Mitä tehdä väkivaltaisen lapsen kanssa?
Lyö ja potkii ja raapii. On yritetty kasvattaa ja sanoittaa tunteita yms. mutta mikään ei tunnu auttavan. Lapsi on muuten fiksu ja ikätasoinen mutta agressiivinen ja ei tottele juurikaan mitään mitä sanotaan. Kyseessä 6 v.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Opetellaan. On pieni vielä. Älä ala vaatimaan sanoittamista, se ärsyttää lisää, anna olla. Rauhoittuu omassa huoneessa. Jos on poika pitää olla jämäkkä ettei tule pahempi tilanne, mutta ymmärtää hänen tuntemuksia ja tunteita. Lapsella voi olla paljon energiaa tehdä ja liikkua, pitää myös luoda mahdollisuuksia, ettei kiellä kaikkea. Mistä esimerkki on tullut väkivaltaan tai riitaan? Ei kai ole puhelinta vielä tai nettiä. Henkipossessiot ovat yleisiä tuossa ikäluokassa. Ehkä myöhemmin ei ole kun ekaluokka tulee. Ystävällinen esimerkki on hyvä.
Henkipossessiot?!
Vierailija kirjoitti:
Yhteys perheneuvolaan. Sieltä saat tukea lapsen kasvatukseen, juuri oikeat keinot sun lapselle.
Taustalla voi olla uhmakkuushäiriö tms.
Jos lapsi ei nyt asetu rajoihin, niin olet myöhemmin pulassa
Perheneuvolan linja on, että positiivinen sanoitus auttaa kaikkeen. Ei sieltä saa mitään aidosti toimivia neuvoja.
Tee sama kuin minä väkivaltaisen vanhemman kanssa: soita poliisit. Sillä se ongelma ratkesi kun hullu korjattiin talteen muita satuttamasta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla autoritääristä kasvatusta. Se tarkoittaa sitä, että lasta komennetaan, ja jos lapsi ei heti tottele, niin lapsi pakotetaan tottelemaan ja annetaan rangaistus. Rangaistus voi olla esimerkiksi jäähy tai arestinurkka.
Heh. Palstan vakkarimielipide kun esitellään autoritäärisestä kasvatuksesta häiriintyneitä. Suomessa kun tuo autoritäärinen kasvatus voi olla vain miesten tekemää ;)
Olen hyvin kiitollinen että vanhemmat rankaisivat minua pienenä fyysisesti, mutta eivät koskaan oikeasti pahasti. Se teki minusta normaalin ja kunnollisen ihmisen. Muuten olisin kannibaali.
Lapsella pahamieli? Silitä, sanoita, hali, paijaa, pusuttele, lepertele, lässytä. Tarjoa karkkia niin paljon kuin lapsi haluaa. Osta uusia leluja jokapäivä. Ja muista silittää ja kuiskia korvaan Lapseni, rakas, kultapieni, äiti rakastaa sinua niin paljon. Ja muista hukuttaa lapsi sanoitukseen kokoajan.
Ap, sinun täytyy nyt näyttää lapsellesi, että sinä määräät ja olet johtaja.
Väkivaltainen käyttäytyminen 6-vuotiaalta on hälytysmerkki. Se ei ole normaalia Väkivaltakäytös täytyy saada välittömästi loppumaan.
Älä jousta yhtään lapsesi kanssa. Sinä määräät. Kun sinä sanot, että väkivaltakäytöksestä tulee jokin seuraamus, ole johdonmukainen ja tee kuten olet sanonut.
Minä opetin lapsilleni kirjaimellisesti jo vauvasta lähtien että ei saa lyödä tai olla väkivaltainen. Tämä on oikeasti asia joka pitää opettaa lapselle ihan pienestä pitäen. Tuossa iässä on jo auttamatta myöhässä. Mitä pienempänä asiat opettaa niin sitä kevyemmin konstein se onnistuu. Sinulla ei ole enää muuta mahdollisuutta kun ottaa kovat keinot käyttöön. Kun lapsi lyö niin heti omaan huoneeseen ilman laitteita. Jos ei osaa käyttäytyä niin ruutuaika ja laitteet pois loppupäiväksi tms. Sinulla on alle vuosi aikaa opettaa lapsesi, koulussa väkivaltaisuus on iso ongelma.
