Tilille tuli tässä kuussa 2900€ ja nyt tili tyhjä
Ei ole autoa ja vuokrakin melko halpa, 770€. Mihin henmettiin se raha kuluu 🥵
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät kaljan ja röökin pois.
Mutta enhän minä juo kuin 10-15 pulloa päivässä ja tupakkaakin menee alle 3 askia......ei mutta tähän se näköjään menikin, nyt kun rupesin laskemaan, kiitokset tästä!
Eipä mitään. Jätät ne pois.
Ite saan tukia ja osa-aikatyön palkkaa. Lopetin tupakoinnin joku aika sitten niin säästyy 300€/kk. Sillä rahalla mikä menisi tupakkaan saa ostettua mulle tärkeämpiä asioita. Seuraavaksi ostan mustia akustiikkalevyjä ja laitan niitä kattoon koska mulla on videotykki ja valkokangas niin teen makuuhuoneesta leffa ja peli huoneen. Myös seinät tummennan jollain levyillä/ laitan verhokiskot seinään katon rajaan /kattoon kiinni ja tummat verhot koko seinän matkalle ja sen seinän myös
Ja lattialle joku iso musta matto.
Tilille tuli vain ~7000€ tässä kuussa kun laiskottelin ja tili vain puolen miljoonan paikkeilla.
Ei ole kovin montaa autoa ja asumiskulutkin melko halvat, 70€. Mihin henmettiin se raha kuluu 🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tekisi kyllä tiukkaa elää 3000e:lla kuussa. Nelihenkinen perhe, mutta toki tiedän, että moni elää vähemmälläkin.
Nyt on reilu 5000e nettotulot ja jonkin verran jää sivuun joka kuukausi, mutta ei kahta tuhatta sentään. (Vuokra on tosin kalliimpi 1200e)
Ajattelepa millä tt-tuen saajat selviävät ja silti niiltä halutaan se pienikin viedä
Uskomatonta mutta totta, mulla oli enemmän rahaa käytössä silloin kun tienasin 2400€ brutto, nyt tienaan yli tonnin enemmän. Verottaja vie paljon isomman siivun, lisäksi pitää maksaa enemmän esim. päivähoitomaksuja eikä saa pienituloisten etuja mistään (kuten tuettuja lomia yms). Ja silloin kuljin kävellen ja pyöräillen töihin kun työmatka oli 3km/suunta, nyt on pakko olla auto kun työmatkaa 70km paikkaan, johon ei kulje julkiset. Kuvittelin että se palkankorotus on sen arvoista mutta oliko sittenkään?
Olen itse ollut myös toimeentulotuella. Silloin ei ollut hätäpäivää, koska Sossu maksoi vuokran, sähkön, veden, lääkkeet, bussilipun ja yhden harrastuksen, perusosan lisäksi. Miinus oli että piti asua kaupungin vuokraslummissa. Mutta minulla oli tilava kaksio, vuokra n. 450€.
Olet pistänyt ne rahat menemään ja huolella. En tiedä oletko baarissa käynyt, mutta yksi insinööri kertoi siitä totuuden, siellä menee kaikki rahat oli sitä vähän tai paljon
Ite saan tukia ja osa-aikatyön palkkaa. Lopetin tupakoinnin joku aika sitten niin säästyy 300€/kk. Sillä rahalla mikä menisi tupakkaan saa ostettua mulle tärkeämpiä asioita. Seuraavaksi ostan mustia akustiikkalevyjä ja laitan niitä kattoon koska mulla on videotykki ja valkokangas niin teen makuuhuoneesta leffa ja peli huoneen. Myös seinät tummennan jollain levyillä/ laitan verhokiskot seinään katon rajaan /kattoon kiinni ja tummat verhot koko seinän matkalle ja sen seinän myös teen mustaksi mihin valkokangas tulee.