Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillain on varaa pitää koiraa?

Vierailija
30.09.2024 |

Sehän syökin?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkääkäreihin ne rahat menee, vielä kun kaikki rodut ovat niin sisäsiittoisia ja sairaita nykyään. Ja kun suurin osa ruokkii jollain kuivanappulalla niin ei se ruoka niin paljoa maksa.

Vierailija
2/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt niin paljon syö ellei ole hevosen kokoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran omistaminen ei ole köyhien hommaa. Koiran terveydestä tulee huolehtia ja viedä eläinlääkäriin tarvittaessa. 

Vierailija
4/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heillä olekaan ja sitten saa lehdistä lukea surullisia tapauksia kun koira on nääntynyt nälkään. Pitäisi ymmärtää olla hankkimatta koiraa, jos ei siitä pysty huolehtimaan.

Vierailija
5/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

? Miten jollain on varaa hankkia lapsia? Koko ikäni mulla on ollut koiria, pääasiassa isohkoja sekarotuisia. Ei mitään ongelmaa ruokkia, olin sitten töissä, opiskelemassa tai työtön. Hyvin harvoin joutunut käyttämään eläinlääkärissä ja siihen olen aina tietenkin rahan hankkinut.

Vierailija
6/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pitäminen tulee paljon kalliimmaksi. Koirani ei ole vieläkään vaatinut mopoa eikä älypuhelinta.

Vierailija
7/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää haavelin aikoinaan että vanhuuspäivien ratoksi olisin hommannut koiran. Mutta eläinlääkärien taksat on sellasia että ei ole toivoakaan, nyyh.

Vierailija
8/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa ja varsinkin kun joillain on monta koiraa tai vaikka sen lisäksi kissaa. Lapseni kerjäsi pienempänä monta vuotta koiraa. Itse koira olisi maksanut monta tonnia ja siihen päälle sitten kaikki eläinlääkärin rokotuskäynnit ja varsinkin muut eläinlääkärimaksut ja lääkemaksut eli varmasti tonneja, jos sattuu sairastava koira olemaan. Tosin voi ottaa vakuutuksen, mutta tuskin sekään mikään halpa on. Kysyinkin lapselta syödäänkö me vai se koira. Käydäänkö me vai se koira lääkärissä, jos joku tulee kipeäksi jne.

Vierailija
9/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liikunnat hoitaa lenkkeillen ja käy ohi mennessään ulkopunttiksella, niin on varaa koiraan.

Kun ei käytä alkoa, vaan nauttii muuten elämästä, on varaa koiraan.

Kun laittaa edullista ruokaa ja kulkee koiran kanssa sienessä ja marjassa, on varaa koiraan.

Kun ei polta tupakkaa, on varaa koiraan.

Kun lähtee koiran kanssa ongelle ja saa saalista, on varaa koiraan.

Kun matkat mennään koiran kanssa telttaillen, on varaa koiraan.

Kun ei tarvitse kaiken tuon jälkeen turhia lääkkeitä ja nukkuu koira kainalossa, on varaa koiraan.

Oikeastaan koiran kanssa elämä on pelkkää säästöä.

Vierailija
10/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on 'pakko' käyttää koiraa lääkärillä vähintään vuosittain, muuten se on eläinrääkkäystä. 80-luvulla ei normi käyttökoiria käytetty kuin piikillä, jos ei itse kyetty lemmikkiä lopettamaan.

Vierailija
11/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on varaa pitää koiria. 

Vierailija
12/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten pitäminen tulee paljon kalliimmaksi. Koirani ei ole vieläkään vaatinut mopoa eikä älypuhelinta.

Niinpä. Minun koirani on kohta 14v ja vastikään sokeutui, eli turha haaveillakaan mistään mopokortista enää.

Vierailija
13/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira asuu koirankopissa elikkä https://yleiskone.com/paras-koirankoppi/ tuollaisessa testivoittajassa siis. Ei siis vie tilaa sisältä ja asuu siellä kopissaan ilman vuokraa

Vierailija
14/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on 'pakko' käyttää koiraa lääkärillä vähintään vuosittain, muuten se on eläinrääkkäystä. 80-luvulla ei normi käyttökoiria käytetty kuin piikillä, jos ei itse kyetty lemmikkiä lopettamaan.

Mistä lähtien? En tuota pakko käydä kerran vuodessa turhan takia-sontaa ole kuullut kuin 90-luvulla gynekologilla. Eläinlääkärissä en koskaan. Tällä hetkellä vieressä mahtava 7v tyttökoira, hankintahinta 0€ ja eläinlääkäriin mennyt rokotuskäynnit ja yksi korvatulehdus. Tosi rankkaa ja kallista. Not.

Vierailija
15/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa ja varsinkin kun joillain on monta koiraa tai vaikka sen lisäksi kissaa. Lapseni kerjäsi pienempänä monta vuotta koiraa. Itse koira olisi maksanut monta tonnia ja siihen päälle sitten kaikki eläinlääkärin rokotuskäynnit ja varsinkin muut eläinlääkärimaksut ja lääkemaksut eli varmasti tonneja, jos sattuu sairastava koira olemaan. Tosin voi ottaa vakuutuksen, mutta tuskin sekään mikään halpa on. Kysyinkin lapselta syödäänkö me vai se koira. Käydäänkö me vai se koira lääkärissä, jos joku tulee kipeäksi jne.

Älä maksa tonneja rotukoirasta, se on vaan typerää. 

Vierailija
16/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira asuu koirankopissa elikkä https://yleiskone.com/paras-koirankoppi/ tuollaisessa testivoittajassa siis. Ei siis vie tilaa sisältä ja asuu siellä kopissaan ilman vuokraa

Mistä lähtien koiraa on saanut pitää ympärivuoden kopissa?

Vierailija
17/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koiraa lääkärissä tarpeen mukaan. Nykyistä 2,5v on käytetty rokotuksilla, lonkkakuvassa ja silmäpeilauksessa sekä kahdesti nielutulehduksen takia. En ole vielä konkassa näiden takia.

Koira syö 2dl nappulaa päivässä ja (jauhe)lihaa jonkinnäköisen nokareen. Yksi puruluu päivässä.

Taluttimet, pannat ja kupit on kohta 30v vanhoja. Leluja ostan pari kertaa vuodessa.

Ei tää nyt niin kauheen kallista ole.

Vierailija
18/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyy se pitämättäkin. Joissakin kodeissa pidetään myös mattoja lattialla. Siinä onkin emännillä hommaa koko päiväksi, jos joutuu pitämään sekä mattoja että koiria. 

Vierailija
19/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpito ei ole kallista. Perussafkaa, ulkoilua, hellyyttä. 

Paha allergia, fyysiset kivut ja koiranegatiivisuus tai uupumus olis ne estävät tekijät koirulille.

Lemmikkibisnes on keksinyt kuinka raha saadaan pois ihmisiltä. Koirankouluttajat, koirapsykologit, erikoisruoka, erikoispedit, koirapukineet...

Rauhallinen peruspiski on paras.

Vierailija
20/47 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypi töissä niin on varaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän