Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaako teitä ökyily?

Vierailija
30.09.2024 |

Minä olen tyytyväinen ihan tavalliseen elämään ja markettivaatteisiin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, minulle jää jo nytkin säästöön lähes tonni kuussa palkasta kun en tiedä mihin sen käyttäisin. En minä halua haalia mitään ylimääräistä krääsää kotiin, vaatteiden tai laukkujen merkit on muutenkin ihan se ja sama minulle joten miksi maksaisin niistä yhtään enempää kuin on pakko? 

Vierailija
22/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ja rakastan itseäni ja elämää, ei todellakaan kiinnosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kiinnostaa, että sitten voisi asua sellaisessa talossa ja sellaisessa paikassa, kun haluaa. Saisi sen takkatulen, ison keittiön ja kirjastohuoneen. Tavalliset markettivaatteet ja turvallinen perusauto riittävät.

Vierailija
24/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran kiinnostaa, että sitten voisi asua sellaisessa talossa ja sellaisessa paikassa, kun haluaa. Saisi sen takkatulen, ison keittiön ja kirjastohuoneen. Tavalliset markettivaatteet ja turvallinen perusauto riittävät.

Eihän sitä takkaa ehdi ikinä polttaa. Ja mitä kirjastohuonella tekee muuta kuin säilyttää kirjoja.

Vierailija
25/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän samoja vaatteita vuosia mutta ajan uudehkolla lexuksella koska tykkään autoilusta 👍

Minulla ei ole autoa ollenkaan, mutta käytän kauniita vaatteita, koska tykkään pukeutumisesta.

Vierailija
26/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloja ihmisiä jokka vaatteilla koreilee. Katoin muutaman jakson sitä myötähäpeää aiheuttavaa ohjelmaa missä kyseltiin "paljo sun outfitti maksaa" ja ei mitää hyvää sanottavaa.

Mitä noloa on kauniissa vaatteissa? Minusta on ainakin ihan luonnollista, että pyritään elinympäristössä ylipäätään jonkinlaiseen kauneuteen ja harmoniaan. Ennen vanhaan kaikista vähistä esineistä, joita ihmisillä oli, tehtiin kauniita. 

Tuota ohjelmaa en tiedä.

Vierailija
27/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai sitä ansaitsemistaan rahoista nauttia? Emme niinkään osta tavaraa, mutta käytämme palveluja. Matkustamme ja asumme paremmissa hotelleissa ja lennämme business-luokassa, syömme hyvin ravintoloissa, ostamme apua kodinhoitoon

meillä jää ylimääräistä, osa laitetaan säästöön suunnitelman mukaisesti, mutta emme pyri säästämään jokaista liikenevää senttiä. 

joillekin se näyttää ökyilyltä. Emme me ole kadottaneet arvojamme kasvaneen varallisuuden myötä; perhe ja ihmissuhteet ovat tärkeimpinä edelleen, 

Vierailija
28/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juuri, vaikka tulotaso sen mahdollistaisi.

Ökyillessä koen jonkinlaista sieluttomuutta ja juurettomuutta. Se on ikäänkuin päälle liimattua, ei aitoa.

Kuvainnollisesti koen olevani paljon miellyttävämmäksi rintamamiestalon puuhellan äärellä villasukat jalassa, kuin suuressa luksustalon korkeassa kaikuvassa olohuoneessa. Elämä on jotenkin aidoimmillaan vähän vaatimattomimmissa olosuhteissa.

Olenkin joskus huolissani joidenkin somevaikuttajien elämästä, että onko heillä sellaista aitoa lämmintä ja pörröistä elämää ollenkaan ja ymmärtävätkö sen ihanuuden ja tärkeyden.

En sitä sano etteikö raha tilillä olisi hyvä asia. Ehkä se lisää sitä lämmintä ja pörröistä tunnetta kun on turvaa ja stressitöntä.

Minulla on kyllä lämmin ja pörröinen olo isossa talossa, jossa tarkenee ilman villasukkia.  Rahaa ei kuitenkaan liikaa ole ja ökyilyä pidän vastenmielisenä.

Vierailija
29/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ökyilyä? Merkkivaatteet ja luksus-autot eivät kiinnosta, sen sijaan laadukas asuminen, laadukkaat vaatteet ja puitteet kyllä. Syön ennemmin mereneläviä kuin hernekeittoa. Varakkuudella rehvastelu ei tuo itselleni lisäarvoa mutta mikäli tilillä olisi enemmän painetta, näkyisi varakkuus varmasti esimerkiksi asunnossa ja uudessa autossa. 

Vierailija
30/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
31/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan ökyilyksi? Meillä esim. ei ole autoa ollenkaan, mutta tykätään näteistä vaatteista, joten ne ovat keskihintaa vähän kalliimpia. Meillä vanhemmilla on työantajan puhelimet, mutta tyttärellä on kallis ja hyvä puhelin, koska harrastaa sillä videoiden tekemistä ja editoimista. Kun jotain ostetaan, painaa vaakakupissa sekä ulkonäkö että laadukkuus. Ei meillä mitään tonnien vaatteita, kenkiä tai asusteita ole, mutta 100-200€ on ihan tavallinen hinta vaatteista tai kengistä, joita ostetaan lähinnä tarpeeseen.

Vierailija
32/32 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt rikastuisin, niin muuttuisi varmaan vain ruokakassin sisältö. Kengät saattaisin myös ostaa uudet jo vähän ennen kuin niistä irtoaa pohjat. Minusta ökyily kertoo vain huonosta itsetunnosta. Pitää todistaa muille olevansa jotain. Hei katsokaa, mulla on rahaa! Tunnen useamman todella varakkaan ihmisen, mutta eivät he erotu katukuvasta mitenkään. Tuskin moni edes tietää, että heillä on rahaa.

Jos rikastuisin, hankkisin parempia vaatteita. En enemmän, vaan parempilaatuisia, kestäviä ja hyvin tehtyjä perusvaatteita, villaa, puuvillaa ja pellavaa. Ne eivät ole mitään hilfigereitä, gantteja ja näkyviä logoja. Ruokakassissa olisi myös enemmän lähellä tuotettua ja luomua, ei eineksiä ja halpuutustuotteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme