Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten päästä eroon omistusasunnosta?

Vierailija
29.09.2024 |

Laskin, että pitäisi olla 5-10-tuhatta euroa takataskussa, jotta voisin maksaa välittäjänpalkkion (en lähde yksin myymään) sekä ottamani lainan ja asunnon nykyhinnan välisen summan pankille. Kun arvo ei ole ainakaan noussut. Perhetilanne vaatisi isompaa asuntoa NYT. Mikä neuvoksi? Säästöjä ei ole, ja tuskin tulee olemaan lähikuukausina.

Asunto on rivitalokaksio suositulta alueelta Pirkanmaalla. Antakaahan kokeneempien vinkkejä asunnosta irtautumiseen, kiitos.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se välittäjän palkkiohan otetaan sitten siitä asunnonkauppasummasta. 

Lue ja sisäistä aloitus. Ei tuo ole se ongelma.

Vierailija
22/26 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myykää itse. Minulla oli Oulun keskustassa arvoasunto, jota välittäjä yritti myydä kaverilleen ( sijoittaja) pilkkahintaan. Irtisanoin sopimuksen ja aloitin puskaradion kautta myynnin uudestaan. Kiinnostunut ostaja tuli nopeasti, kerroin hinnan, joka oli tuplat välittäjän hinnasta. Ostaja sen hyväksyi. Paperit tehtiin pankissa 600 eurolla. Kaikki sujui hyvin, tosin kuntotarkastusta ei tarvinnut kerrostaloon tehdä. 

Eli et myynyt.  Jos itse irtisanot välittäjän toimeksiannon kesken sopimuksen niin et voi itse hetimmiten myydä tai joudut maksamaan sen välityspalkkion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole siis lainkaan saanut lainaa lyhennettyä sillä aikaa kun olet siinä asunut? 

Asuntojen hinnat ovat romahtaneet viime vuosina. Itse olen lyhentänyt lainaa jo yli 80 000 euroa, mutta en silti saisi näppiin senttiäkään loppulainan maksun jälkeen, jos nyt myisin markkinahintaan.

Vierailija
24/26 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole siis lainkaan saanut lainaa lyhennettyä sillä aikaa kun olet siinä asunut? 

Asuntojen hinnat ovat romahtaneet viime vuosina. Itse olen lyhentänyt lainaa jo yli 80 000 euroa, mutta en silti saisi näppiin senttiäkään loppulainan maksun jälkeen, jos nyt myisin markkinahintaan.

Kerrotko tarkemmin. Millä hinnalla ostit ja milloin? Mistä ja minkälainen asunto? 

Vierailija
25/26 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hurja. Edes täällä muuttotappiokunnassa ei ole tapahtunut tuollaista romahdusta. Vai onko kyseessä miljoona-asunto?

Vierailija
26/26 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokauppatrolli venäjältä taas huudattaa suomalaisia. Milloin luvut on kirjoitettu noin Suomessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme