Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilille tuli tässä kuussa 2900€ ja nyt tili tyhjä

Vierailija
29.09.2024 |

Ei ole autoa ja vuokrakin melko halpa, 770€. Mihin henmettiin se raha kuluu 🥵

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat 168€ kuussa

Vierailija
2/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä lista minne se raha kuluu. En minä tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee huomenna yli tonni lisiä. Pari sataa varattu laskuihin,muuten jää tilille pahan päivän varalle loput.

Vierailija
4/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhuuksiin.

Tässä kuussa on tullut vasta 600 euroa, mutta viimeiset (suurin osa) osingot ja palkka tuleekin vasta maanantaina.

Vierailija
5/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea sanoa kenenkään muun kuin sinun, jolle se pitäisi olla hyvinkin helppoa, jos et ole ollut koko aikaa kännissä. 

Vierailija
6/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kirjanpito joka menosta, selviää niin,

Vierailija
7/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekisi kyllä tiukkaa elää 3000e:lla kuussa. Nelihenkinen perhe, mutta toki tiedän, että moni elää vähemmälläkin.

Nyt on reilu 5000e nettotulot ja jonkin verran jää sivuun joka kuukausi, mutta ei kahta tuhatta sentään. (Vuokra on tosin kalliimpi 1200e)

Vierailija
8/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tekisi kyllä tiukkaa elää 3000e:lla kuussa. Nelihenkinen perhe, mutta toki tiedän, että moni elää vähemmälläkin.

Nyt on reilu 5000e nettotulot ja jonkin verran jää sivuun joka kuukausi, mutta ei kahta tuhatta sentään. (Vuokra on tosin kalliimpi 1200e)

Ajattelepa millä tt-tuen saajat selviävät ja silti niiltä halutaan se pienikin viedä

Vierailija
9/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitänyt menoistani kirjaa jo varmaan 20 vuotta. Tiedän tarkalleen, mihin rahani menevät. Milloin tulee mitäkin laskuja ja paljonko ne suurin piirtein ovat. 

Etenkin nuorempana tuo oli tärkeää, kun tulot vaihtelivat paljon vuodenajan mukaan.

Vierailija
10/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkat 168€ kuussa

Montako kertaa käyt maassa ja paljonko ne matkat maksavat?

Vierailija
11/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi alle 4€ tilille, huomenna onneksi tilipäivä. Harvoin menee näin tiukille ja lähes nollille käyttötili

Vierailija
12/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät kaljan ja röökin pois.

Vierailija
13/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martat.fi sivulta löytyy ladattava Marttojen budjettitaulukko. 

En saa linkkiä tähän

Vierailija
14/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta enhän minä juo kuin 10-15 pulloa päivässä ja tupakkaakin menee alle 3 askia......ei mutta tähän se näköjään menikin, nyt kun rupesin laskemaan, kiitokset tästä!

Vierailija
15/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta enhän minä juo kuin 10-15 pulloa päivässä ja tupakkaakin menee alle 3 askia......ei mutta tähän se näköjään menikin, nyt kun rupesin laskemaan, kiitokset tästä!

Eipä mitään. Jätät ne pois.

Vierailija
16/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on S-mobiili niin tilitiedoista pääset näkemään kulutuksesi.

Vierailija
17/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossavainen 

Vierailija
18/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vannon sen nimeen, että on useampi tili, jolla on eri käyttötarkoitukset. Sitten on helpompi seurata, minne raha menee.

Itselläni on tällaiset tilit:

1. Palkanmaksutili, jolle palkkarahani tulevat ja jolta maksan oman asuntolainani lainanlyhennykset sekä omat henkilökohtaiset laskut (mm. puhelinlaskun). Loput rahat siirretään muille tileille käyttöön. Tällä tilillä on koko ajan makaamassa ylimääräinen 1000 euroa, ns. "touhutonni" yllättäviä tilanteita varten.

2. Yhteistili kumppanini kanssa. Tänne molemmat siirtävät rahaa niin paljon, että sieltä maksetaan yhteiset laskut, ruoka ja kaikki muu yhteiset menot.

3. Hupitili. Tänne laitan ne rahat, jotka saan käyttää kuukaudessa omiin henkilökohtaisiin turhuuksiin, kuten vaikka ravintoloihin ja muuhun viihteeseen. Summa ei ole kovin iso ja huomaan kyllä heti, jos rahat alkavat huveta ja olen kuluttanut turhuuksiin liikaa.

4. Säästötili. Tänne kaikki raha, jota ei tarvita muilla tileillä. Näillä rahoilla maksellaan satunnaiset isommat ostokset, kuten esimerkiksi polkupylöräni huollot ja vastaavat. Näihin rahoihin katoaminen pitää kuitenkin perustella itselleen todella hyvin, enkä koskaan käytä näitä rahoja turhuuksiin.

5. Arvo-osuustili eli toisin sanoen sijoitustili. Tänne menee joka kuukausi pieniä summia, jotka pistäm ideksirahastoihin. Ne rahat ovat sellaisia, joita en usko tarvitsevani ennen eläkeikää eli saavat siellä olla ihan rauhassa vuosikymmeniä. En ole tavoitteellinen sijoittaja, eikä sellainen kiinnosta.

Keksi joku oma systeemi, jolla pysyt perillä rahoistasi. :)

Vierailija
19/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee 800 e kuussa ja silti vielä tilillä rahaa, jee!

Vierailija
20/25 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asut noin hyvällä palkalla vuokralla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän