. Ovat kyllä saaneet hyvät naurut ukkosi toiminnan vuoksi. Hassu äijä!
Ei auta liiketunnistinvalo, kameravalvonta, poliisille ilmoittaminen. Ei mikään.
Ainakaan niitä ihmisiä, joiden video julkaistiin ip-lehdessä. Nuoriso häiriköi joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Splättis asella ammuskelet hiukan väriä merkkihuppareihin, ehkä parit mustelmatkin tulee samalla
Ampuu collariperceelle niin tekee varmasti kipiää. Mutta kukaan ei kuole, mitä välii
Jatkavat niin kauan kun et tee asialle mitään..
Riippuu kokonaan ovikellon äänestä, häiritseekö se. Ja se, kauanko sitä kelloa soitetaan.
Jonkun ohimenevän yhden pirauksen ei pitäisi kauheasti häiritä, ellei oven takana asu joku höyrypää. Itse jatkaisin sitä, mitä olin tekemässä, jos kerran kello on jo niin paljon, että tiedän, ettei kukaan tuttu ainakaan tulossa ole. Olen monet kerrat jättänyt vastaamatta ovikellon soittoon, jos en juuri silloin pääse ovelle, en ole kunnon vaatteissa, olen vessassa tai jotain muuta syytä. Samalla tavalla kait sen voi illalla jättää omaan arvoonsa. 🤔
Meinaat että tekijätkin on samat kuin kasareilla?