Miten joillain on varaa pitää koiraa?
Kommentit (47)
Vihaan koiria. Haisevat ja hajottavst ja nuolevat kaikki paikat.
Olen työtön (tahtomattani), silti omistan koiran. Ei mitään ongelmaa ole tähän asti ollut.
Jos pelkää liikaa tulevaisuutta, saatat menettää paljonkin..
Minulla on kolme koiraa ja harrastan niiden kanssa useita lajeja. Se on kaikkein kalleinta, kun lukee mukaan myös kaikenlaiset kisamatkat ym., mutta eihän koiran kanssa ole pakko harrastaa mitään eikä välttämättä näin laajamittaisesti. Seuraavaksi kalleinta ovat eläinlääkärikulut. Yhdelle koiralleni kävi onnettomuus ja sen laskut olivat mittavat, muuten onneksi olleet terveitä. Ruoka on aika pieni osuus tästä kaikesta, hankintahinnasta puhumattakaan.
Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole mutta en ymmärrä tätä nykyistä koira villitystä. Jokaisella pitää olla koira.
Miksi ei olisi varaa? Mulla on iso koira ja pari hevosta ja olen työtön.
Ap se ei kuulu sinulle, keskity ihan omaan elämääsi
Vierailija kirjoitti:
Vihaan koiria. Haisevat ja hajottavst ja nuolevat kaikki paikat.
Tuskin sinua nuolevat, koira vaistoaa vihamieliset ihmiset, ja varmaan haiset pahalle
N. 10 vuotta sitten kun koiran otin raha riitti oikein hyvin lekuriin ja ruokaan. Tässä ajassa palkkatulot ei ole paljoa noussut ja joku virtsatietulehduksen toteaminen ja lääkkeen saanti maksaa n.500e lääkärissä. Tottakai koiran hoidatan aina kuntoon ja tingin sitten vaikka omasta ruokabudjetista mutta toista koiraa en ikinä aio ottaa kun ei mulla yksinkertaisesti rahat riitä jos hinnat nousee tätä tahtia. Pari vuotta sitten virtsiken toteaminen ja lääke maksoi 200e vähemmän.
ne syöttää jätteet koirille esim banaanin kuoret
No katsos, kun menee töihin niin siitä saa sellaista rahallista korvausta kuin palkka. Sillä palkalla voi sitten ostaa kaikenlaista, kuten ruokaa itselle ja koiralle, katon pään päälle ja sähköä seinään.
Vierailija kirjoitti:
Mää haavelin aikoinaan että vanhuuspäivien ratoksi olisin hommannut koiran. Mutta eläinlääkärien taksat on sellasia että ei ole toivoakaan, nyyh.
Ei ne koirat nyt aina sairasta. On tehty vähän turhaa tarvetta, koska bisnes se eläinlääkäritoimintakin joillekin on.
Meillä menee tohon seropi mummoon 30€ kk ruokiin, canacanin seniorinappuloita. Hammaslääkäriin mennyt 10v aikana joitais satasia ja rokotuksiin. Ei toi nyt kallista ole.
Jos laskee kaikki koirien kulut, harrastus, lelut, valjaat/flexit yms, luut, ruuat, eläinlääkärikäynnit vuositasolla, niin minulla menee noin 500€/kk koiriini. Lapsia ei ole eikä tule, alkoa en käytä, vaatteita ostan harkiten alesta, ei ole tekoripsiä tai kynsiä, hiukset värjään kotona, auto on järkevän hintainen, asuntolaina maltillinen niin kyllä on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on 'pakko' käyttää koiraa lääkärillä vähintään vuosittain, muuten se on eläinrääkkäystä. 80-luvulla ei normi käyttökoiria käytetty kuin piikillä, jos ei itse kyetty lemmikkiä lopettamaan.
Hölmö, silloinhan olikin koirat vielä terveitä.
Joillain
Miljoona koiraa lähes ,tosiaanki joillain on varaa.
Vierailija kirjoitti:
N. 10 vuotta sitten kun koiran otin raha riitti oikein hyvin lekuriin ja ruokaan. Tässä ajassa palkkatulot ei ole paljoa noussut ja joku virtsatietulehduksen toteaminen ja lääkkeen saanti maksaa n.500e lääkärissä. Tottakai koiran hoidatan aina kuntoon ja tingin sitten vaikka omasta ruokabudjetista mutta toista koiraa en ikinä aio ottaa kun ei mulla yksinkertaisesti rahat riitä jos hinnat nousee tätä tahtia. Pari vuotta sitten virtsiken toteaminen ja lääke maksoi 200e vähemmän.
Oletko kuullut vakuutuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut vakuutuksesta?
Koiravakuutus? EI oo mikään juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on 'pakko' käyttää koiraa lääkärillä vähintään vuosittain, muuten se on eläinrääkkäystä. 80-luvulla ei normi käyttökoiria käytetty kuin piikillä, jos ei itse kyetty lemmikkiä lopettamaan.
Hölmö, silloinhan olikin koirat vielä terveitä.
Koiran eutanasia on myös olemasa
Köyhän ei kannata hankkia mitään lemmikkiä!