Liiallinen ymmärtäminen ja sanoittaminen on huono juttu. Ap, ole jämpti. Älä kysele liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin kiitollinen että vanhemmat rankaisivat minua pienenä fyysisesti, mutta eivät koskaan oikeasti pahasti. Se teki minusta normaalin ja kunnollisen ihmisen. Muuten olisin kannibaali.
Olen myös tyytyväinen kunnon rangaistuksista, jos minua ei olisi niin sama olisi voinut kohdistua koiraamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteys perheneuvolaan. Sieltä saat tukea lapsen kasvatukseen, juuri oikeat keinot sun lapselle.
Taustalla voi olla uhmakkuushäiriö tms.
Jos lapsi ei nyt asetu rajoihin, niin olet myöhemmin pulassa
Perheneuvolan linja on, että positiivinen sanoitus auttaa kaikkeen. Ei sieltä saa mitään aidosti toimivia neuvoja.
Perheneuvonnasta voi napsahtaa lasu sanoittamisestakin, jos sanoitus ei ole ollut tarpeeksi lasta kunnioittavaa.
Ennen vanhaan sellaiselle taitettiin koivusta vitsa. Selkä opetti sen, mitä aivot ei muuten ymmärtäneet ja ihmisistä kasvoi ihmisiä.
tänäpäivänä riittää että ottaa puhelimen yms. Lelut pois siksi kunnes asettuu, istuu lapsen vierelle ja juttelee, kysyy mistä puristaa. Katsoo että on syönyt, nukkunut ja liikkunut sopivasti. Ottaa kainaloon, antaa levätä, antaa aikaa jollo8n ei tarvi käydä missään. Saa aivot levätä.
Mistä asioista raivarit syntyvät, sen kun tietää voi alkaa pohtia menettelytapoja.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan sellaiselle taitettiin koivusta vitsa. Selkä opetti sen, mitä aivot ei muuten ymmärtäneet ja ihmisistä kasvoi ihmisiä.
tänäpäivänä riittää että ottaa puhelimen yms. Lelut pois siksi kunnes asettuu, istuu lapsen vierelle ja juttelee, kysyy mistä puristaa. Katsoo että on syönyt, nukkunut ja liikkunut sopivasti. Ottaa kainaloon, antaa levätä, antaa aikaa jollo8n ei tarvi käydä missään. Saa aivot levätä.
Ei näköjään riitä. Ap:n sanoittelut eivät olleet auttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös tyytyväinen kunnon rangaistuksista, jos minua ei olisi niin sama olisi voinut kohdistua koiraamme.
Niin varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilemättä, kun on tuollaisten geenit.
Vierailija kirjoitti:
Osta sille pakkopaita, sillä ne mielisairaat ennenkin on rauhoitettu.
Eikö usein käytetä myös sitä, että kaapataan lapsi ns syliin niin ettei pääse riehumaan?
Jos tuota ei katkaise niin 10 vuoden päästä se vetelee äitiäänkin surutta pataan.
Opetellaan. On pieni vielä. Älä ala vaatimaan sanoittamista, se ärsyttää lisää, anna olla. Rauhoittuu omassa huoneessa. Jos on poika pitää olla jämäkkä ettei tule pahempi tilanne, mutta ymmärtää hänen tuntemuksia ja tunteita. Lapsella voi olla paljon energiaa tehdä ja liikkua, pitää myös luoda mahdollisuuksia, ettei kiellä kaikkea. Mistä esimerkki on tullut väkivaltaan tai riitaan? Ei kai ole puhelinta vielä tai nettiä. Henkipossessiot ovat yleisiä tuossa ikäluokassa. Ehkä myöhemmin ei ole kun ekaluokka tulee. Ystävällinen esimerkki on hyvä.