Millainen rooli teidän anopilla oli, kun lapsenne olivat alle kolmevuotiaita?
Kommentit (27)
Rooli? Olematon.
Tyttären lasta jaksoi lelliä ja palvoa, meidän lapsemme oli ilmeisesti vääränlainen koska minä miniänä oli sen synnyttänyt.
Ei ehtinyt tavata lapsenlastaan, rajusti levinnyt syöpä vei hautaan ennen sitä alle 60-vuotiaana. Tiedän että olis ollut mahtava isoäiti, oli tosi lapsirakas ihminen. Olis ollut varmasti isona apuna ihan pyytämättäkin. 😔
Kuopuksen ollessa kolme mummo-osasto oli työssäkäyviä sinkkuja, asuivat samassa rapussa silloin, tulivat toimeen keskenään hyvin. Yhdistivät voimansa, olivat oikein pätevä parivaljakko.
Anoppi oli enemmän leikkivä ja mun äiti tekevä. Toinen leikktti, kun toinen teki ruokaa, leipoi, siivos.. joskus kaikki teki kotitöitä. Anoppikin oppi silloin tekemään ruokaa.
Kerran kuussa ottivat lapset viikonlopuksi yhdessä. Kerran kuussa majailivat meillä, joko yhdessä tai erikseen.
Oli oikein mukavaa aikaa. Nyttemmin anoppi sairastui ja kuoli alta kuudenkympin. :(
Isovanhemmat toimivat välillä lapsenvahtina, kun vanhempien piti kai välillä pitää panosessioita jossain muualla. Isovanhemmat oli rakentamassa taloja, kun asuttiin ja muutettiin. Aina omakotitalo pystyyn taloksi itse tekemällä. Silloin oli kaikki rautaa. Ei ole nykyään tälläistä. Varmaan ihan hyväkin, ettei nyt sentään taloja itse rakenneta. Olivat siis tosi aktiivisa ja teki suunnattoman työn lastensa hyväksi.
Ihana mummo, joka tuli aina apuun tarvittaessa.
Ei ollut roolia, anoppi kuollut jo ennen kuin tapasin mieheni.